• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej, det var därför jag drog tillbaka det. Hann ändra i texten och lägga till om avsaknad av hål och kopia etc en vända i fem minuter innan jag insåg vad det innebar för annonseringsbarheten och drog tillbaka. Annonsen är tillbakadragen alltså och spännet är inte till salu. Hur tycker du att jag kan göra det tydligare?
Nu har jag raderat all text så att ingen ska tro att den är till salu. Jag trodde det räckte att ändra till tillbakadragen för att man skulle fatta att det inte var till salu men jag ser hur det ser ut med tillägget i texten.
Om jag får klara ut lite så får ni döma mig sen :)
1. Lägger upp annons med vad jag tror är legit omegaspänne.
2. Kunnig omega ks-person hör av sig frågor och länkar till sidor som reder ut hur man ser om ett dylikt spänne är kopia. Medlemmen är fortfarande intresserad av att köpa, fast till ett lägre pris.
3. Jag ändrar texten för att spegla den nya infon.
4. Jag inser att jag inte kan sälja ett spänne som troligen är en omegakopia och drar tillbaka annonsen samt avböjer affär med medlemmen som påtalade kopiarisken.
5. Ett antal dagar senare tas annonsen upp i den här utmärkta tråden och där är vi nu :)

Nej, det var därför jag drog tillbaka det. Hann ändra i texten och lägga till om avsaknad av hål och kopia etc en vända i fem minuter innan jag insåg vad det innebar för annonseringsbarheten och drog tillbaka. Annonsen är tillbakadragen alltså och spännet är inte till salu. Hur tycker du att jag kan göra det tydligare?
Ja, annnsen stod tillbakadragen men du skrev samtidigt i texten att ”du ville sälja den trots att det var en förfalskning då den var bra gjord och undrade om någon kunde tänka sig betala för den”

Men bra att du drog tillbaka annonsen nu :)

Tillgång och efterfråga är det nog mer som styr en girigheten
Ingenting i klockvärlden har någonsin varit så likt en klassisk hausse på något av aktieforumen. Sen säljer alla ut sig och kvar står idioterna som betalat 30-40k för mycket för en klocka som funnits och massproducerats i 8 år och troligtvis inte läggs ner på ett bra tag heller :D

Ingenting i klockvärlden har någonsin varit så likt en klassisk hausse på något av aktieforumen. Sen säljer alla ut sig och kvar står idioterna som betalat 30-40k för mycket för en klocka som funnits och massproducerats i 8 år och troligtvis inte läggs ner på ett bra tag heller :D
vi får se hur det blir framöver :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp