Jo när den väl såldes låg den nog på det priset, men nu tillverkas den inte längre vad jag vet. Hittade som sagt var inte ens någon till salu!
Sen scannade jag ju självfallet inte hela internet!
Rimligt. Prova blocket..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo när den väl såldes låg den nog på det priset, men nu tillverkas den inte längre vad jag vet. Hittade som sagt var inte ens någon till salu!
Sen scannade jag ju självfallet inte hela internet!
Ska sälja min Snkk45 för 5000kr. För att jag kanDu jämför. En patek med en seiko 5a alltså. Här pratat vi ett. Påslag på över 300% också... Rimlig du..
Tar den för 6k.. Verkar vara en säker investering. Högre värdeökning än Patek.Ska sälja min Snkk45 för 5000kr. För att jag kan
Skulle faktiskt kunna påstå att mina blå är mer eftertraktad än den svarta. Helt klart motiverad prisökningTar den för 6k.. Verkar vara en säker investering. Högre värdeökning än Patek.
Definitivt.. Slå på 2 lappar till..Skulle faktiskt kunna påstå att mina blå är mer eftertraktad än den svarta. Helt klart motiverad prisökning
snarare 500kr ny. Halva KS köpte ju varsin för något år sedan när de kom.Kostar den inte ny typ 900kr?
Ska sälja min Snkk45 för 5000kr. För att jag kan
Definitivt.. Slå på 2 lappar till..
Haha dumförklaring är lite utav en paradgren här på forumet. Det är så härligt att se!
Trevlig helg på er!
Procentuella jämförelse kanske inte är jätteväsentliga när man jämför en klocka i 1000kr-klassen med en klocka i 250kkr-klassen. Men ja den Seikon tillverkas inte längre och är som många andra SNKK modeller popluära vilket gör att efterfrågan styr priset. Precis som att betala premium för Rolex, Patek etc. Dock kan jag tycka att 3000kr är tveksamt, men en 200% påslag på den modellen är inga konstigheter!Du jämför. En patek med en seiko 5a alltså. Här pratat vi ett. Påslag på över 300% också... Rimlig du..
Kostar den inte ny typ 900kr?
snarare 500kr ny. Halva KS köpte ju varsin för något år sedan när de kom.
Hyfsat kryddat @VincentbSnälla säg att detta är lite kul?
Det gör det nog garanterat som ni säger. Tömdes ju lager av dem hit till ks.. HahaDetta var väl sommarflugan, den "alla" köpte, måste finnas en massa som bara ligger?
Ovanliga färger (som dessutom är extra fula) är tydligen premium.. var ju någon som försökte kränga en gul sumo för ett tag sedan för ca 20kHyfsat kryddat @Vincentb
Refererade till att den enligt annonsen endast fanns i Japan, när den enligt samma annons var köpt i Polen...Ovanliga färger (som dessutom är extra fula) är tydligen premium.. var ju någon som försökte kränga en gul sumo för ett tag sedan för ca 20k
Varför?Dessa borde förbjudas!
https://klocksnack.se/threads/invicta-diver-ny-995.100688/
Svarade själv på flera köpesannonser utan framgång och försökte till slut byta den mot en stor stark. Köparen avböjde med anledning av att den inte var full set. 450:- gav jag för min på bukten.Funderade på att sälja min SNKK45 för ett tag sen, låg sjukligt många köpesannonser ute och ingen till salu då, länkades då till nåra ebay-annonser där de gick för 2-3k. Sjukt när man gav 600kr för den, fick dock gå till tjejen som tyckte den var snygg när jag plockade fram den Jag tycker nog inte 2k är helt galet om man är sugen och det nu är så att den inte finns nånstans till salu, 3k är kanske lite mucho!
Svarade själv på flera köpesannonser utan framgång och försökte till slut byta den mot en stor stark. Köparen avböjde med anledning av att den inte var full set. 450:- gav jag för min på bukten.
Om du verkligen vill ha den och inte köpa för att sälja med vinst så absolut! Skicka PM!Tar den för 500
+ en stor stark..
Svarade själv på flera köpesannonser utan framgång och försökte till slut byta den mot en stor stark. Köparen avböjde med anledning av att den inte var full set. 450:- gav jag för min på bukten.
Du är tvåa på den@Emilarw
Ser inga stenar på länken på dina bilder, som syns på den första bilden. Läge att ändra i annonsen...
@Emilarw
Ser inga stenar på länken på dina bilder, som syns på den första bilden. Läge att ändra i annonsen...
Overkill? Nej varför det? Ju säkrare desto bättre. Känns som de ligger steget före på flera punkter....och läge att ändra regelverket så att man endast får ha med bilder man har tagit själv och på den aktuella klockan som säljs. Har påpekat det mängder av gånger och många verkar hålla med men det har tyvärr inte lett till någon förändring. På Uhrforum går de till och med ett steg längre. Där måste man posta en handskriven lapp på bilden bredvid den aktuella klockan som man först skrynklar ihop och sen vecklar upp så att det ska vara svårare att manipulera bilden. Overkill måhända, men då vet man i alla fall i vilket skick klockan är i vid annonstillfället samt att den som postar annonsen har klockan i sin besittning.
När privata säljare kränger på C24 måste de ju justera tiden till en som C24 angett för att visa att de faktiskt äger klockan. Rimligt kan jag tycka!Overkill? Nej varför det? Ju säkrare desto bättre. Känns som de ligger steget före på flera punkter.
Ber om ursäkt för det ! Trodde det var samma klocka, såg verkligen ingen skillnad. Jag tog med den endast för att köparen också skall få en bättre bild på vad den köper. Det kändes rätt uppenbart att det var en studiobild och inte min klocka när jag la in mina bilder direkt efter men jag förstår och håller med. När man lägger in bilder både här och på blocket tycker jag de tappar ordentligt i skärpa och det syns knappt att det är en diamantvridring på klockan efter tappet i kvalité. Den ser helt annorlunda ut på min dator. Finns det något tips ni kan ge mig där för att behålla skärpan?@Emilarw Du bör skriva att första bilden inte är på den klockan du säljer.
https://klocksnack.se/threads/breitling-super-avenger-diamant-a1337053-2007.103292/
Viss kvalitetsförsämring blir det och kan iofs vara frustrerande men tycker inte det är katastrofalt som att det skulle tappa alltför märkbart i skärpa eller färgerna bryts ned. Märks mest om man har originalet och jämför direkt. Vet ej varför du får den effekten, spar ned den på fullt ös till att börja med så ska det bli ok.Ber om ursäkt för det ! Trodde det var samma klocka, såg verkligen ingen skillnad. Jag tog med den endast för att köparen också skall få en bättre bild på vad den köper. Det kändes rätt uppenbart att det var en studiobild och inte min klocka när jag la in mina bilder direkt efter men jag förstår och håller med. När man lägger in bilder både här och på blocket tycker jag de tappar ordentligt i skärpa och det syns knappt att det är en diamantvridring på klockan efter tappet i kvalité. Den ser helt annorlunda ut på min dator. Finns det något tips ni kan ge mig där för att behålla skärpan?
Då kanske det går framDu är tvåa på den