• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj 3.11

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Små Hairlines?

ser ju helt misshandlat ut.

Hade ett litet hairline funnits på något vanligare klockmärke så hade det näst intill varit osäljbart.

Kan det vara så att @Philipphilip ändrat i annonsen efter att KenKun skrev det?
Små Hairlines?

ser ju helt misshandlat ut.

Det står ju faktiskt inte "små" hairlines. Vet inte om det är så mycket att bli upprörd över.

Klockan är ju hårt polerad sedan tidigare och välanvänd, men det framgår ganska tydligt av bilderna

Kan det vara så att @Philipphilip ändrat i annonsen efter att KenKun skrev det?
Det hade isf synts i ursprungsinlägget. Men det är ju en skillnad på att skriva "inga små hairlines" i texten kontra ett konstaterande i stil med "(det där var minsann inga) små hairlines". Men näe... nu vänder vi blad och hittar någon annan annons att klaga på. :cool:

Edit: @Staafen det beror nog på hur mycket och hur tjockt hår man har

1643293461609.gif

.....och appropå det kan man ju fundera på exakt hur många SISTA PB´s som var tänkt här...... :hilarious:
Sista är ju av ren definition definitivt. Så att det skulle kunna vara nummer två på samma klocka känns ju lite tokigt eller vad säger du @Stoffe-Sebbe :)

Det var nog bara jag som har en bild av att en hairline är liten och en repa är stor. Sorry!

Jag har ungefär samma bild. En hairline är iofs beskrivande, som ett håstrå, dvs mycket tunn. Om man inte är häst eller som personen med hårtorken på bilden. Det är säkerligen använt för att det inte låter så farligt som en repa, och börjar tillräckligt många beskriva repor så känns det ibland som följd fel att använda "repa" som då kommer låta som något mycket mer allvarligt. Så jag tycker ordet används fel och är rejält missbrukat och kan vara mer eller mindre vilseledande. Skulle säga de flesta hairlines i beskrivningarna är repor.

Men är väl huvudsaken det finns bilder som visar vad det egentligen är.

.....och appropå det kan man ju fundera på exakt hur många SISTA PB´s som var tänkt här...... :hilarious:
Sista är ju av ren definition definitivt. Så att det skulle kunna vara nummer två på samma klocka känns ju lite tokigt eller vad säger du @Stoffe-Sebbe :)
My bad! Har fixat annonsen, blir lätt feltolkningar annars. 🙃

Förtydligande: har inget problem med varken klockan eller säljaren utan reagerade på att beskrivningen av skick inte stämde mot bilder.

hade nog skrivit: använd och repad boett länk och spänne med /polerad/slite bezel.

@MOL utan bilder får jag associationer till en instruktionsvideo för smekningar.

@MOL utan bilder får jag associationer till en instruktionsvideo för smekningar.

Det finns bilder i annonsen.

@Fergi
De där visarna är väl inte korrekta och jag kan tycka att det nämner man på en vintage omega 200

@Fergi
De där visarna är väl inte korrekta och jag kan tycka att det nämner man på en vintage omega 200

Har sett både och på den modellen

@Fergi

De verkar kommit i olika versioner med olika visare.

@Rolexsearch

För det första, ditt pris på klockan är bra, inget snack om den saken. Och jag vill inte klaga på annonsen heller. Min enda fråga är detta med returpolicy. Du avsäger dig retur för att klockan är servad för 3 år sedan? Jag förstår inte logiken, är det inte bättre att då bara skriva "Ingen retur för jag känner inte för det" ?

I övrigt lycka till med försäljningen, det är en jättefin klocka och ditt pris är oslagbart.

@Rolexsearch

För det första, ditt pris på klockan är bra, inget snack om den saken. Och jag vill inte klaga på annonsen heller. Min enda fråga är detta med returpolicy. Du avsäger dig retur för att klockan är servad för 3 år sedan? Jag förstår inte logiken, är det inte bättre att då bara skriva "Ingen retur för jag känner inte för det" ?

I övrigt lycka till med försäljningen, det är en jättefin klocka och ditt pris är oslagbart.
Helt rätt. Ändrar

@Jeppo hur många sista prissänkningar blir det om den inte säljer för 27500 heller? 🤔
IMG_20220131_225256.jpg

@Jeppo hur många sista prissänkningar blir det om den inte säljer för 27500 heller? 🤔
IMG_20220131_225256.jpg

Tänker att de flesta slutat att ta honom på allvar då han under kort period spammade för att komma upp i rätt antal inlägg. Så fort 50 var uppnått upphörde det och en säljesannons kom ut.

Skit i hairlines den här är endast använd sommartid🤣

Skit i hairlines den här är endast använd sommartid🤣

Är den då använd mellan
Sommartid 2021 (Sverige). Från: 02:00
söndag
,
28 mars
Till: 03:00
söndag
,
31 oktober ?

Status