Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
DET skulle jag också vilja veta.Är det någon som vet var jag kan kolla in och prova några modeller från Fortis i Stockholm? Finns någon beskrivning om Fleminggatan från 2015, någon som vet om det stämmer? Fortis hemsida hänvisar till
House Of Watches på Götgatan 46 men när jag söker på det hittar jag inget direkt vettigt.
Jag är sugen på Fortis spacematic och Aeromaster, någon som har erfarenhet att dela med sig kring de?
DET skulle jag också vilja veta.![]()
Kolla KG urmakeri på Folkungagatan. Han säljer Fortis och är duktig på märket. Fortis har dock ingen agentur kvar i Skandinavien.
Jag var precis hos honom, supertrevlig och mycket hjälpsam, kan verkligen rekommendera, men tyvärr knappt några Fortis och ingen av de modellerna jag hade korn på. Fick förklarat att Fortis inte finns längre i Skandinavien pga märklig attityd från grossist som ställde tokiga krav på återförsäljarna. Trist då det verkar vara schyssta klockor!
Ja känns som det får bli beggat om det ska bli nån fortis. Speciellt om man är sugen på Lemania 5100 verket.Han är väldigt bra KG och en av dem bästa urmakarna. Han hjälper alla med alla typer av märken (även premium) till VÄLDIGT bra priser. Ibland kan ha ha svårt med vissa märken då han inte får loss delar, till exempel Patek där han inte kunde få fram en del. Har känt honom 30 år och han har alltid kunnat hjälpa till. Angående Fortis så är det väldigt mycket klocka för pengarna. Skulle säga i samma kvalitet som tidiga Breitling och Omega (ETA). Hitta en begagnat, dem går ofta väldigt billigt. Har haft en fem stycken, köpte via KG och även begagnat. Han känner till forumet KS så säg ni hänger här så fixar han säkert ett bra pris![]()
Den där såg intressant ut! Visa gärna fler bilderNyligen införskaffad vintage Fortis 17 Jewels, 70-tal. Riktigt nöjd!
Nyligen införskaffad vintage Fortis 17 Jewels, 70-tal. Riktigt nöjd!
Såg denna hos frattelo...
*takemymoneyGIF!*
![]()
![]()
Söker råd från tidigare Fortis-ägare: Har spanat en del på en 40 mm Flieger-modell som jag tycker är schysst, är dock lite orolig för tjockleken på 12 mm på en såpass "platt" tavla och har inte möjlighet att prova innan köp. Upplevs de som knubbiga på armen?
Söker råd från tidigare Fortis-ägare: Har spanat en del på en 40 mm Flieger-modell som jag tycker är schysst, är dock lite orolig för tjockleken på 12 mm på en såpass "platt" tavla och har inte möjlighet att prova innan köp. Upplevs de som knubbiga på armen?
Såg denna hos frattelo...
*takemymoneyGIF!*
![]()
![]()
wow!! kan du länka och ge ref?![]()
Vilken modell är det, tidiga flieger Pro eller Spacematic? Jag tycker den tjocka undersidan landar bra i gropen bakom handleden. Har du den på nato-band blir det en liten klump.
Jag har min Spacematic på paratrooper sedan igår, riktigt bra!
![]()
![]()
![]()
Din spacematic, hear den vanligt batteri eller ackumulatordito ?Vilken modell är det, tidiga flieger Pro eller Spacematic? Jag tycker den tjocka undersidan landar bra i gropen bakom handleden. Har du den på nato-band blir det en liten klump.
Jag har min Spacematic på paratrooper sedan igår, riktigt bra!
![]()
![]()
![]()
Din spacematic, hear den vanligt batteri eller ackumulatordito ?
Det var @HSK tror jag som sålde en liknande spacematic med nån underlig sorts ackumulatorbatteri häromsistens.Den har en vanlig ETA 2824 faktiskt, vet inte om det var den som är ovanlig eller om det är batterivarianterna som är ovanliga. Den finns en snygg version av min som har full lume vit tavla. jag valde mellan den och denna svarta när jag handlade i Tokyo för 5 år sedan. Ska köpa en sån också när jag känner mig rik
![]()
Hej gott folk,
Kommer troligen köpa en Flieger Chronograph med repigt glas och visare som behöver bytas.
Har ni några tips var man kan vända sig?
Mvh
Tack för tipsetHar vänt mej till Peter Peter Team GmbH i Tyskland med min B-42 för ganska länge sedan, det gick smidigt.
Frågade runt lite i Sverige först, men förutom en urmakare i Boråstrakten meddelade de flesta mej att de hade svårt att få tag i reservdelar till Fortis.
Urmakaren i Boråstrakten kan jag dock verkligen inte rekommendera.