• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1 - Uppdaterad!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dingen är, tro det eller ej, svår att missa om man inte vet att den är där, det kan nog alla vi som haft klockan intyga.
I och med att den faktiskt är så svår att missa så är det EXTRA viktigt att man påtalar det. Precis som det gjort i de senaste 2 annonserna, så det finns ingen anledning att inte ha med det.

Förövrigt rekommenderar jag att man slänger klockan i något slags domedagsberg, det är bäst så!

Dingen är, tro det eller ej, svår att missa om man inte vet att den är där, det kan nog alla vi som haft klockan intyga.
I och med att den faktiskt är så svår att missa så är det EXTRA viktigt att man påtalar det. Precis som det gjort i de senaste 2 annonserna, så det finns ingen anledning att inte ha med det.

Förövrigt rekommenderar jag att man slänger klockan i något slags domedagsberg, det är bäst så!
Jag läser detta som svår att upptäcka/lätt att missa - right?

Jag läser detta som svår att upptäcka/lätt att missa - right?

Du läser helt korrekt. Nu hade jag visserligen klockan endast i en vecka och bar den i en väldigt kort tid då jag har handleder som en 11-årig flicka. Den jag köpte den av påtalade inte heller detta, då han missat det.

På bilder är det tydligt, i verkligheten mindre!

Senast ändrad:
Du läser helt korrekt. Nu hade jag visserligen klockan endast i en vecka och bar den i en väldigt kort tid då jag har handleder som en 11-årig flicka och den jag köpte den av påtalade inte heller detta då han missat det.

På bilder är det tydligt, i verkligheten mindre!
Kan också intyga detta. Syns betydligt mer på bild, lättare att missa i verkligheten.

Senast ändrad:
Jag vill ju att folk ska se den om köparen drar sig ur idag när han ska betala resterande 95%.
drar han sig ur så står jag där med rumpan bar.
Men ska inte göra det mer om det irriterar er!
H

Kan inte påstå att det irriterar mig utan blev snarare nyfiken varför folk gör så. Som köpare hade jag blivit lite stressad eller åtminstone undrat va fan det är som händer. :)

@lillobillo
Den Zenithen på bilderna ser inte ut att ha nån guld på stålboett. Guld på stål kallas heller inte gulddoublé som du skriver. Det förra är ett ganska påkostat utförande: stålboett under ett jämförelsevis tjockt lager guld. Stor och viktig skillnad särskilt på klockor under de åren det handlar om.

https://klocksnack.se/threads/vintage-zenith-1960-tal.96876/
Tack så mycket för informationen! Gick nämligen till en klockhandlare som sa att den var guld på stål, medans en annan sa att det var gulddoublé. Pågrund av detta trodde jag att de orden var synonyma:/. Ser till att rätta till det på direkten!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp