• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Spela roll. Det är allmänt känt att man kan få runt 25% rabatt på dussinklocka av Omega i princip vart som helst, när som helst.

Självupplevt eller rykte? :)

Kan man få det i december lär man kunna få det i mars.. annars hade jag gått till nästa AD eller väntat till december :)

Fast... det är väl det som är hela grejen med en kampanj? Jag tvivlar inte på att om man har en god kontakt med sin AD så kan säkert den tidsfristen förlängas, men för övriga så hänvisas man nog till listpriset med chans till en mindre rabatt.

Jag vet dock inte. Har ingen erfarenhet av nyköp från AD.

Men resonemanget ”bara för att varan varit på kampanj så skall jag alltid ha det priset” låter ju direkt felaktigt.

Skulle man ju kunna applicera på alla produkter i samhället. Bara att hänvisa till senaste rean så får man allt till rabatterat pris.

Tror inte att man skall ta för givet att man skall få 25% året om på Omega. Har själv försökt hänvisa till tidigare kampanjer hos AD och tyvärr inte fått denna rabatt i efterhand, men 15% låter rimligt (utanför kampanjtid)

Varför bumpar man två avslutade annonser?
Är värdet av informationen att de avslutats så stort att man knuffar ut existerande annonser till förmån för de avslutade?
A072E04E-A10F-47D2-8585-0557497DDBB9.png

Du får gärna förklara för mig eftersom jag aldrig lyckats fatta grejen och syftet...

Ping : @ANALOGUE

Den senaste som såldes här gick (om den blev såld) för 650:-https://klocksnack.se/threads/prisbump-21-6-g-shock-g2000-screwbacks.74785/

Jag tänker så här: för mindre än en tusenlapp får man en helt ny klocka med garanti och senaste tekniken (backlight, tough solar, en massa funktioner)

Din är en 18 år gammal klocka, plasten kanske spricker när som helst, packningarna kan vara slut, batteriet kanske måste bytas, texten på boetten har målats om. Om jag inte missar något om modellen skulle jag säga att den är minst 1000:- för dyr.

Är det omotiverat högt tycker du? Ligger i linje med vad jag gett för den här på forumet (gav iofs 1400 såg jag nu så sänker till det) och vad jag sålt annan g2000 för.
Har sagt det tidigare. Säger det igen.
Ingen behöver motivera ngt pris. Du kan sätta vilket pris du vill för att du helt enkelt vill det. Om sedan någon tycker att det är dyrt går det såklart utmärkt att inte köpa klockan.
Kommentarer om vad andra tycker en klocka ska kosta går bra att framföra i denna tråd (så länge tråden finns kvar) men ingen säljare har ngt krav att försvara sin prissättning.
Lycka till med försäljningen!

Den senaste som såldes här gick (om den blev såld) för 650:-https://klocksnack.se/threads/prisbump-21-6-g-shock-g2000-screwbacks.74785/

Jag tänker så här: för mindre än en tusenlapp får man en helt ny klocka med garanti och senaste tekniken (backlight, tough solar, en massa funktioner)

Din är en 18 år gammal klocka, plasten kanske spricker när som helst, packningarna kan vara slut, batteriet kanske måste bytas, texten på boetten har målats om. Om jag inte missar något om modellen skulle jag säga att den är minst 1000:- för dyr.
Om vi nu skall jämföra med sålda exemplar så kan vi väl iaf jämföra med sådana som varit i fullt fungerande skick? Isåfall ligger prisbilden mellan 1300-2300 beroende på skick och modell. Sedan är det en lite ovanligare modell samt screwback.

Ingen behöver motivera ngt pris. Du kan sätta vilket pris du vill för att du helt enkelt vill det. Om sedan någon tycker att det är dyrt går det såklart utmärkt att inte köpa klockan.
Kommentarer om vad andra tycker en klocka ska kosta går bra att framföra i denna tråd (så länge tråden finns kvar) men ingen säljare har ngt krav att försvara sin prissättning.

