Har den aktuella klockan orange urtavla?Jag vill inte outa säljaren om han skulle ändra sig eller om det rör sig om ett missförstånd. Jag vill verkligen ha klockan.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har den aktuella klockan orange urtavla?Jag vill inte outa säljaren om han skulle ändra sig eller om det rör sig om ett missförstånd. Jag vill verkligen ha klockan.![]()
Vem vet... Jag hittade sju rubriker på den första sidan av säljes som berättar om prisändring när jag tittade nyss. Men kanske om du använde fler tecken för att föra fram det budskapet än någon oskriven regel tillät för ögonblicket...Var lite upptagen innan och gillar inte att göra fel. Men där fick jag svar. Var min rubrik som inte var godkänd då eftersom jag berättade om min prisändring gissar jag
Det kanske den har..Har den aktuella klockan orange urtavla?
Det kanske den har..![]()
Min var inte konstigare än andras så vet inte. Men men. Det var troligtvis det iafVem vet... Jag hittade sju rubriker på den första sidan av säljes som berättar om prisändring när jag tittade nyss. Men kanske om du använde fler tecken för att föra fram det budskapet än någon oskriven regel tillät för ögonblicket...![]()
Jag förstår verkligen att man inte vill hänga ut någon och det blir lätt pajkastning, men å andra sidan är det också väldigt jobbigt när folk vet saker om säljare men det aldrig kommer fram. Nu sitter jag också och gissar vem det kan vara och kanske till och med är sugen på klockan i fråga. Då är det lätt att rygga från fel annons.Om jag lägger ihop 1 och 1 här så är det ingen säljare jag skulle vilja handla av. Beteendet att inte svara talar sitt tydliga språk.
Jag förstår verkligen att man inte vill hänga ut någon och det blir lätt pajkastning, men å andra sidan är det också väldigt jobbigt när folk vet saker om säljare men det aldrig kommer fram. Nu sitter jag också och gissar vem det kan vara och kanske till och med är sugen på klockan i fråga. Då är det lätt att rygga från fel annons.
Det är ett stort problem att man är för rädd om sitt rykte för att våga skriva om en dålig upplevelse i någon annans gg-tråd, men jag förstår såklart varför. Vet inte hur man kan komma åt problemet, men det är helt klart ett problem i mina ögon.
Idealt hade varit om båda fick berätta sin sida om en dålig affär och så är det upp till mig som köpare att tolka informationen.
Finns ju en Seiko också, även om det är mer troligt att det är den förstaDetta fall gäller väl en orange sjö sandström... då finns det inte så många alternativ
I samband med emojin tolkas det gärna som att det är så"kanske" tolkar jag som att det kan vara så men det behöver inte vara så.
Ja du har helt rätt. Hade inte lagt märke till det. Korrigerat i annonsen.@Professor S Du skriver att klockan är i "Mycket bra skick... Inga dings dock knappt synliga hairlines". Tycker det ser ut som om det är färgsläpp på siffran 12 (2an) på bezlen? Stämmer det eller är det synvila?
Tagga säljaren här så kanske du får svar om denne missat detta.
Hen kanske bara är dryg och lite viktig.
En del svarar inte lågpostare som saknar referenser, speciellt om det gäller åtråvärda modeller.
Man ska köpa säljaren brukar det heta men här gäller att du behöver få säljaren att köpa köparen.
Kan inte svara för alla fall men i detta handlar det helt enkelt om säkerhet. Varför avslöja sin identitet för en nyreggad medlem utan både inlägg och referenser, speciellt om detta avslöjande leder till ett byte om många hundra tkr? Vi måste visa respekt för att olika säljare har olika riskaptit och värde på sin samling. I detta fatt har det gått 3 dagar sen köparen skrev och medan det är något i överkant så finns det även händelser utanför KS som i vissa fall behöver gå före ett övervägande att avslöja sin identitet för okända människor på internet.Jag förstår verkligen att man inte vill hänga ut någon och det blir lätt pajkastning, men å andra sidan är det också väldigt jobbigt när folk vet saker om säljare men det aldrig kommer fram. Nu sitter jag också och gissar vem det kan vara och kanske till och med är sugen på klockan i fråga. Då är det lätt att rygga från fel annons.
Det är ett stort problem att man är för rädd om sitt rykte för att våga skriva om en dålig upplevelse i någon annans gg-tråd, men jag förstår såklart varför. Vet inte hur man kan komma åt problemet, men det är helt klart ett problem i mina ögon.
Idealt hade varit om båda fick berätta sin sida om en dålig affär och så är det upp till mig som köpare att tolka informationen.
Varför skulle du behöva avslöja din identitet för att svara på pm?Kan inte svara för alla fall men i detta handlar det helt enkelt om säkerhet. Varför avslöja sin identitet för en nyreggad medlem utan både inlägg och referenser, speciellt om detta avslöjande leder till ett byte om många hundra tkr? Vi måste visa respekt för att olika säljare har olika riskaptit och värde på sin samling. I detta fatt har det gått 3 dagar sen köparen skrev och medan det är något i överkant så finns det även händelser utanför KS som i vissa fall behöver gå före ett övervägande att avslöja sin identitet för okända människor på internet.
Har nu svarat köparen att jag kan tänka mig en affär givet att jag får möjlighet att känna mig säker.
Intressantare än så är det tyvärr inte.
Du får nog tänka lite längre än så. Hur slutföra en transaktion utan att göra det?Varför skulle du behöva avslöja din identitet för att svara på pm?
Du får nog tänka lite längre än så. Hur slutföra en transaktion utan att göra det?
Jag tror jag skrev det i mitt första svar. Det finns ett liv utanför KS också. Skärp er nu. Jag svarade på tredje dagen. Är det verkligen så illa?Jag tror att frågan avsåg - Varför inte svara den som skickat meddelandet med en förklaring till varför man inte är intresserad av att genomföra affären. Det kan ju ske utan att samtidigt bifoga personuppgifter.
Du får ju ha vilken svarstid du vill så klart.Jag tror jag skrev det i mitt första svar. Det finns ett liv utanför KS också. Skärp er nu. Jag svarade på tredje dagen. Är det verkligen så illa?
Appropå just PM generellt.Jag tror att frågan avsåg - Varför inte svara den som skickat meddelandet med en förklaring till varför man inte är intresserad av att genomföra affären. Det kan ju ske utan att samtidigt bifoga personuppgifter.
Instämmer helt. Har ovanpå det även erfarenhet av att man efter svar inte hör något. Sedan när man precis ska sälja eller har sålt får ngn konstig uppföljning där de faktiskt var intresserade av klockan.Appropå just PM generellt.
Jag tycker att ett svar på en fråga i PM hör till kutym.
Ett icke svar blir mest underligt och bidrar till oklarheter.
Dock har jag otaliga gånger fått frågan just från 0 postare vid en annons där frågan lyder, finns klockan kvar ?
Sen när jag svarat på det så hör man inget mer
Det är rätt tröttsamt.
Men jag som 70-talist kanske är lite old-school där och tycker att man bör svara.
För min del tycker jag att det även hör till som frågeställare att tacka om man fått svar på ett pm.
Det är en del whats in it for me tänk här på KS emellanåt och troligtvis är det en del generationskrockar.
Gissar att ibland när frågeställaren fått sitt svar så ser denna ingen mening eller syfte med att återkomma.
Ett litet stickspår i just pm relaterat till försäljning som kan vara tröttsamt.
Men såvitt jag förstår så resonerar vi medlemmar här på KS väldigt olika om vad som är ett schysst bemötande i pm.
Blev ett alldeles för långt inlägg så kanske skulle skickat ett pm istället![]()
Tre dagar är sämst. Lägg inte upp fler annonser om du inte avser sköta ditt försäljande någorlunda seriöst. Hur lång tid hade det tagit att svara "hej, tack för intresset men jag är inte intreserad av att göra affär med någon utan ordentlig historik"?Jag tror jag skrev det i mitt första svar. Det finns ett liv utanför KS också. Skärp er nu. Jag svarade på tredje dagen. Är det verkligen så illa?
Men det är väl självklart att han ska få svara hur, när och till vem han vill utan att internet välter? Det är lätt att glömma bort att det är klockor på ett forum vi pratar om här, inte uppköp av bolag. Upp med blicken!Tre dagar är sämst. Lägg inte upp fler annonser om du inte avser sköta ditt försäljande någorlunda seriöst. Hur lång tid hade det tagit att svara "hej, tack för intresset men jag är inte intreserad av att göra affär med någon utan ordentlig historik"?
Klart han får göra hur han vill men likaledes kan jag inte stoppas från att poängtera det dumdristiga i att lägga upp en annons och sedan inte kolla efter svar på tre dagar? Lägg inte upp annonsen då utan gör det när du har tid istället.Men det är väl självklart att han ska få svara hur, när och till vem han vill utan att internet välter? Det är lätt att glömma bort att det är klockor på ett forum vi pratar om här, inte uppköp av bolag. Upp med blicken!
Klart han får göra hur han vill men likaledes kan jag inte stoppas från att poängtera det dumdristiga i att lägga upp en annons och sedan inte kolla efter svar på tre dagar? Lägg inte upp annonsen då utan gör det när du har tid istället.
det händer lite då och då att man kontaktar en säljare som glömt avsluta... Just denna annons ligger kvar, och det är möjligt att man inte vill sälja just till mig och bara sa att dom var sålda... https://klocksnack.se/threads/red-wings.156875/Absolut.
--
Sen kan jag tänka mig fall då inte heller jag tycker det finns anledning att svara, eller skynda mig att svara. Frågor där svaret redan står i beskrivningen exempelvis, eller tydliga skambud eller "konstiga" frågor som borde vara irrelevanta eller frågeställaren är ohövlig. Här har det inte inträffat för mig men på andra ställen har det förekommit. Men det kanske är ett annat ämne. Om klockan finns kvar borde inte behöva frågas om alla avslutade annonsen när det blivit sålt men det görs kanske inte.
Helt klart ja. De unga har lärt sig att spara tid. De äldre tar sig den tiden.Är det en generationsfråga? Vad säger du @Scipio ?
Kanske detI samband med emojin tolkas det gärna som att det är så![]()
Är det så? Du blev ju bara tyst och sket i att swisha efter du fick mitt nummer. Jag trodde att du var äldre?Helt klart ja. De unga har lärt sig att spara tid. De äldre tar sig den tiden.
Hehe, lifestyle-krigaren @alfgren har hittat till diskussion. Posta inte mer i diskussionsdelen om du inte avser att diskutera klockor seriöst, det KS är till för. Håll dig till lifestyle istället.Tre dagar är sämst. Lägg inte upp fler annonser om du inte avser sköta ditt försäljande någorlunda seriöst. Hur lång tid hade det tagit att svara "hej, tack för intresset men jag är inte intreserad av att göra affär med någon utan ordentlig historik"?