Olika faktorer som spelar roll. Dels för att klockan är en LE i 2018 numrerade exemplar på baksidan, vilket är smått ovanligt för en klocka i den lägre prisklassen. Sen så är är klockan (tillsammans med samuraien ur samma serie) den första Seikon som är tillverkade för den Europeiska marknaden. Man har ju sett hur zimbwe Thailand versionerna har ökat i värde och även andra LE versioner som inte ens är numrerade (har flertal Seiko LE versioner som har skenat i värde än vad jag har köpt dem för i butik/nätet). Sen så har ju klockorna redan ökat i värde än vad de såldes för hos AD då samtliga klockor är redan slutsålda.https://klocksnack.se/threads/seiko-dawn-series-limited-edition.103323/
@Wasabi
Du hävdar med Säkerhet att denna kommer stiga i värde.. Är det ett faktum? Baseras på? Upplys mig
Men det är trots allt som du säger. Ingen kan garantera en prisuppgång eller nedgång, utan det är spekulationer. Men jag, så som många andra, tror starkt på en uppgång i värde i framtiden. Tack för upplysningen, ska ändra lite i annonsen då ingen kan garantera en värdeuppgång!