• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sålde min Marinemaster till @klockodile under samma premisser. Ville få första tjing om han skulle sälja den vidare, vilket jag också fick!
Skillnaden var att jag inte skrev det i annonsen. Tror inte @Nicbex är dödssllvarlig i sin formulering.
Det är lite annan grej, om man ger en heads up när man säljer klockan "Fråga gärna mig först när du ska sälja" - än att skriva ett avtal på det.

Vänta nu, har hela den här diskussionen sitt ursprung i att ni tror att min avsikt är att köparen inte skulle få sälja klockan om inte överenskommelse träffades med mig? Jag är så van att skriva förköp- och hembudsklausuler att tanken inte ens slog mig. Självklart har köparen rätt att sälja till tredje man om inte en överenskommelse skulle nås med mig. Det är en FÖRKÖPSRÄTT, dvs en rätt att köpa FÖRE andra, inte ett överlåtelseförbud.

Kan mycket väl ha varit otydlig, ber om ursäkt för detta. Menar att klockan är i nästintill nyskick men att det finns hairlines (vilket är naturligt) och en minroskopisk repa i glaset som man måste fokusera på för att se. Kommer ändra i annonsen senare idag för att förtydliga.

Tack för feedbacken!

Måste vara en av de där klockorna som är i bättre begagnat nyskick :D

Hur hade du själv känt @MacAttack, om du köpt något i nyskick som haft spår av användning..?

@Nicbex Får jag fråga varför man säljer om man är så mån om att kunna köpa tillbaka den senare? Känns märkligt för mig, för det man vill behålla säljer man väl inte?

Jag har själv lovat vissa här hemköpsrätt/motsv på klockor jag köpt av dem, det är då något som skett på mitt initiativ så jag märkt att de haft affektion till klockan. Men det är knappast något som de skrivit i sin annons, då hade jag nog dragit öronen åt mig.

@Nicbex Får jag fråga varför man säljer om man är så mån om att kunna köpa tillbaka den senare? Känns märkligt för mig, för det man vill behålla säljer man väl inte?

Jag har själv lovat vissa här hemköpsrätt/motsv på klockor jag köpt av dem, det är då något som skett på mitt initiativ så jag märkt att de haft affektion till klockan. Men det är knappast något som de skrivit i sin annons, då hade jag nog dragit öronen åt mig.
Bygga ny altan? Vinterresa till Thailand?

Bygga ny altan? Vinterresa till Thailand?
Haha. Vill mest bara att klockan inte försvinner iväg från forumet på konstiga avvägar, då vill jag hellre ha möjligheten att kunna få rätten att köpa tillbaka den istället.
Se ovan..

Samt att det är en fin GS, givet.. LE Boutique only, den tavlan!

98c5b1c6-f029-4dd0-a82e-b2a012b56531-jpeg.849942

Nu börjar detta bli fånigt. Jag behöver friställa kapital för bostadsrätt. Ingen av de som klagat här har visat det minsta intresse av att faktiskt köpa klockan. Det är min klocka och jag säljer den som jag vill. Duger det inte är det bara att köpa den någon annanstans. Jag har inget mer att säga.

Nu börjar detta bli fånigt. Jag behöver friställa kapital för bostadsrätt. Ingen av de som klagat här har visat det minsta intresse av att faktiskt köpa klockan. Det är min klocka och jag säljer den som jag vill. Duger det inte är det bara att köpa den någon annanstans. Jag har inget mer att säga.
Bara en stilla undran, inget att behöva gå i affekt om.

sorry men så funkar det inte på ett entusiastforum:D:D:D

En annan fundering (som iof har varit uppe tidigare) jag har är ”billigast WW”.

Står i var och varannan annons nu för tiden. Att den är billigast WW för att det inte finns någon billigare på Chrono24. Som att Chrono24 är det enda stället man kan köpa klockan.

Står i var och varannan annons nu för tiden. Att den är billigast WW för att det inte finns någon billigare på Chrono24. Som att Chrono24 är det enda stället man kan köpa klockan.

Först och främst. Vad är din fundering?

Sen får du gärna länka gärna några exempel som du inte tycker stämmer överens med verkligheten.

Först och främst. Vad är din fundering?

Sen får du gärna länka gärna några exempel som du inte tycker stämmer överens med verkligheten.
Jag tror att själva ifrågasättande rör huruvida säljaren verkligen VET att den är billigast WW eller om hen enbart kollat KS och C24 och sen utgått ifrån att den är billigast. Dessutom vet vi väl alla att prutmån verkligen finns på C24 så frågan är väl också hur mycket bäring begreppet har. För mig tas den delen i en annons med en stor nypa salt.

Sen är det väl väldigt sällan att meningen
” billigare än billigaste på C24” följs av ”därför fast pris” I en (klick)värld av galna priser så är väl C24 det bästa riktvärdet, eller?

Jag drar tillbaka den och säljer på annat ställe :)

Moderaterna får gärna lägga tillbaka texten så att annonsen inte strider mot reglerna, gick inte att backa i mobilen iaf.

Tyckte det hade varit roligt om klockan hade funnits kvar här med hänsyn till att den inte är så vanlig och det finns en så levande Seikoavdelning, dock måste bostadsrätten betalas.

Senast ändrad:

Moderaterna får gärna lägga tillbaka texten så att annonsen inte strider mot reglerna, gick inte att backa i mobilen iaf.

Lämna in den till en pantbank så kan du få loss pengarna direkt vet jag samt att du kan köpa tillbaka den mot deras avgift ;)

//Simon

Lämna in den till en pantbank så kan du få loss pengarna direkt vet jag samt att du kan köpa tillbaka den mot deras avgift ;)

//Simon
Är inte poängen bevisad? Kan tycka att det snart gått för långt. (@Nicbex)

Tyckte det hade varit roligt om klockan hade funnits kvar här med hänsyn till att den inte är så vanlig och det finns en så levande Seikoavdelning, dock måste bostadsrätten betalas.
Det man får ju göra tyvärr, sälja på andra ställen....

Vad är det jag ska ändra? Sök på chrono24 på: Rolex 216570 2014 så kan du /Ni kolla priserna..;-) Plus har skrivit BYTESVÄRDE! Den billigaste jag hittade fr 2014 ligger på 60382kr. Räknar inte den utan bild, vet inte ens vad det är.

Herregud, som vanligt kan du inte ha fel.
Du skall ändra dina påstående i din annons om att den billigaste på C24 låg på 61k.
Vilket i sin sak bara är ett tafatt försök att rättfärdiga ditt egna pris.
Den utan bild är en 216570 från 2014 för 57 778:- inkl. frakt, men det visste du väl? Bilder är det bara att maila och be om.

Här är en från 2015 också, 59 433:- inkl. frakt. Så din annonstext är fortfarande felaktig.

A292C78E-5ECD-4FA5-BF2F-C50AF08BA9C3.png

BC1BAB9E-7F99-4381-85E2-6CD835B82922.png

Tråden där alla forumpoliser och gnällspikar samlas på ett och samma ställe. Helt underbart, tragiskt och patetiskt. Get a life. Det enda ni tillför forumet är dålig stämning.
Om du inte kan ge konstruktiv kritik utan att avlossa en massa spydigheter så håll tyst istället. Och absolut nolltolerans avseende alkohol borde vara en självklarhet om du inte klarar av hantera den.
Skapa hellre en avdelning på flash back där ni nog hittar fler likasinnade.

Tråden där alla forumpoliser och gnällspikar samlas på ett och samma ställe. Helt underbart, tragiskt och patetiskt. Get a life. Det enda ni tillför forumet är dålig stämning.
Om du inte kan ge konstruktiv kritik utan att avlossa en massa spydigheter så håll tyst istället. Och absolut nolltolerans avseende alkohol borde vara en självklarhet om du inte klarar av hantera den.
Skapa hellre en avdelning på flash back där ni nog hittar fler likasinnade.

Osäker på om du syftar på mig och mitt inlägg här @Tigerrrr, men jag tycker att min kritik var väldigt konkret.
Visst, man kan vara tyst. Men jag är mer för att uttrycka mina åsikter. Sen om någon tycker det är tragiskt eller patetiskt får stå för dem.

Osäker på om du syftar på mig och mitt inlägg här @Tigerrrr, men jag tycker att min kritik var väldigt konkret.
Visst, man kan vara tyst. Men jag är mer för att uttrycka mina åsikter. Sen om någon tycker det är tragiskt eller patetiskt får stå för dem.
Räcker det inte med att ni hackar på @Vincentb i alla andra trådar också? Tycker det är så sjukt dålig stämning på forumet nuförtiden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp