• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

filipj

Breitling
Det är inte jag som sitter fast med en osäljbar klocka. Jag är hur lugn som helst.
Vanligtvis är jag mer upptagen än att bemöda mig med sådana som dig, men du har tur i oturen att jag har lite långtråkigt. Försvinn nu.
 

Bilagor

  • hoppsan.jpg
    hoppsan.jpg
    48.5 KB · Visningar: 331

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Annorlunda inställning, dig ska jag definitivt inte köpa av.

Om någon skickar ett pm till dig på din annons hör det fan till vanligt hyfs att besvara det. Om du inte vill sälja till den TS är en annan sak, men skriv det tillbaka då.
Jag har inte sagt att jag gör på det viset. Personligen svarar jag alltid på pm.
Men om just den säljaren som nämndes inte vill så har han ju rätt att göra det. Tycker därför att det är ju bättre att man är ärlig med det i annonsen än att bara ignorera så den ev.köparen undrar vad som försiggår.
 

Chad

Rolex

tdxface

Breitling
@tdxface
https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-galbee-29mm-x-29mm.86092/


Om du nu ska bryta reglerna och Bumba ofta och mycket. Kan du inte åtminstone prissätta rimligt? Du är upp på samma nivåer som dem med guld"ring" ....

Hej!
Jag råkade tyvärr bumpa när jag skulle sätta in nya bilder, då jag gjorde detta på en surfplatta. Var inte min intention men förstår intrycket det ger dig. Vad skulle du säga var ett rimligare pris för klockan? Hade varit trevligt med respons så kanske jag kan ändra. Jag satte priset efter att jag hade fått den värderad av några ”klockintresserade” jag känner.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Jag har inte sagt att jag gör på det viset. Personligen svarar jag alltid på pm.
Men om just den säljaren som nämndes inte vill så har han ju rätt att göra det. Tycker därför att det är ju bättre att man är ärlig med det i annonsen än att bara ignorera så den ev.köparen undrar vad som försiggår.
Att sälja by proxy är knappast vad det här forumet är till för, det är jag rätt säker på. Varför reggar inte ”vännen” sig och säljer själv?
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Hej!
Jag råkade tyvärr bumpa när jag skulle sätta in nya bilder, då jag gjorde detta på en surfplatta. Var inte min intention men förstår intrycket det ger dig. Vad skulle du säga var ett rimligare pris för klockan? Hade varit trevligt med respons så kanske jag kan ändra. Jag satte priset efter att jag hade fått den värderad av några ”klockintresserade” jag känner.


Såldes en likadan för 14k precis och de andra jag sett har legat runt 14. Så säg 13-15k.

Mvh och lycka till med försäljningen.
 

JoeBravoe

Cartier
Vad är poängen? Att jag vill använda flera marknadsplatser än 1 för att få en sund värdering?
Absolut. om du "går i tankarna att avyttra den" så är ju många marknadsplatser att föredra. Speciellt om något kan tänka sig att förstärka dessa tankar. Att spamma 20 inlägg är ju också en baggis jämfört med att serva den som det verkar. Lycka till!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-116234.86096/

@Götlaborg , trist och faktiskt lite arrogant inställning i annonsen, kan i alla fall uppfattas så.,
Hur lång tid tar det att besvara meddelanden?
Får mig att hoppa över din klocka trots att jag faktiskt är ute efter något halvdressigt..
Jag tycker vi utvecklar forumet åt fel håll med den typen av annonser.. det är en vanlig Dj du säljer, inte Mona Lisa..
Antingen säljer man och tar jobbet som följer med detta eller så låter man bli...

Jag har inte fått något meddelande av dig. Varför har jag ingen förklaring till dessvärre.

Edit: verkar ha missförstått dig. Antar att du tycker att min text är snorkig. Orsaken till att jag skrivit som jag skrivit är på grund av att jag tidigare fått oseriösa svar. Folk som prutar 50 % på saker som från början är rimligt prissatta.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-16700-98-svensksåld-swiss-only-samlardinka-full-set.85791/
Hur tänkte man här?
En polerad 16700 för 82k!? Förvisso fullset, men tavlan producerades under två/tre år så den är knappast ovanlig. Skulle inte kalla den klockan unik eller samlarklocka. 20k för dyr också.

@MattNatt
Köper gärna en svsåld komplett av dig för 62, hojta till när du har en;)
Tror tavlan gjordes under max två år, så visst är väl den lite ovanlig.
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
Jag har inte fått något meddelande av dig. Varför har jag ingen förklaring till dessvärre.
Läste min egen text igen och ser nu att det kan tolkas som jag kontaktat dig.
Så är inte fallet utan jag kommenterade annonstexten och biten som diskuterats, ”väljer själv vem man svarar”, och vilken påverkan jag på sikt tror det har på köp/sälj och klimatet på forumet.

Jag kommer inte köpa klockan du säljer.
 

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
En göteborgare sålde en klocka åt en annan göteborgare och sedan svarade en tredje göteborgare :D lätt att man dribblar bort sig.
Kunde inte hålla mig :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Läste min egen text igen och ser nu att det kan tolkas som jag kontaktat dig.
Så är inte fallet utan jag kommenterade annonstexten och biten som diskuterats, ”väljer själv vem man svarar”, och vilken påverkan jag på sikt tror det har på köp/sälj och klimatet på forumet.

Jag kommer inte köpa klockan du säljer.

Jag ändrar texten i min annons för din skull. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är poängen? Att jag vill använda flera marknadsplatser än 1 för att få en sund värdering?
Antingen behöver batteriet bytes ELLER så är urverket knas. Inte direkt svårt att kolla, bara att trycka i ett nytt batteri. Värdet på klockan skiljer ju sig rätt mycket beroende på vad som är fel.

Ett batteri kostar 50kr, ett korrekt märkt urverk kostar ett antal 1000kr, om man kan hitta ett.
 

poormans

Rolex
Köper gärna en svsåld komplett av dig för 62, hojta till när du har en;)
Tror tavlan gjordes under max två år, så visst är väl den lite ovanlig.

snyggt fullset med ovanlig tavla, typ som en stick dial och de ligger lätt på 80 k

en av de större säljarna på VRF ligger på 10k usd för en 16700 med cert och boxar så priset är väl där någonstans
 

filipj

Breitling
Antingen behöver batteriet bytes ELLER så är urverket knas. Inte direkt svårt att koll, bara att trycka i ett nytt batteri. Värdet på klockan skiljer ju sig rätt mycket beroende på vad som är fel.

Ett batteri kostar 50kr, ett korrekt märkt urverk kostar ett antal 1000kr, om man kan hitta ett.
Då är det väl utmärkt om du köpte den av mig som, saknar kunskapen, ifall batteriet var det enda som var felet, eller? Eftersom den är prissatt som att urverket behöver bytas? Patetiskt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Då är det väl utmärkt om du köpte den av mig som, saknar kunskapen, ifall batteriet var det enda som var felet, eller? Eftersom den är prissatt som att urverket behöver bytas? Patetiskt.
Ser nu att du tydligt skriver att det inte räcker med batteribyte och att delar inte finns att få tag på:

”Efter återkoppling måste urverket och batteri bytas, klockans urverk eller batteri fungerar alltså inte. Eftersom klockan är så pass gammal är delarna som behövs inte längre i lager hos officiella Breitling reparatören ( enligt Klockmaster).”

Lycka till med att få sålt den här. Jag hade tagit de 8.5 och hjulat iväg snabbt som satan.
 

mouqvist

Rolex
Ser nu att du tydligt skriver att det inte räcker med batteribyte och att delar inte finns att få tag på:

”Efter återkoppling måste urverket och batteri bytas, klockans urverk eller batteri fungerar alltså inte. Eftersom klockan är så pass gammal är delarna som behövs inte längre i lager hos officiella Breitling reparatören ( enligt Klockmaster).”

Lycka till med att få sålt den här. Jag hade tagit de 8.5 och hjulat iväg snabbt som satan.
Detta är anledningen till att vi bör införa en minimigräns på 250 (relevanta) inlägg innan man ska kunna annonsera.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp