Och.... Regnade det under den perioden?Är den då använd mellan
Sommartid 2021 (Sverige). Från: 02:00
söndag
,
28 mars
Till: 03:00
söndag
,
31 oktober ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och.... Regnade det under den perioden?Är den då använd mellan
Sommartid 2021 (Sverige). Från: 02:00
söndag
,
28 mars
Till: 03:00
söndag
,
31 oktober ?
Ja, eftersom en av dagarna var midsommar.Och.... Regnade det under den perioden?
Det framgick inte info om det.Och.... Regnade det under den perioden?
Den där halva procenten (skick 98.5%) tillkommer vid skottår.
Nu!Tjena! Har varit aktiv här på KS ett tag och undrar när jag kan börja lägga upp köp/sälj annonser.
Det står i reglerna för K&S men typ 50 inlägg (vettiga sådana!) och lite medlemstid.Tjena! Har varit aktiv här på KS ett tag och undrar när jag kan börja lägga upp köp/sälj annonser.
Det brukar kunna ta ett tag för systemet att uppdateras också så det kan hända att det dröjer något dygn innan man får tillgång till avdelning efter att man nått 50 inlägg.
Snart!Det brukar kunna ta ett tag för systemet att uppdateras också så det kan hända att det dröjer något dygn innan man får tillgång till avdelning efter att man nått 50 inlägg.
Så är det kanske! Jag var i tron att denna typen av plast/lack-insert allt som oftast är i bakelit. Är den ena sorten mer eftersträvansvärd än den andra? Har inte så bra koll på dykare.Är du @Koppe säker på att insertet är gjort av bakelit på din Nilax? Jag skulle nog gissa på akryl, men kan vara lite svårt att se skillnaden på bild.
Finns ju inga i bakelit?Är du @Koppe säker på att insertet är gjort av bakelit på din Nilax? Jag skulle nog gissa på akryl, men kan vara lite svårt att se skillnaden på bild.
Får väl elda på det och se, PMMA smälter, bakelit gör det inte. Skämt åsido så är det svårt att veta vad det var för plaster som användes förr. PMMA (akrylplast) gulnar ju inte men det har ju vissa gamla vridringsinlägg gjort så säkert något annat material då. Bättre att bara skriva plast, det räcker ju att man vet att det inte är glas.Är du @Koppe säker på att insertet är gjort av bakelit på din Nilax? Jag skulle nog gissa på akryl, men kan vara lite svårt att se skillnaden på bild.
Nä, just ditt typ av insert är oftast inte bakelit, vad jag sett i alla fall. Bakelitinsert är generellt sätt betydligt ovanligare/sällsyntare, kanske delvis pga de är ömtåligare, och därmed kanske mer eftertraktade. Personligen gillar jag bakelit då de har en "djupare, genomgånde" svärta och inte minst blir siffror och streck mer tredimensionella på dem.Så är det kanske! Jag var i tron att denna typen av plast/lack-insert allt som oftast är i bakelit. Är den ena sorten mer eftersträvansvärd än den andra? Har inte så bra koll på dykare.
Menar du att just dessa insert med denna specifika design, inte finns i bakelit, eller?Finns ju inga i bakelit?
Generellt. Genomskinlig bakelit på klockor? Hittepå enligt mig.Nä, just ditt typ av insert är oftast inte bakelit, vad jag sett i alla fall. Bakelitinsert är generellt sätt betydligt ovanligare/sällsyntare, kanske delvis pga de är ömtåligare, och därmed kanske mer eftertraktade. Personligen gillar jag bakelit då de har en "djupare, genomgånde" svärta och inte minst blir siffror och streck mer tredimensionella på dem.
Menar du att just dessa insert med denna specifika design, inte finns i bakelit, eller?
Där ser man! Lägger till en brasklapp i annonsenNä, just ditt typ av insert är oftast inte bakelit, vad jag sett i alla fall. Bakelitinsert är generellt sätt betydligt ovanligare/sällsyntare, kanske delvis pga de är ömtåligare, och därmed kanske mer eftertraktade. Personligen gillar jag bakelit då de har en "djupare, genomgånde" svärta och inte minst blir siffror och streck mer tredimensionella på dem.
Menar du att just dessa insert med denna specifika design, inte finns i bakelit, eller?