Tack. Jag är inte på något sätt ute efter att göra en vinst på klockan och tycker själv den är rimligt prissatt. Om någon tycker annorlunda så lyssnar jag givetvis och tar deras åsikt i beaktelse om jag tycker det är relevant.

Nu är det så att jättemånga klagar när en Rolle kostar typ ett par tusen än vad den borde. I detta fall pratar vi om ett (enligt mig) överpris på över 200%. Även om vi pratar om småpotatis pengarmässigt är det relevant att lyfta detta. Säljaren får däremot göra så klart som han vill med mina synpunkter och sätta vilket pris han vill.

Nu är det så att jättemånga klagar när en Rolle kostar typ ett par tusen än vad den borde. I detta fall pratar vi om ett (enligt mig) överpris på över 200%. Även om vi pratar om småpotatis pengarmässigt är det relevant att lyfta detta. Säljaren får däremot göra så klart som han vill med mina synpunkter och sätta vilket pris han vill.
Det jag inte förstår är varför du fortfarande jämför med det enda sålda objektet som inte är helt fungerande men väljer att ignorera alla andra sålda av samma modell som uppenbarligen visar på att mitt pris inte alls är orimligt?

Det jag inte förstår är varför du fortfarande jämför med det enda sålda objektet som inte är helt fungerande men väljer att ignorera alla andra sålda av samma modell som uppenbarligen visar på att mitt pris inte alls är orimligt?
Jag gjorde en sökning på modellen och fick två träffar, din annons och den andra

Jag tror man kan ta så mkt man vill för dom. Det är en utgången modell. Har man en i bra skick så kan man ta mer betalt för den. Dom växer inte direkt på träd. Den jag sålde för 650 var sliten och ljudet var paj. Jag tycker absolut inte 1400 eller 1500 är i överkant. Jag har sålt för både mer och mindre.

Det finns ju screwbacks som går för över 10.000 liksom. Efterfrågan styr priset. Är det en dussinmodell så går dom ju billigare. Är det en modell som endast tillverkades under 1 års tid (2000-2001) är dom lite mer svårfångade.

Senast ändrad:
Väl talat (skrivet).

@gabban - Vad gör att din 35533200 är värd 30k isch mer än 35593200?

Försökte googla men missar troligen något. Annan referens men vissa är prissatta så det är halva priset jämfört med Chrono24 och din :)

59 verkar ha gjorts i 6k ex. 53 i 500.

Senast ändrad:
@gabban - Vad gör att din 35533200 är värd 30k isch mer än 35593200?

Försökte googla men missar troligen något. Annan referens men vissa är prissatta så det är halva priset jämfört med Chrono24 och din :)

59 verkar ha gjorts i 6k ex. 53 i 500.
Den där har diskuterats till förbannelse i den gamla tråden. Sök gärna där för jag tror att ämnet är helt tömt på argument från båda hållen...

Den där har diskuterats till förbannelse i den gamla tråden. Sök gärna där för jag tror att ämnet är helt tömt på argument från båda hållen...
Jag vet att jag såg den dyka upp där, men blev fundersam när jag åter igen ramlade över den och samtidigt sett liknande på Chrono24.
Klockan har legat osåld i ett år, det säger en del om priset.
Det gör ju det. Catwiki uppskattar värdet på just den referensen till 4500-5995 euro så även där är han minst 15k off. Men men, släpper det.

Priset är 75000, vill du som spekulant inte betala så avstå. Det finns inget tvång. Min amatörmässiga bedömning är att klockan kommer att bli dyrare och dyrare med tiden. Således, (time is on my side) som Jagger sjunger.

Priset är 75000, vill du som spekulant inte betala så avstå. Det finns inget tvång. Min amatörmässiga bedömning är att klockan kommer att bli dyrare och dyrare med tiden. Således, (time is on my side) som Jagger sjunger.
Catawiki borde väl ändå vara en rätt bra indikator om du som du säger är en glad amatör?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp