• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fortistråden

melzen

Omega
IMG_0653.jpeg
 

Laplander

Rolex
IMG_7772.jpeg


Fina bilder på:

Är det väl mycket överhäng på glasringen kanske? Men jag förstår att det är för att vinna diameter och att den ska vara enkel att vrida 👍
Jag väljer svart/orange alla dagar, något annat på en Fortis för mej är otänkbart :)
 
Senast ändrad:

sekvens

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor

Stackars dörrkarmar säger jag bara, att nya F-serien var så biffig trodde jag inte... :oops:

Jo dom är rejäla. Speciellt F-43. Har äntligen plåtat lite Fortis idag, här kommer några bilder på F-39 och F-43. Jag gillar tjocka klockor, men önskar dock att jag hade en armled som klarade av över 40mm :)

DSC09262.jpg


DSC09245.jpg

DSC09254.jpg

DSC09253.jpg
 

Bilagor

  • DSC09246.jpg
    DSC09246.jpg
    283.8 KB · Visningar: 3

sekvens

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Marinemaster M-40 Rockstone Grey.

Måste erkänna jag inte var så imponerad av designen denna först när jag såg den på bild. Men nu när jag fått känna på de den fattar jag grejen – vilken klocka det är! Så bra, sitter grymt bra på armleden och detaljnivån är magisk, precis som övriga Fortis.

DSC09219-2.jpg
DSC09206-2.jpg
 

Laplander

Rolex
Marinemaster M-40 Rockstone Grey.

Måste erkänna jag inte var så imponerad av designen denna först när jag såg den på bild. Men nu när jag fått känna på de den fattar jag grejen – vilken klocka det är! Så bra, sitter grymt bra på armleden och detaljnivån är magisk, precis som övriga Fortis.

DSC09219-2.jpg
DSC09206-2.jpg

Jag ser inte Fortisen i just den där Fortisen, det är nog som du säger att man måste klämma på den lite för att upptäcka den 👍
 

sekvens

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
B423.jpg


Drömmen när jag köpte min Fortis B-42 Chronograph var egentligen den här, Chronograph Alarm, men den var mycket mycket dyrare än den vanliga kronografen.
Med tanke på tjockleken var det nog lika bra att det blev den utan alarm... :rolleyes:
Ja, alarm hade ju varit trevligt men blir ganska rejäl minst sagt. Har man rätt storlek på armleden funkar det - tyvärr inte för min dock.

38mm Cosmonaut har varit den klocka jag burit mest under åren. Passar min tunna arm 😉
 

Selamb

Omega
Är fortfarande lite osäker på trattformen på glasringen, hoppas man får tillfälle nångång att klämma och känna på en F-serie... :)
Jo, jag tänkte likadant. Men när jag kände på klockan och fick den på armen blev det annorlunda. Jag gillar den detaljen mer och mer. Hade jag fått designa om klockan hade jag gjort den lite tunnare och tagit ner längden lug till lug. Och inte minst, gjort om lug-måtten till 20mm. Men i övrigt är finnishen riktigt bra!
 
Topp