Funderar du över vad regel 16 är?Hej. Jag råkade bumpa min annons som jag avslutade idag och fick att den var nu redigerad pga regel 16. Jag vet inte vad mitt fel var med än att jag bumpade en avslutad annons men jag kör mig gärna. Med vänlig hälsning, Jonas
Jag vet inte hur mycket det hjälper att länka till den. Tillämpningen varierar ändå så mycket att alla tolkningar blir fel.Funderar du över vad regel 16 är?
Viktigt - Riktlinjer för annonsering
Vem får/kan annonsera? Företag som bedriver affärsverksamhet har en egen avdelning och förväntas förutom att följa reglerna nedan även följa gällande lagstiftning om exempelvis returrätt. Allmänt 1) Handel med varumärkesförfalskningar är förbjuden, detta gäller även eftermarknadsdelar som är...klocksnack.se
Var lite upptagen innan och gillar inte att göra fel. Men där fick jag svar. Var min rubrik som inte var godkänd då eftersom jag berättade om min prisändring gissar jagFunderar du över vad regel 16 är?
Viktigt - Riktlinjer för annonsering
Vem får/kan annonsera? Företag som bedriver affärsverksamhet har en egen avdelning och förväntas förutom att följa reglerna nedan även följa gällande lagstiftning om exempelvis returrätt. Allmänt 1) Handel med varumärkesförfalskningar är förbjuden, detta gäller även eftermarknadsdelar som är...klocksnack.se
En fråga från mig som är ny här. Kan jag inte som ny medlem skicka PM till en säljare ang en annons? Jag ser ju att en konversation startat men får inget svar. Annonsen har prisdumpats mellan meddelanden som jag har skickat så vet inte om de kommer fram.
Är det så att gamla rävar på forumet bara inte vill sälja till nya medlemmar, inte bryr sig om att svara och hellre går ner i pris?
Jag vet inte riktigt hur det funkar så om nån kan förklara..jag vill ju bara köpa en klocka.
Tagga säljaren här så kanske du får svar om denne missat detta.En fråga från mig som är ny här. Kan jag inte som ny medlem skicka PM till en säljare ang en annons? Jag ser ju att en konversation startat men får inget svar. Annonsen har prisdumpats mellan meddelanden som jag har skickat så vet inte om de kommer fram.
Är det så att gamla rävar på forumet bara inte vill sälja till nya medlemmar, inte bryr sig om att svara och hellre går ner i pris?
Jag vet inte riktigt hur det funkar så om nån kan förklara..jag vill ju bara köpa en klocka.
Nej, jag vill inte hänga ut nån, kanske bara ett missförstånd. Eller så kanske han inte ville sälja till mig bara, synd på en fin klocka till ett bra pris, jag ville verkligen ha den, men det kommer nya chanser. Tack för svar iaf!Tagga säljaren här så kanske du får svar om denne missat detta.
Hen kanske bara är dryg och lite viktig.
En del svarar inte lågpostare som saknar referenser, speciellt om det gäller åtråvärda modeller.En fråga från mig som är ny här. Kan jag inte som ny medlem skicka PM till en säljare ang en annons? Jag ser ju att en konversation startat men får inget svar. Annonsen har prisdumpats mellan meddelanden som jag har skickat så vet inte om de kommer fram.
Ok, svårt att skaffa referenser om man inte får möjlighet att handla.. och ingen åtråvärd ovanlig modell heller. Men jag förstår att det kan vara ett problem här också med oseriösa säljare/ köpare.En del svarar inte lågpostare som saknar referenser, speciellt om det gäller åtråvärda modeller.
Ok, svårt att skaffa referenser om man inte får möjlighet att handla.. och ingen åtråvärd ovanlig modell heller. Men jag förstår att det kan vara ett problem här också med oseriösa säljare/ köpare.
Man ska köpa säljaren brukar det heta men här gäller att du behöver få säljaren att köpa köparen.Ok, svårt att skaffa referenser om man inte får möjlighet att handla.. och ingen åtråvärd ovanlig modell heller. Men jag förstår att det kan vara ett problem här också med oseriösa säljare/ köpare.
Jag vill inte outa säljaren om han skulle ändra sig eller om det rör sig om ett missförstånd. Jag vill verkligen ha klockan.vilken annons är det?