Läs tråden. Ingen har "tagit ner" någon annons pga smeknamn.Så bara för att vissa moderatorer inte gillar ett smeknamn så ska annonsen tas ner vilket larv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läs tråden. Ingen har "tagit ner" någon annons pga smeknamn.Så bara för att vissa moderatorer inte gillar ett smeknamn så ska annonsen tas ner vilket larv
Amen brother.Jag skulle stilla vilja önska att den här tråden kan handla om saker som gör att man lär sig något. Dvs, felaktigheter, udda fakta, ovanliga objekt mm mm.
Reagerade också på bytesvärdet, 12.000:- mer än för köp??Avslutad - Rolex submariner 16800
Rolex submariner 16800 från 1983 1984 Servad 2019 Köpt är på ks Mkt fint skick, Fullängd armband Drar upp mjuk och fint, håller tiden kanon Växlar datum prick 12:00. Inköps kvitto se bild med info Vill prova nytt bytes förslag välkommen gärna rolex spelar ingen roll bara den är snygg eller guld...klocksnack.se
@tedlapidus
Du refererar till något pris på kvittot, men jag hittar då inget pris?
Tycker du borde se över bilderna lite i annonsen också, tror alla bilder ligger x3 och vissa bilder (på info om klockan på en papperslapp) fyller inte sin funktion då man bara ser delar av lappen, medans man på en av dessa ser hela texten.
Bara tips i all välmening!
Det där är ett märkligt fenomen, aldrig förstått varför någon sätter ett högre bytesvärde än vid köp, haha!Reagerade också på bytesvärdet, 12.000:- mer än för köp??
Snyggt! Ligger fortfarande dubbelt, eller mer, av massa överflödiga bilder. Inte mitt bekymmer men blir lite rörigt! Nu är ju den viktiga infon på plats dock så är väl skit samma!Fixat
Det är så när man sätter en annons bakis
Tycker inte det är så konstigt? Många säljer helst, men kan tänka sig byte om det leder till en "bättre" affär. Sen tycker jag det är rätt vanligt att många övervärderar sina klockor. Så om man säljer det man får i inbyte får man oftast mindre än det ursprungliga försäljningspriset. Men visst, 12 tusen hade varit i överkantDet där är ett märkligt fenomen, aldrig förstått varför någon sätter ett högre bytesvärde än vid köp, haha!
Tänker att man själv har något att säga till om där också, man får göra sin läxa på vad motparterna har för objekt och värdera den.Tycker inte det är så konstigt? Många säljer helst, men kan tänka sig byte om det leder till en "bättre" affär. Sen tycker jag det är rätt vanligt att många övervärderar sina klockor. Så om man säljer det man får i inbyte får man oftast mindre än det ursprungliga försäljningspriset. Men visst, 12 tusen hade varit i överkant
Är väl supertransparent att vara ärlig med att man sätter ett högre bytesvärde än att undervärdera ett eventuellt inbyte?Tänker att man själv har något att säga till om där också, man får göra sin läxa på vad motparterna har för objekt och värdera den.
Ja säljer min xxx för 100k.
Bytesvärde 100k.
Någon vill byta mot en klocka som är värd 90k, frågar om rakt av. Svaret måste ju då bli "Nej, min klocka betingar ett högre värde och jag accepterar således inte ett byte rakt av."
Men visst, om man känner att man inte har så mycket handlingskraft vid en förhandling kan man ju övervärdera sin egna lika mycket som motparten övervärderar sin, men blir bara en ond cirkel imo. Tänker att man kan vara transparent här på forumet, men alla kanske inte tänker så
Sen köper jag ju, även om det kanske är lite fult, att man kan tänkas ta en klocka som är värd mer i byte för att göra 5-10k enkelt om den exempelvis är mer lättsåld eller dylikt.
Syftade på värdet på klockan.Är väl supertransparent att vara ärlig med att man sätter ett högre bytesvärde än att undervärdera ett eventuellt inbyte?
Va? Vill du hellre ha cash än inbyte är det ju supertransparent att ange detta? Ser inget ärligare eller lämpligare sätt att göra detta?Syftade på värdet på klockan.
För att även du är bekväm och slipper helst en annan extra affär.Varför skulle jag som ägare till något som annonsören vill byta till göra affär då?
Självklart, men kanske inte 10.000kr+ bekväm. (Beroende nu vad det är för prisklass på klockan såklart)För att även du är bekväm och slipper helst en annan extra affär.
Menar fortfarande för den andra partenVa? Vill du hellre ha cash än inbyte är det ju supertransparent att ange detta? Ser inget ärligare eller lämpligare sätt att göra detta?
Ditt inlägg är inte så tydligt som du tror.Menar fortfarande för den andra parten
Okej, ska försöka förklara.Ditt inlägg är inte så tydligt som du tror.
Ser inte vad som möjligen skulle kunna vara fel i att tydliggöra att man föredrar cash. Är om något en fin gest att man ändå erbjuder inbyte, är väl bättre än att inte erbjuda? Att klaga på detta är märkligt, men folk tänker i olika banor.
Hehe, kanske. Tycker det är bra och tydligt att man är så rak att man sätter en prislapp på hur mycket hellre man tar cash än inbyte. Men många är inte så ärliga och raka så förstår att rätt få skriver ut det.Okej, ska försöka förklara.
