• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fortistråden

Ja det är vad som skrämmer mig med, den är lika tjock som min sea-dweller 16600(som jag gillar) men har en annan design som gör att den ser något klumpig ut. Schysst att dom pallar 200m vad gäller vattentäthet men lite oroande att inga knappar är gängade.
Ja, såg Fortis för många många år sen i nån butik och fastnade direkt. Tyckte dom var grymma som f*n. Mitt resonemang kring klockors utseende och storlek har ändrats kraftigt genom åren. Men tycker fortfarande att Fortis gör bland dom snyggaste chronograferna. Med lite mer humana priser. :)

Bilagor

• IMG_20180928_141354~2.jpg
    IMG_20180928_141354~2.jpg
    226.7 KB · Visningar: 7
Jo visst blir bandhornen lite biffigare, men jag ser det som en liten fördel:
Då får man ju spekulera i ytterligare en klocka som har smala bandhorn :D
Så ser det ut. Stiftet har ett index som gör att det inte snurrar runt tillsammans med skruven.
Fort1.JPG
Smart lösning :) tack för infon! Hehe ja allt har sin för och nackdel ;) deras chronografer som har eb liknande daytona-boett tycker jag ser trevliga ut. Gillar framförallt att kronan är något mindre men samtidigt är det kanske det som gör Fortis lite speciellt :)

Tycker detsamma, tavlan representerar IMHO urtypen av en klassisk flieger :) Kul med 20 ATM trots avsaknad av skruvad krona! Den är 42mm med 20mm lugs, bärs riktigt bra och ganska tunn med cirka 12mm tjocklek. :)
Ok. Den ser ju mindre ut, men du kanske har större handleder än en annan? (17.5cm).
Så pass, inte ens skruvad krona alltså, och så pass tunn. Vilket kap! :)

Riktigt snygg och stilren. En klockren pilot! :) Schysst med 20 ATM också.
Hur stor är den? Runt 40mm?

Tycker detsamma, tavlan representerar IMHO urtypen av en klassisk flieger :) Kul med 20 ATM trots avsaknad av skruvad krona! Den är 42mm med 20mm lugs, bärs riktigt bra och ganska tunn med cirka 12mm tjocklek. :)
Kan bara hålla med. De där är riktigt cleana! Förstår att den fastnat på handleden.

Ok. Den ser ju mindre ut, men du kanske har större handleder än en annan? (17.5cm).
Så pass, inte ens skruvad krona alltså, och så pass tunn. Vilket kap! :)
Jo jag har cirka 19,5cm handleder så det mesta ser förhållandevis litet ut :D
Kan verkligen rekommendera B-42-serien, dykarna som heter Marinemaster är också sjukt coola och välbyggda :)

@lofgreno det är några specifika gamla rymdmodeller som är sjukt tjocka och det ser man ju inte framifrån så jag håller med där. Men inga av de moderna modellerna lider av detta. Tvärt om tycker jag de är bra designade utan att sticka ner för mycket, särskilt bra om man som jag gillar att ha dem på Nato eller liknande.

@lofgreno det är några specifika gamla rymdmodeller som är sjukt tjocka och det ser man ju inte framifrån så jag håller med där. Men inga av de moderna modellerna lider av detta. Tvärt om tycker jag de är bra designade utan att sticka ner för mycket, särskilt bra om man som jag gillar att ha dem på Nato eller liknande.
Bra att veta! Nato är aldrig fel!

Tillbaka
Topp