• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fast de här herrarna har ju inte bara läst reglerna. De har dessutom listat ut ett sätt att kringgå regelverket och som grädde på moset även skrivit med tillvägagångssättet i annonsen :D

Man får ge dem för kreativiteten.
Vi har godkänt annonser där man säljer åt annan person som inte är medlem, där man som användare går i god för transaktionen.

Deras tillvägagångssätt är inte ok och annonsen kommer att plockas ner.

Edit: en elfte regel är nu listad under riktlinjerna för köp & sälj.

Vi har godkänt annonser där man säljer åt annan person som inte är medlem, där man som användare går i god för transaktionen.

Kanon. Glöm inte att ändra i rubriken också.

Bra! Kanske även ändra topic till "uppdaterad när-det-nu-var"?

Fast de här herrarna har ju inte bara läst reglerna. De har dessutom listat ut ett sätt att kringgå regelverket och som grädde på moset även skrivit med tillvägagångssättet i annonsen :D
Nu blir jag nyfiken.
Var det en medlem med tillgång till köp och sälj som sålde åt en färsk medlem som inte hade tillgång?

Nu blir jag nyfiken.
Var det en medlem med tillgång till köp och sälj som sålde åt en färsk medlem som inte hade tillgång?

Exakt så. Nu har jag tänkt att sluta uttala mig om forumet då man uppenbarligen framstår som en jobbig jävel, men i den här fallet tycker jag att annonsen hade kunnat få vara kvar och att man kunnat tagit det med glatt humör och gett en tillrättaviselse istället.

Men framförallt tycker jag att det blev väldigt tydligt varför försäljningar åt kompisar inte ska vara tillåtna...i alla fall inte under sådan flagg och om man har för avsikt att vara konsekvent. Det finns ingen logik i att man ska kunna sälja åt en person som inte har något intresse av att bli medlem men vill utnyttja köp&sälj när man är förbjuden att sälja åt en annan medlem som åtminstone har bemödat sig med att regga en profil men som i det här fallet var lite väl ivrig.

Exakt så. Nu har jag tänkt att sluta uttala mig om forumet då man uppenbarligen framstår som en jobbig jävel, men i den här fallet tycker jag att annonsen hade kunnat få vara kvar och att man kunnat tagit det med glatt humör och gett en tillrättaviselse istället.

Men framförallt tycker jag att det blev väldigt tydligt varför försäljningar åt kompisar inte ska vara tillåtna...i alla fall inte under sådan flagg och om man har för avsikt att vara konsekvent. Det finns ingen logik i att man ska kunna sälja åt en person som inte har något intresse av att bli medlem men vill utnyttja köp&sälj när man är förbjuden att sälja åt en annan medlem som åtminstone har bemödat sig med att regga en profil men som i det här fallet var lite väl ivrig.

Hoppas jag inte talar för mig själv när jag säger att jag uppskattar dina uttalanden som du kan göra ibland. Så hoppas du inte bara ser den negativ kritiken, här får du lite glad feedback. Det är nog fler än bara jag som uppskattar dina vettiga inlägg.

Edit: sorry för OT.

Så länge du inte är en sån tråkig gnällis som ska klaga på priser på klockor man inte ens tänker köpa så är du på pluskontot med råge :)

Sådär. Nu är annonserna återställda så långt möjligt. Admin tycks även ha återställt annonserna. Bilder behöver inte publiceras så dessa behåller jag för mig själv som minne (lite sentimentalt att skiljas från vissa klockor).

Kan ändra, men aldrig förstått slutet i alla diskussioner om vilka som räknas som skyfall. Men tror dom flesta hävdar att den enbart är 38,5mm med datumfönster som går under namnet, trots det att jag är rätt säker att det är samma färg på både med och utan datumfönster oavsett 38,5 och 41,5? Oavsett det en underbar kulör :)
Den du vill byta bort är väl ingen skyfall? @Pastorn
Skyfall har ju inte pcl och har ram runt datum.
https://klocksnack.se/threads/omega-at-skyfall-41-5.90222/

Kan ändra, men aldrig förstått slutet i alla diskussioner om vilka som räknas som skyfall. Men tror dom flesta hävdar att den enbart är 38,5mm med datumfönster som går under namnet, trots det att jag är rätt säker att det är samma färg på både med och utan datumfönster oavsett 38,5 och 41,5? Oavsett det en underbar kulör :)
Skyfall är endast modellen med datumfönster samt utan pcl, och som jag fattat det endast 38.5mm modellen! :)
Den du har är den vanliga 8500 AT i blått, skiljer sig lite i den blåa nyansen mot skyfall :)

Ja den som heter skyfall är 38,5 utan PCL och med ram runt datum. De andra är vanliga AT.

Ja den som heter skyfall är 38,5 utan PCL och med ram runt datum. De andra är vanliga AT.
Finns inget riktigt rätt och fel här då Skyfall inte är någon officiell beteckning som Omega givit den. Men jag håller med i att Skyfall endast bör användas i benämningen av modellen med blå tavla i 38,5, med datumram och utan PCL då det var den som var med i filmen.

Finns inget riktigt rätt och fel här då Skyfall inte är någon officiell beteckning som Omega givit den. Men jag håller med i att Skyfall endast bör användas i benämningen av modellen med blå tavla i 38,5, med datumram och utan PCL då det var den som var med i filmen.
Ganska roligt ändå. Om man bildgooglar Omega Skyfall så får man upp alla möjliga Omega-modeller, de flesta är inte olika versioner av AT.

Vad jag vet är den enda klocka märkt Skyfall en PO.

Japp

9D219209-E911-47F5-AE10-8B576E4C73F4.jpeg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp