• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
19AA610E-90E3-471D-8794-4B033BEF6445.jpeg

Vad fan är det som händer?!

Verkar som att det behövs en liten påminnelse om att om man äger något och vill sälja det så får man prissätta det hur man vill. Finns inga krav att köpa ngt som man tycker är för dyrt.

Känns inte denna 126333 för 101K lite överprisad?
Finns flera ex även med Wimbeldon dial för ca 90 på C24 och kutym på KS brukar ju vara att lägga sig UNDER C24 priser...
https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-41-126333.91865/

Ser inte problemet @JLC Du får helt enkelt köpa klockan på C24 istället för att försöka trycka ner priset här.

Ser inte problemet @JLC Du får helt enkelt köpa klockan på C24 istället för att försöka trycka ner priset här.
Inte ett dugg intresserad av den klockan.
Minns två gånger jag tog typ 5% för mkt betalt (79 för en inplastad fullset 116600) då blev det ett jäkla liv här och man blev uthängd. Sen att den som köpte av mig sålde 5mån senare för 99 var det ingen som brydde sig om... :-x

Verkar som att det behövs en liten påminnelse om att om man äger något och vill sälja det så får man prissätta det hur man vill. Finns inga krav att köpa ngt som man tycker är för dyrt.
Noterat. Håller med när det gäller vanliga klockor där kunskap om rätt pris bara är en googling bort. Men... innebär detta att vi helt ska lämna fältet fritt när det gäller de udda fåglarna där det är svårt att hitta prisreferenser och framför allt vintage där små detaljer kan vara helt avgörande för prissättning? Känns som det haltar lite, helt korrekt att ta upp till diskussion om delar är felaktig eller skicket fel beskrivet, men inte om prissättningen är galen. Om så blir ju köpen här likställda med Blocket. Är det så vi vill ha det på KS? Kan minnas när jag var mindre kunnig (vilket jag fortfarande är) kände/känner en viss trygghet i att annonserna här är under mer kunniga människors radar och som larmar om något är uppenbart fel.

Jag känner att jag vill be om ursäkt till samtliga då jag drog igång den här diskussionen på nytt, återigen. Mitt ursprungsinlägg var på intet sätt menat att vara spydigt eller ifrågasättande. Jag blev förvånad och positivt överraskad över att se att annonsen var avslutad då den blivit lite av en ”mytomspunnen relik” här på forumet, likt @Palenkovich Longines. Inget mer än så. :)

Grattis till försäljningen @GWD och ursäkta om mitt inlägg var drygt. Det var skrivet med glimten i ögat och man ska inte ta mig på för stort allvar :)

Ha det fint i solen alla! :cool:

Har du några fler du kan länka till? Tycker den känns helfel.
Ska kolla vad jag har kvar. Kollade mest på tyska forum, men som sagt, jag kan ha fel. Verkligen inte mitt expertområde på något sätt. Verk och stämplar stämmer bra. Men det innebär ju inte per automatik att tavlan inte är mixtrad med. Nåväl, jag drar tillbaka annonsen tills dess att det är ordentligt utrett.

Misstänker inget konstigt men ställer frågan ändå. Vad tror Omega-experter om denna?

https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-automatic-nyservad.86978/

Ställer frågan då jag är intresserad och har haft kontakt med säljaren.

Vet att det inte är en "riktig" speedy enligt många men modellen tilltalar mig mer tack vare den mindre storleken (tror jag iaf, aldrig sett något annat än speedy pro i verkligheten som jag upplevde lite för stor). Har dålig koll på Omega samt pris vs skick på denna ref.

Väl mött!

Misstänker inget konstigt men ställer frågan ändå. Vad tror Omega-experter om denna?

Vet att det inte är en "riktig" speedy enligt många men modellen tilltalar mig mer tack vare den mindre storleken (tror jag iaf, aldrig sett något annat än speedy pro i verkligheten som jag upplevde lite för stor). Har dålig koll på Omega samt pris vs skick på denna ref.

Väl mött!

Absolut igen fel på den modellen! Bra pris på den också, om man jämför med det som ligger ute på c24.
Om du tycker att pro är förstor så kan jag rekommendera att du kikar på FOIS :)

Väl mött!
Har svårt att avgöra något på de få bilderna. Den ser väl ganska normalt sliten ut för en 20 år gammal klocka men den verkar ha lite lumesläpp på minutvisaren och lite missfärgning i lumen på timvisaren. Begär fler bilder och kan du få en vettig deal gällande retur och kvitto/garanti på servicen så är det väl inte så dumt med en nyservad speedy för 14K. kaliber 1155 är ju också baserad på Valjoux 7750 till skillnad från "reduced" modellen som inte har integrerat kronografverk och kan bli dyrt att serva i framtiden.

Absolut igen fel på den modellen! Bra pris på den också, om man jämför med det som ligger ute på c24.
Om du tycker att pro är förstor så kan jag rekommendera att du kikar på FOIS :)
FOIS är absolut riktigt fin men vill ha länk. Och en FOIS som ska kompletteras med länk kostar en bra bit till

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp