• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ninen79

Audemars

Rossi

Rolex
2-Faktor
Måtten i Tradera annonsen är felaktiga. Vet inte vad den säljaren mäter med.

En av anledningarna till att jag vill sälja, tycker den är för liten vertikalt.
Trist att du känner dig blåst på måtten säljaren uppgav. Vi får hoppas att du kan blåsa någon på priset i stället så du inte går minus på denna erbarmliga affären.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Trist att du känner dig blåst på måtten säljaren uppgav. Vi får hoppas att du kan blåsa någon på priset i stället så du inte går minus på denna erbarmliga affären.

Så för att man gör ett klipp och köper något billigt, blåser man någon annan om man säljer för ett högre pris ? Kan inget om modellen what so ever, så snälla upplys oss mindre vetande. Blir man blåst om Man köper den? Ganska grov anklagelse.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Den här tråden kan inte handla om att käbbla om 400 spänn. Finns inget allmänintresse av sånt.
Vad menar du med detta? Är det prisnivåer rent generellt du inte tycker ska diskuteras? Är det just prisnivåer runt 400 riksdaler det gäller? Om det är det senare du menar saknar allmänintresse så håller jag inte med dig!
 

MARTINOV

Cartier
Vad menar du med detta? Är det prisnivåer rent generellt du inte tycker ska diskuteras? Är det just prisnivåer runt 400 riksdaler det gäller? Om det är det senare du menar saknar allmänintresse så håller jag inte med dig!


Med tanke på att förra "frågor om annonser-tråden" stängdes pga hätska prisdiskussioner så kanske man ska skita i att fortsätta i denna tråd.

Fri prissättning osv. Har man fyndat något för under marknadspris för att sedan lägga ut objektet för marknadspris ska man inte bli påhoppad för det. Tråden är ju till för att uppmärksamma felaktigheter, skador, skick osv.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Med tanke på att förra "frågor om annonser-tråden" stängdes pga hätska prisdiskussioner så kanske man ska skita i att fortsätta i denna tråd.
Fri prissättning osv. Har man fyndat något för under marknadspris för att sedan lägga ut objektet för marknadspris ska man inte bli påhoppad för det. Tråden är ju till för att uppmärksamma felaktigheter, skador, skick osv.
Håller helt med dig. Vad jag ville ha svar på var om vederbörande tycker att det är ok att diskutera prisnivåer så länge de når upp över en viss gräns.
 

Audacion

Omega
Trist att du känner dig blåst på måtten säljaren uppgav. Vi får hoppas att du kan blåsa någon på priset i stället så du inte går minus på denna erbarmliga affären.

Förstår inte alls resonemanget. Först och främst är det min klocka. Om jag ska sälja den så tar jag mig därför friheten att själv värdesätta den. Oavsett vad jag köpte den för. Jag vill sälja den för 1000 kr, eller byta den mot något annat kul. Om du inte vill ge 1000 kr så behåller jag gärna klockan. Det är inga problem för mig.

Dessutom så säljer jag den nu med nytt batteri och box, något som inte ingick på Tradera.
 

Audacion

Omega
Trist att du känner dig blåst på måtten säljaren uppgav. Vi får hoppas att du kan blåsa någon på priset i stället så du inte går minus på denna erbarmliga affären.

En precis likadan som min säljs på Ebay för 800 kr, ordentligt repad: https://www.ebay.com/itm/Tissot-Oro...6:g:A8cAAOSwMWpbu5Xb:rk:2:pf:1&frcectupt=true

Liknande på Ebay för drygt 550 som inte fungerar: https://www.ebay.com/itm/TISSOT-TWO...3:g:ZsAAAOSw8Ehb7cIZ:rk:4:pf:1&frcectupt=true

Här ligger en liknande i sämre skick än min för 2000 kr: https://www.chrono24.com/tissot/tsx4-two-timer-dual-lcd-watch--id9646216.htm

Min fungerar och ser i det närmaste fläckfri ut. Var det något mer du ville diskutera eller vill du gå tillbaka till att kasta ut påhopp om "blåsning" på måfå?
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Ärligt talat nu får ni ta och lägga av. Om han bjuder hem en klocka till ett bra pris och tar mer för den när han säljer den spelar väl ingen större roll? Kolla ''fynd-tråden'' under vintage. Måste alla de klockorna säljas vidare för samma fyndpris? Eller kolla alla stålsport med en krona som logga? Kolla alla band och verktyg från Ebay som köps för 5kr och sedan säljs här för 50?

Han tog en risk att buda hem den och den kanske visade sig att vara i finare skick än beskrivet, vad vet jag jag... Hade jag velat ha en ''ovanlig'' klocka som jag letat efter och fick chansen att köpa för 500kr eller 1000kr hade inte spelat mig någon som helst roll.

Skärpning
 

Ruben

Rolex
Ärligt talat nu får ni ta och lägga av. Om han bjuder hem en klocka till ett bra pris och tar mer för den när han säljer den spelar väl ingen större roll? Kolla ''fynd-tråden'' under vintage. Måste alla de klockorna säljas vidare för samma fyndpris? Eller kolla alla stålsport med en krona som logga? Kolla alla band och verktyg från Ebay som köps för 5kr och sedan säljs här för 50?

Han tog en risk att buda hem den och den kanske visade sig att vara i finare skick än beskrivet, vad vet jag jag... Hade jag velat ha en ''ovanlig'' klocka som jag letat efter och fick chansen att köpa för 500kr eller 1000kr hade inte spelat mig någon som helst roll.

Skärpning
2otiy7.jpg
 

Audacion

Omega
Trist att du känner dig blåst på måtten säljaren uppgav. Vi får hoppas att du kan blåsa någon på priset i stället så du inte går minus på denna erbarmliga affären.
Dessutom måste jag tillägga att jag kände mig aldrig blåst pga de felaktiga måtten. Har tyckt om och tycker fortfarande om klockan men märker att den inte får någon tid på armen sen jag köpt en tank från Cortébert som är på 29x37mm.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Dessutom måste jag tillägga att jag kände mig aldrig blåst pga de felaktiga måtten. Har tyckt om och tycker fortfarande om klockan men märker att den inte får någon tid på armen sen jag köpt en tank från Cortébert som är på 29x37mm.
Extra märkligt då säljaren köpte den av mig på just tradera och mina mått stämmer med det du angett. Tror hen ville sälja den som större än vad den var. Använde tom min bild.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp