Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
What? Novonaut???
hmmm, namnbyte i sista minuten, kan det vara att de inte gärna vill ha kopplingen till Ryssland just nu?What? Novonaut???
Ja så kan det vara, knepigt när man nämner att en legend kommer tillbaka men med ett helt nytt namn?hmmm, namnbyte i sista minuten, kan det vara att de inte gärna vill ha kopplingen till Ryssland just nu?
Är det väl mycket överhäng på glasringen kanske? Men jag förstår att det är för att vinna diameter och att den ska vara enkel att vrida
Fina bilder på:
Introducing: Fortis Brings Back A Classic With The Novonaut N-42 (Live Pics)
If you know the Fortis B-42 Cosmonaut back from the old days, this should feel right at home.www.hodinkee.com
Stackars dörrkarmar säger jag bara, att nya F-serien var så biffig trodde jag inte...
Marinemaster M-40 Rockstone Grey.
Måste erkänna jag inte var så imponerad av designen denna först när jag såg den på bild. Men nu när jag fått känna på de den fattar jag grejen – vilken klocka det är! Så bra, sitter grymt bra på armleden och detaljnivån är magisk, precis som övriga Fortis.
Nej den har ju inte samma DNA som övriga modeller. Men trevlig helt klart.Jag ser inte Fortisen i just den där Fortisen, det är nog som du säger att man måste klämma på den lite för att upptäcka den
Ja, alarm hade ju varit trevligt men blir ganska rejäl minst sagt. Har man rätt storlek på armleden funkar det - tyvärr inte för min dock.
Drömmen när jag köpte min Fortis B-42 Chronograph var egentligen den här, Chronograph Alarm, men den var mycket mycket dyrare än den vanliga kronografen.
Med tanke på tjockleken var det nog lika bra att det blev den utan alarm...
Nöjd kund
F-39:an. Formmässigt väldigt fin.
Jo, jag tänkte likadant. Men när jag kände på klockan och fick den på armen blev det annorlunda. Jag gillar den detaljen mer och mer. Hade jag fått designa om klockan hade jag gjort den lite tunnare och tagit ner längden lug till lug. Och inte minst, gjort om lug-måtten till 20mm. Men i övrigt är finnishen riktigt bra!Är fortfarande lite osäker på trattformen på glasringen, hoppas man får tillfälle nångång att klämma och känna på en F-serie...
Ja, den behöver upplevas. Finns att klämma på i SkåneÄr fortfarande lite osäker på trattformen på glasringen, hoppas man får tillfälle nångång att klämma och känna på en F-serie...
Kanske blir en tur till sommaren, förut var det väl Huke i Malmö som hade Fortis?Ja, den behöver upplevas. Finns att klämma på i Skåne
Missade ditt svar här. Ja, Huke tror jag det var i början på 00-talet.Kanske blir en tur till sommaren, förut var det väl Huke i Malmö som hade Fortis?