• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@vistor såg nedan i goodguys/badguys kan du inte kommentera då det rör din aktiva annons?
Screenshot_20180316-181231.jpg

@vistor såg nedan i goodguys/badguys kan du inte kommentera då det rör din aktiva annons?
Screenshot_20180316-181231.jpg

Hej! Hade själv missat att han skrivit.

Rörig köpare. Ville ses på ena sidan av stan först, sedan andra sidan. Jag åkte från där jag befinner mig (ca en timme och 30 från stan) när jag väl närmar mig området vi senast bestämt(Efter ha bytit några gånger från hans sida) går det inte att ringa köparen. Fick hans sms som jag försökte svara på, att han sedan påstår att det är jag som är oseriös vet jag inte.

Noll inlägg på forumet, första dagarna bestod av frågor och försök att pressa ner priset konstant. Kan ha varit därför jag inte kände mig så villig att svara. Men att han slösade min tid är hans fel, inte mitt.

Jag vill ha klockan såld, vet inte varför jag skulle gå oseriös. Inte ett enda missat samtal från köparen. Samtliga andra jag har gjort f2f med kan nog intyga på en annan historia än den som herr Christer.K spekulerar om.

Hej! Hade själv missat att han skrivit.

Rörig köpare. Ville ses på ena sidan av stan först, sedan andra sidan. Jag åkte från där jag befinner mig (ca en timme och 30 från stan) när jag väl närmar mig området vi senast bestämt(Efter ha bytit några gånger från hans sida) går det inte att ringa köparen. Fick hans sms som jag försökte svara på, att han sedan påstår att det är jag som är oseriös vet jag inte.

Noll inlägg på forumet, första dagarna bestod av frågor och försök att pressa ner priset konstant. Kan ha varit därför jag inte kände mig så villig att svara. Men att han slösade min tid är hans fel, inte mitt.

Jag vill ha klockan såld, vet inte varför jag skulle gå oseriös. Inte ett enda missat samtal från köparen. Samtliga andra jag har gjort f2f med kan nog intyga på en annan historia än den som herr Christer.K spekulerar om.
Utan att hört andra sidan, så låter det lite som en säljares dilemma..........att alltid finnas, när det ska säljas

Du har nog rätt. Det är lite missvisande då klockan inte har klassiska bandhorn, utan mer av en integrerad länk. Tack för detta
Vet inte hur du menar med: det enda exemplaret som det står både "Automatik"och "666 feet" på urtavlan? Gör det inte det på alla Bulova 666f automat av de ungefärliga årgångarna?

Vet inte hur du menar med: det enda exemplaret som det står både "Automatik"och "666 feet" på urtavlan? Gör det inte det på alla Bulova 666f automat av de ungefärliga årgångarna?
Inte riktigt det jag skrev. Jag har sökt runt i forumet, och det enda exemplaret som liknar det jag säljer hade texten ”Bulova Snorkel Automatic 23 jewels” på tavlan. Dvs inga 666 feet.

Inte riktigt det jag skrev. Jag har sökt runt i forumet, och det enda exemplaret som liknar det jag säljer hade texten ”Bulova Snorkel Automatic 23 jewels” på tavlan. Dvs inga 666 feet.

Jaha, ok. Den enda av den boett/tavelmodellen referensen med den taveltexten, menar du. Ja det kanske är ovanligt, har ingen aning. Blev bara lite förvirrad av:

"Vet att det har cirkulerat ett liknande objekt på KS, dock är detta, så vitt jag vet, det enda exemplaret med både ”Automatic” och ”666 feet” på tavlan. Vet även att det tidigare har sålts ett antal accutron-modeller med quartsverk."

Bara jag som tycker att det är lite modiga priser på de SMP-C som ligger ute på k&s nu?
Jag räknar med att de går att få 25% av list utan problem, vilket blir runt 26k.

Eller hoppas SMP-C ägare på en prisuppgång med tanke på den eventuella uppdaterade modellen i åtanke? :D

Bara jag som tycker att det är lite modiga priser på de SMP-C som ligger ute på k&s nu?
Jag räknar med att de går att få 25% av list utan problem, vilket blir runt 26k.

Eller hoppas SMP-C ägare på en prisuppgång med tanke på den eventuella uppdaterade modellen i åtanke? :D

Kan man verkligen räkna med att få 25 % rabatt utan problem? Det låter rätt kraftigt och då ligger man ju på gråhandlarprisnivå?

Kan man verkligen räkna med att få 25 % rabatt utan problem? Det låter rätt kraftigt och då ligger man ju på gråhandlarprisnivå?
Som övriga skrev har ju Rob E alltid 25% i december, så jag tänker att övriga AD bör gå med på 25% rabatt också om de ö.h.t vill sälja några SMP-C!

Varför skulle jag som konsument välja en AD som inte ger mig 25% rabatt när jag kan få 25% rabatt hos Rob E (utan ens att pruta, eller ha någon relation)?

1. Så bara för att Rob E har en kampanj i december så skall övriga ADs alltid ha 25% rabatt? Det är per faktum det du säger i dina inlägg.

2. Låt oss istället anta att du menar att övriga ADs bör ge 25% under samma tidsperiod som Rob E kör sin kampanj.
Hur är det relevant i mitten på mars?

3. Eller menar du att samtliga konsumenter av Omega SMPc väntar hela året tills december?

I alla tre alternativen så ja... då bör du tänka igenom ditt resonemang.

1. Så bara för att Rob E har en kampanj i december så skall övriga ADs alltid ha 25% rabatt? Det är per faktum det du säger i dina inlägg.

2. Låt oss istället anta att du menar att övriga ADs bör ge 25% under samma tidsperiod som Rob E kör sin kampanj.

3. Eller menar du att samtliga konsumenter av Omega SMPc väntar hela året tills december?

Spela roll. Det är allmänt känt att man kan få runt 25% rabatt på dussinklocka av Omega i princip vart som helst, när som helst.

Mitt resonemang avser snarare konsumentens sida, ursäkta om det inte framgick.
Det jag menar är bara som svar på frågan ”man man verkligen få 25% rabatt på listpris”,
ja i december kan man få de på Rob E och övriga tiden på året bör man kunna få det någonstans också.
Med kunskapen om Rob E:s återkommande kampanj bör man som konsument inte nöja sig med ett pris långt över 75% av listpriset menar jag, sen vad ADs tänker nöja sig med för pris vet inte jag.

Nu har vi dock sladdat iväg från topic, min urpsprungsfråga var bara om ni övriga medlemmar tycker att det är rimligt med begade SMP-C för samma pris som Rob E ger varje december :)

Kan man få det i december lär man kunna få det i mars.. annars hade jag gått till nästa AD eller väntat till december :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp