@Rolexsearch Köper en Explorer 2 16570 av
@Ernst65 i december 2021 här på forumet (
Se annonsen här). Klockan han köpte är en A serie från 1999, men har en Swiss made (service) tavla.
Nu har
@Rolexsearch tagit kontakt med mig och vill sälja sin Exp2. Självsagt mycket dyrare än han köpte den för, men det har också blivit en 2001 modell under tiden han har ägt klockan. Han är noga med att påpeka att varken tavla eller visare har blivit bytt på klockan och att den är original även innan jag frågar om detta. När jag ifrågasätter det han säger och hänvisar till klocka han har köpt så skickar han en länk till en helt
denna annonsen på en annan klocka från 2005 och säger att det är klockan han säljer och står fast vid att klockan inte är ifrån 1999.
Han står också fast vid att han aldrig har fått veta att klockan är ifrån 1999 och att det måste vara en klocka från 2001 även om det står tydligt i annonsen som låg ute när han köpte klockan.
Jag förstår att folk kan göra misstag och ta fel, men som jag också har sagt till
@Rolexsearch så är det inte första gången han gör liknande saker.
Han har förfinat saker i sina annonser tidigare så jag rekommenderar alla som vill göra affärer med denna herren att göra ordentlig research innan.