• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar på annonser utlagda på Köp & Sälj 2.1

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Extra märkligt då säljaren köpte den av mig på just tradera och mina mått stämmer med det du angett. Tror hen ville sälja den som större än vad den var. Använde tom min bild.
Har köpt fler klockor av samma säljare. Samtliga klockor har varit fina och i bra skick, men varenda gång har måtten varit fel eller så har det varit andra armband än vad som synts på bilden. Har varit billiga affärer dock så har inte orkat gnälla.

Klockan är väll köpt av kejsaren från början och det röda i visarna är något som reflekteras?

Nej dom är inte röda på den 1 Annonsen. 2014 dom är i silver.
Sen om det är samma klocka det kan jag inte svara på. Fattas ju bild på baksidan. (se på bild kvalitén i annonsen från 2014.)
Dom äldre modellerna kan ha haft rött min det är inget jag minns eller om dom är AM delar ??

//Simon

Nej dom är inte röda på den 1 Annonsen. 2014 dom är i silver.
Sen om det är samma klocka det kan jag inte svara på. Fattas ju bild på baksidan. (se på bild kvalitén i annonsen från 2014.)
Dom äldre modellerna kan ha haft rött min det är inget jag minns eller om dom är AM delar ??

//Simon

Det jag menar är att visarna förmodligen är silvriga men att bilden luras och att det är en reflektion som får dem att se en aning röda ut.

Men @SLEEPY vet ju bäst.

@MattNatt, när flertal är intresserade av din daytona så höjs priset automatiskt med 10k, eller hur står det till egentligen?
Det stämmer delvis.
Ja jag har höjt priset med 10k. Dock inte pga tillgång och efterfrågan utan pga att jag rest bort och ville ha sålt klockan snabbt ett par dagar innan resan. Då den inte blev såld innan resan höjde jag priset med 10k som jag anser den bör ligga på vid en ”normal försäljning”. Ville du köpt den innan för tidigare pris så var det bara att slå till!
Frågor på det?

Det stämmer delvis.
Ja jag har höjt priset med 10k. Dock inte pga tillgång och efterfrågan utan pga att jag rest bort och ville ha sålt klockan snabbt ett par dagar innan resan. Då den inte blev såld innan resan höjde jag priset med 10k som jag anser den bör ligga på vid en ”normal försäljning”. Ville du köpt den innan för tidigare pris så var det bara att slå till!
Frågor på det?
Har jag påstått att jag ens är intresserad? Man måste inte vara spekulant på varje objekt som det frågas om här. Du får tåla ifrågasättande när du höjer priset då ett flertal verkar varit intresserade, du nämnde inte någon "snabb affär innan resa" i annonsen. Då hade jag haft förståelse.

Har jag påstått att jag ens är intresserad? Man måste inte vara spekulant på varje objekt som det frågas om här. Du får tåla ifrågasättande när du höjer priset då ett flertal verkar varit intresserade, du nämnde inte någon "snabb affär innan resa" i annonsen. Då hade jag haft förståelse.
Dubbelfel!
1. Det är inte flertalet intresserade som hört av sig. Nämn en!
2. Jag varken behöver eller har lust att förklara varför jag sätter ut ett pris och hur länge det varar. Om jag sänker, höjer eller drar tillbaka en annons så är det min fulla rätt att göra så utan att förklara.
Har du frågor även på detta?

@walleballen - din länk är väl inte bara AM, den är väl direkt fejk? Isf bör du ta bort den från annonsen direkt. Sånt jobbar vi inte med här. Samma sak gäller om bezelen är fejk, då får du plocka även den.

https://klocksnack.se/threads/seiko-skx015-skx-015.103991/
Okok. Trodde det var uppenbart att länken inte var äkta Seiko och att det var fine. Är det OK att skriva att länken inte är äkta i annonsen eller måste hela annonsen bort? Jag bara frågar men sånt kanske ni inte jobbar med här..

Okok. Trodde det var uppenbart att länken inte var äkta Seiko och att det var fine. Är det OK att skriva att länken inte är äkta i annonsen eller måste hela annonsen bort? Jag bara frågar men sånt kanske ni inte jobbar med här..
Det är olagligt att sälja varumärkesförfalskningar, och således även förbjudet på KS.

Om klockan är äkta kan du sälja den. Men plocka bort länken och uppdatera med nya bilder då den är en varumärkesförfalkning iom att det står seiko på den.

Uppenbart eller inte så står det ganska tydligt vad som gäller i reglerna för annonsering. Men fråga får du såklart göra.
Tack för väluppfostrat svar.
Alltså, att någon hjälper dig att låta bli att bryta mot lagen tycker jag är ganska väluppfostrat.

Lycka till med försäljningen!

@Lingonsoppa jag är för fri prissättning och mest nyfiken varför ditt exemplar är värt 180 000 kr. Ett tips är att skriv det i annonsen om du vill ha den såld. Kan tillägga att jag både köpt och sålt en lika dan klocka här på KS. På mitt exemplar var det en mer påkostad låda som följde med i köpet. Säker på att du inte fick fel?
https://klocksnack.se/threads/prisb...-overseas-chronograph-49150-b01a-9097.102428/

Jag tror ärligt han skulle sänka den till 108k men missklickade..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp