• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ostämplat har jag sett, men att vissa AD väljer att behålla kortet visste jag inte. Hur fungerar garantiärenden utan kortet?
Vet inte om någon redan hunnit svarat på detta men generellt tar inte tillverkarna emot på garantiärenden med ostämplat cert. ändå, så ett ostämplat cert. blir i sådana fall lika meningslöst som att inte ha något om man försöker åberopa garantiärende. Certet blir ju egentligen bara något av en extra äkthetskontroll vid köp av gråhandlare

Vet inte om någon redan hunnit svarat på detta men generellt tar inte tillverkarna emot på garantiärenden med ostämplat cert. ändå, så ett ostämplat cert. blir i sådana fall lika meningslöst som att inte ha något om man försöker åberopa garantiärende. Certet blir ju egentligen bara något av en extra äkthetskontroll vid köp av gråhandlare
Detta måste väl stå i någon text då, vad som gäller för fabriksgarantin?

Detta måste väl stå i någon text då, vad som gäller för fabriksgarantin?
Jepp har bl a läst det i medförande manualer/garantiböcker för både Rolex/Hublot vill jag minnas att garantin det inte gäller vid ostämplat cert. Kan vara bra att känna till vid köp på K&S om det framgår av annonsen att certet är ostämplat

Edit: Exempel för allmänna regler Hublot som jag hittade
67E0D74D-44F6-483A-8912-99F162F7C37F.png

Senast ändrad:
Screenshot_20180705-083831.jpg

På detta sätt säljer du ingen klocka på KS @Hampuswi. Skrev om din annons lite, vänligen se nedan. Skippar detta med fyllan även om det förklarar ett och annat.

Unik Oakley minute machine, sjukt bra deal och billigast world wide!
Retur: självklart om ej äkta Oakley

If you let style walk a beaten path, your tracks will never get noticed.

Missa inte möjligheten att äga denna unika Oakley Köpt av mig i Las Vegas år ? och jag är första och enda ägare. Kommer fullset. Klockan är i ett mycket fint skick med endast oundvikliga mikrosopår efter sparsam användning. Det är ett smärre problem med låset som vilken urmakare som helst fixar för max någon hundralapp.

Lite info om klockan
  • Swiss Made, gold plated 13-jewel quartz movement
  • Comfort of ultra-lightweight titanium case
  • Titanium bracelet with carbon reinforced self-lubricating thrust washers
  • Chronograph that measures 1/10 second up to 30 minutes
  • Cumulative Time, Intermediate Time and Split Time functions
  • Large date display and luminous material on hour and minute hands
  • 48-month battery with power saving mechanism
  • Durability of pure sapphire crystal, augmented with anti-reflective coating
  • 10-bar water resistance (equivalent to depth of 100 meters / 330 feet)
Klockan bärs betydligt mindre än man kan tro och är lätt på armen då det är titan. Skulle säga att även vi med lite mindre handleder bär denna utan minsta problem.

Klockan är vidare otroligt allsidig och passar till allt från ett par shorts och linneskjorta till kostym.

Grym klocka men pengarna ska nu in i annat så passa på! Om inte klockan är såld senast lördag morgon så går den i inbyte till handlare för 6000kr. Byte mot Rolex kan vara aktuellt men har just nu svårt att lägga pengar mellan.

Villkor vid försäljning är att jag och köparen undertecknar ett förköpsförbehåll innebärande att jag har rätt att återköpa klockan för det fall köparen säljer den. Av den anledningen tänker jag enbart sälja till forummedlemmar med goda referenser och post count, för det fall klockan skulle säljas.

Senast ändrad:
blir ju ganska irrelevant att jämföra med listpris när inte bara kan knalla in och köpa en utan måste stå på provlistor och kölistor i allt upp till 2 år

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp