En googling på evki breguet gav detta som träff, så ja du minns rätt85 om jag minns rätt.
Mystiskt att den försvunnit i cyberrymden
Senast redigerad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En googling på evki breguet gav detta som träff, så ja du minns rätt85 om jag minns rätt.
Inte min annons som raderats utan den jag köpte ifrån. Köpte från Aosehus i augusti 2020. Men kan inte hitta annonsen när jag söker. Kanske jag som gör fel...Samma regler gäller för handlare. Jag ser inget som raderats.
Avslutad - Cartier Tank Must Vermeil
Köpte denna must de Cartier Vermeil Tank Argent för någon månad sen här på KS. Skulle var en present men har nu ångrat mig och låter den vandra vidare för samma pris som jag köpte den för. Vacker klassisk klocka i Vermeil (guldpläterad silver), champagnefärgad tavla med klassiska...klocksnack.se
Jag tror också man använder samma gamla annons för att lägga in nya klockor.Det är något speciellt med approved dealers, om du kollar antal sidor är det typ 20 medan det kommer upp flera annonser per dag. Jag har identifierat det som att man återanvänder samma gamla annons men lägger in en ny klocka för att sedan bumpa (gamla likes är kvar på en ny klocka). Tror däremot att det går att söka sig fram gamla annonser från approved, eller så cyklar jag eftersom det är tidigt
Exakt såJag tror också man använder samma gamla annons för att lägga in nya klockor.
Tittar man exempelvis på nedan annons så är den skapad 6 januari 2021 men klockan är uttagen hösten 2021. Så annonsen skapades innan klockan plockades ut?
Företagsannons - Louis Vuitton Tambour
Ref. Q1112 39mm Från 2010 Quartz Nybytt batteri I fint skick med spår av användning. Inget att anmärka på funktionen. Klockan finns i Zürich.klocksnack.se
Märkligt är det. Hur ska "alla veta" att han är dealer när klockan annonseras i vanliga säljes-forumet och inte under professional dealers?Alla vet ju också att han är dealer och 10k är ju ingen jättevinst, så fattar verkligen inte varför han skulle missbruka sin makt och gå emot sina egna forumregler för att dölja det. Om det stämmer såklart helt patetiskt dock.
Att annonsen ska ligga kvar efter försäljning är för transparens, oåteranvända samma annons-sida uppfyller knappast syftet med regeln. Eller något alls ärligt talat.Jag tror också man använder samma gamla annons för att lägga in nya klockor.
Tittar man exempelvis på nedan annons så är den skapad 6 januari 2021 men klockan är uttagen hösten 2021. Så annonsen skapades innan klockan plockades ut?
Ref. Q1112 39mm Från 2010 Quartz Nybytt batteri I fint skick med spår av användning. Inget att anmärka på funktionen. Klockan finns i Zürich.klocksnack.se
Visst är det märkligt!?Märkligt är det. Hur ska "alla veta" att han är dealer när klockan annonseras i vanliga säljes-forumet och inte under professional dealers?
Borde väl inte ge mig in i det här men fingrarna kliade för mycket...
Han är väl inte dealer? Om han är det så borde det ju stå att han är det eller?Alla vet ju också att han är dealer och 10k är ju ingen jättevinst, så fattar verkligen inte varför han skulle missbruka sin makt och gå emot sina egna forumregler för att dölja det. Om det stämmer såklart helt patetiskt dock.
Verkligen inte OK.Jag tror också man använder samma gamla annons för att lägga in nya klockor.
Som jag? Jag gissar för att jag självklart inte kan veta om någon någonstans utsatt en annan Ocean Star för samma variant av tveksam skaparglädje. Vad gissade du? Att visarna åkt tidsmaskin? Jag föreslår att du gör en transparent annons där det framgår att visarna inte hör hemma i klockan istället för svammel om att de ”kan ha” kommit dit vid ett senare tillfälle.Har letat efter bästa förmåga, till exempel är det inte Seiko-visarna som har en annan form, men landade som du i att ”gissa”. Ändrar min dåliga formulering — ”ovanlig” har ju en positiv konotation som lätt kan missförstås — i annonsen. Tack för att du tog dig tid!
Hm, jag läste in något helt annat. T ex att det inte går att lita på historiken över prisutvecklingen så din sista mening tycker jag känns relevant.Om jag sammanfattar det jag läst under 11 sidor ser det ut något så här...
Seiko 7009 borde inte få säljas då tavlan "ger Mumbay vibbar"
Zenith med bonusboende
Åsikt om begärt pris Rolex Explorer 1
Åsikt om persons smak som köpt en Swatch Sliding doors
Fråga om täta serviceintervaller Omega Speedmaster
Tidigare ägare vill att senaste säljare ska upplysa senaste köparen om skicket
Urverk NH35 som antagligen är en klon stod med rubrik Seiko
Fråga om när 5 års garanti började gälla Omega Moonwatch
Beskrivning av medaljong på vintage Longines
Timex militär?
Mido med Omegavisare?
Detta var det som med lite god vilja kunde tänkas rymmas under rubriken till tråden, men resten? Allt hade i ärlighets namn kunnat tas i PM eller via admins tillrättavisande.
Jag läste även "Minst flera personer har undvikit att bli förda bakom ljuset beroende på den här tråden." och undrar i mitt stilla sinne hur många är minst flera?
Var i hela fridens är forumet på väg
Om du inte ser något värde i tråden är det väl bara att låta bli att läsa den, så kan dom som ser ett värde i den få ha den kvar och använda den?Om jag sammanfattar det jag läst under 11 sidor ser det ut något så här...
Zenith med bonusboende
Timex militär?
Mido med Omegavisare?
Detta var det som med lite god vilja kunde tänkas rymmas under rubriken till tråden, men resten? Allt hade i ärlighets namn kunnat tas i PM eller via admins tillrättavisande.
Jag läste även "Minst flera personer har undvikit att bli förda bakom ljuset beroende på den här tråden." och undrar i mitt stilla sinne hur många är minst flera?
Om jag sammanfattar det jag läst under 11 sidor ser det ut något så här...
Zenith med bonusboende
Timex militär?
Mido med Omegavisare?
Läst två gånger men förstår ärligt inte kritikens kärna.Om jag sammanfattar det jag läst under 11 sidor ser det ut något så här...
Zenith med bonusboende
Timex militär?
Mido med Omegavisare?
Tar åt mig av det du skriver. Tack för ditt välmenande tillrättavisande. (Har även uppdaterat annonsen.)Som jag? Jag gissar för att jag självklart inte kan veta om någon någonstans utsatt en annan Ocean Star för samma variant av tveksam skaparglädje. Vad gissade du? Att visarna åkt tidsmaskin? Jag föreslår att du gör en transparent annons där det framgår att visarna inte hör hemma i klockan istället för svammel om att de ”kan ha” kommit dit vid ett senare tillfälle.
I all välmening. Det går att använda KS på olika sätt. Det finns massor av hjälpsamma och kunniga människor här och det sammanlagda kontaktnätet måste vara enormt. Till exempel, jag har själv haft en liknande Ocean Star. Till den hade den förre ägaren fått hjälp av en annan KS:are att till låg kostnad skaka fram nya originaldelar från en urmakare i Bangkok. Eller så kan man använda KS som ett annonstorg för sina överprisade fulur.
Märkligt är det. Hur ska "alla veta" att han är dealer när klockan annonseras i vanliga säljes-forumet och inte under professional dealers?
Vad har hänt med annonsen @hook ? Pöbeln vill ha svar
Att annonsen ska ligga kvar efter försäljning är för transparens, oåteranvända samma annons-sida uppfyller knappast syftet med regeln. Eller något alls ärligt talat.
Borde väl inte ge mig in i det här men fingrarna kliade för mycket...
Annonsen felaktigt borttagen när jag modererade flera andra annonser så valdes den med multiselection och togsbort som felaktig.
Hade alla följt reglerna hade vi inte behövt moderera och ingen risk för att fel saker tas bort hade funnits.
Förstår att det är extra kul att även admins kan göra fel, heller hur @FreakyLeo ?
Jag har svårt att tro att någon fulmodererat för att skyla över en sådan sakÄr verkligen 10 000 kr någonting att bråka om?
Swishar du 10 papp till mig då?Är verkligen 10 000 kr någonting att bråka om?
Håller med, 10k är ju kaffepengar. Tycker man något annat så hör man inte hemma på KS helt klart.Är verkligen 10 000 kr någonting att bråka om?
Som straff för att du städat för hårt bland trådarna föreslår jag att du ska ha denna bild under en vecka och titeln städtanten. ❤Annonsen felaktigt borttagen när jag modererade flera andra annonser så valdes den med multiselection och togsbort som felaktig.
Hade alla följt reglerna hade vi inte behövt moderera och ingen risk för att fel saker tas bort hade funnits.
Förstår att det är extra kul att även admins kan göra fel, heller hur @FreakyLeo ?
Nja, tycker bilden nedan passar bättre.Som straff för att du städat för hårt bland trådarna föreslår jag att du ska ha denna bild under en vecka och titeln städtanten. ❤
Är verkligen 10 000 kr någonting att bråka om?
Tänk på barnen i AfrikaÄr verkligen 10 000 kr någonting att bråka om?
Lugn nu.Tänk på barnen i Afrika
Är verkligen 10 000 kr någonting att bråka om?
Tar också gärna en del av de 10K som du nämner? Min erfarenhet av att sälja klockor och läsa på forumet är att många förmodligen endast äger en "dyrare" klocka.Håller med, 10k är ju kaffepengar. Tycker man något annat så hör man inte hemma på KS helt klart.