Det jag menar är att om X har en klocka för 100k och Y har en klocka som betingar 90k där Y föreslår ett byte rakt av, så förstår jag inte varför X som säljare inte skulle kunna säga "Nej, jag säljer min för 100k och din är bara värd 90k, därav vill jag ha 10k emellan". Det var detta jag menade från början. X kan ju alltid också säga "Nej inga byten" om man tycker dealen är oskön.
Om X i scenario 2, som du diskuterar, endast vill sälja för den inte vill ha så många klockor den har exempelvis, medan Y har en klocka för 120 som vill byta rakt av, ja, då får ju Y stå sitt kasst och X får avgöra om den orkar en ny säljprocess för lite profit.
Det jag menade med transparent var svar till @JohanSA, där han skrev "Sen tycker jag det är rätt vanligt att många övervärderar sina klockor."
Då tycker jag man kan vara transparent och säga det, alternativt som säljare bara skita i att övervärdera sin klocka, då det på detta forum ändå är svårt (generellt) att sälja till ett icke marknadsmässigt pris då många har koll. Sen om man lägger upp en klocka för 100k på blocket som bara betingar 80k köper jag, för där kommer 98% försöka pruta 40%..
Trod att vi är överens om det du menar, men att jag menar att folk kan vara lite rimligare bara, haha
Ja, det kan vara bra. Egentligen är det ju bara en omskrivning för "jag kommer inte acceptera byten så länge jag inte tjänar 10k (exempelvis) på att styra ytterligare en försäljning".Hehe, kanske. Tycker det är bra och tydligt att man är så rak att man sätter en prislapp på hur mycket hellre man tar cash än inbyte. Men många är inte så ärliga och raka så förstår att rätt få skriver ut det.
Att folk försöker få ut överpris är väl lite tråkigt men kan faktiskt vara lite svårt ibland när det är en världsmarknad och annons vs auktion osv.
Gick snabbt med sälj, varsågod för exponering!Fixat
Det är så när man sätter en annons bakis
Vet inte om lifestyle köp- och sälj är inkluderat här och vet inte om man borde ens ge sig in i den här tråden men fastnade vid en formulering idag i följande annons från @_robban :
Avslutad - Yeti 200X Lithium Portable Power Station
Har efter lite tankevurpa en trevlig portabel batteribank till övers. Detta är alltså en enhet med inbyggt batteri som i sin tur kan laddas upp och senare kan du som användare ansluta dina enheter till denna och få kraft via någon av portarna som finns. Portar och vidare teknisk spec: •...klocksnack.se
”Returpolicy - Ja om ej fungerande och beskrivet, köparen står då för retur kostnad.”
Om det som säljs skulle vara ej enligt beskrivning och/eller inte fungera, är det inte då lite märkligt att köparen ska stå för retur? I ett sånt läge är det väl rimligt att säljaren står för alla kostnader tänker jag…
Vet inte om lifestyle köp- och sälj är inkluderat här och vet inte om man borde ens ge sig in i den här tråden men fastnade vid en formulering idag i följande annons från @_robban :
Avslutad - Yeti 200X Lithium Portable Power Station
Har efter lite tankevurpa en trevlig portabel batteribank till övers. Detta är alltså en enhet med inbyggt batteri som i sin tur kan laddas upp och senare kan du som användare ansluta dina enheter till denna och få kraft via någon av portarna som finns. Portar och vidare teknisk spec: •...klocksnack.se
”Returpolicy - Ja om ej fungerande och beskrivet, köparen står då för retur kostnad.”
Om det som säljs skulle vara ej enligt beskrivning och/eller inte fungera, är det inte då lite märkligt att köparen ska stå för retur? I ett sånt läge är det väl rimligt att säljaren står för alla kostnader tänker jag…
Tack, det fanns alltså! Min bom och sorryFrågor och funderingar kring annonser på Lifestyle Köp & Sälj
Här samlar vi frågor och diskussioner kring annonser i Lifestyle. Högafflarna och facklorna lämnar vi dock hemma. :)klocksnack.se
Lätt hänt, anade nästan det!Misstag och tankevurpa ifrån mig . Om den är kass så betalar JAG såklart returen och inget annat.
Mycket möjligt att det kan vara din gamla, bytt till mig den via @Jesper1993.Avslutad - Oris Aquis Relief
Oris Aquis Relief uttagen 2019. Garantin ska vara förlängd i fem år från inköpsdatum enligt medföljande dokument. Härlig grå sunbursttavla. Medföljer inner- och ytterboxar, plastcert, bok och extra länkbitar. (Bör således vara fullset) 43.5mm men bärs mindre än måtten antyder på grund av...klocksnack.se
@coolrader tycker att den aquis du lagt ut ser ut som min gamla. I så fall kan det kanske vara schysst att upplysa om att det finns en del märken i safirglaset.
Jag köpte den av Sebastian få Facebook men kan mycket väl va samma klockaMycket möjligt att det kan vara din gamla, bytt till mig den via @Jesper1993.
Det finns några ytliga märken, ska göra annonstexten lite tydligare.
Då är det sammaJag köpte den av Sebastian få Facebook men kan mycket väl va samma klocka