Har dålig koll på hur många åt ena eller andra hållet på Blocket etc.Problemet är ju bara att klockhobbyn idag är större än samlarkretsar där man faktiskt vet att ordet mint har en faktiskt definition.
I detta fall så tror jag inte att säljaren försökte få folk att tro att klockan var enligt den faktiska definitionen mint. Dvs i samma skick som den lämnade fabriken. Det tror jag inte att en endaste människa som såg annonsen trodde.
Många använder idag ordet mint för saker som är i väldigt bra skick. Hur fel det än är.
Det viktiga är att vi inte luras och det kan jag inte tänka mig att det var i detta fall. Om man sedan vill göra en grej av att någon inte förstår ordet så får ni jobba övertid för att arbeta in begreppet. Jag tror att fler tolkar det fel än rätt.
Tror inte nån har varken trott eller sagt någon velat lura någon avsiktligt i det här fallet, vad jag sett. Men använder jag nåt felaktigt för jag inte vet vad det är så det lätt uppstår problem och missuppfattningar med det brukar det bästa vara att lära sig det först.
Sedan kan man tycka man står över sånt också och strunta i det. Det är vars och ens val.