Spindel
KS vulkanolog på Island
Kan fortfarande spontangarva när jag kommer och tänka på deras formulering "...your little ice test..."Uret som fick en dejt med General Vinter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan fortfarande spontangarva när jag kommer och tänka på deras formulering "...your little ice test..."Uret som fick en dejt med General Vinter
Förlåt
Funderar på att flyga ner klockan själv till de och förhoppningsvis få träffa awesome Sinn girl påvägen
Oh my! <3 <3 <3 <3 <3AwesomeSinnGirl berättade att hon hälsar på Erikssons då&då, träff henne där ist
Så ja! Enligt ups är klockan framme hos våra vänner i Frankfurt. Nu väntar jag med spänning på att de små mustasch pryda ingenjörerna har kört min klocka genom sin super frys. Får se om den klarar sig bättre där än i mitt lilla istest hemma. Ska bli roligt att se vad de har att säga
Därför att efter att filmen Heat hade premiär var det dags att beställa nya bilar? När alla unga dudes med tillgång till vapen helt plötsligt fick en ny bild av vad en self made man är för någonting...OT men har ni inte alltid funderat på varför UPS bilar ser ut som bepansrade värdetransport bilar tagna direkt från filmen Heat
Givetvis. När jag vet, vet niMkt intressant tråd... uppdatera med info om vad de kommer fram till där i Frankfurt.. #tidigare Sinn-ägare
OT men har ni inte alltid funderat på varför UPS bilar ser ut som bepansrade värdetransport bilar tagna direkt från filmen Heat
Vattnet expanderar när det fryser så fryssprängning borde väl vara en ganska stor risk för krona och packningar tycker jag?
BEskriv hur du ser detta ske.. Jag tror inte det är någon risk för det
Det hade varit väldigt spännande ifall det hade hänt. Mest för att det hade varit kul att se vad Sinn skulle säga om det helatänker att det kan finnas små utrymmen kring krona, bezel osv där vatten kan tränga sig in och sätta stor press när det fryser till. Eller menar du fryssprängning i allmänhet?
Har inte tänkt igenom det i detalj för just denna, men har haft stora bekymmer med detta i projekt jag har jobbat med.. Har fått stor respekt för kraften som kan uppstå när vatten fryser.
tänker att det kan finnas små utrymmen kring krona, bezel osv där vatten kan tränga sig in och sätta stor press när det fryser till. Eller menar du fryssprängning i allmänhet?
Har inte tänkt igenom det i detalj för just denna, men har haft stora bekymmer med detta i projekt jag har jobbat med.. Har fått stor respekt för kraften som kan uppstå när vatten fryser.
Det hade varit väldigt spännande ifall det hade hänt. Mest för att det hade varit kul att se vad Sinn skulle säga om det hela
Låter som ett garantiärendeDie ühre... es ist.. zü eis gesprängt! die dumme schweine schweden #typ
I see i see, tänker mig att det är så j-vla tight mellan krona packningar och allt att det inte kan tränga in något vatten där. Bezel... hm, det är kanske en annan sak, är nog inte sugpassning där
Låter som ett garantiärende
Det är dags för Sinn att ta en kurs i jiddischEller att det är dags för en kurs i tyska?!
Jasså, då vet jag vem hon är!......AwesomeSinnGirl berättade att hon hälsar på Erikssons då&då, träff henne där ist
Det är dags för Sinn att ta en kurs i jiddisch
Det var ett skämt. Vet man något om tyska och jiddisch är ned ett att väldigt många som talar jiddisch (beroende på dialekt) förstår tyska.Jasså, varför det?
Det var ett skämt. Vet man något om tyska och jiddisch är ned ett att väldigt många som talar jiddisch (beroende på dialekt) förstår tyska.
Var tvungen att prata med min jiddisch talande flicka i new york. Hon förstår förvånansvärt mycket tyska. Väldigt spännande språk som jag borde lära mig mer än svordomarna av...Jag trodde nämligen att du pratade Jiddisch, därav min fråga. Och det är inte alls säkert att de förstår tyska då syntaxen ser helt annorlunda ut (och bygger på tyska som pratades för 1000 år sen). Det är ett spännande språk dock, och är ett av Sveriges fem minoritetsspråk sedan år 2000.
Var tvungen att prata med min jiddisch talande flicka i new york. Hon förstår förvånansvärt mycket tyska. Väldigt spännande språk som jag borde lära mig mer än svordomarna av...
L'chaim*Ja många ord är lika. Ordföljden ser dock ganska annorlunda ut. Lechaim!
L'chaim*
Har funderat* lite till här. Hade det bara varit vatten som frös till is runt bezel och krona hade nog risken varit större. Nu låg ju klockan i ett glas med vatten där allt frös till is. Kan det vara så att isen runt klockan hjälpt till att förhindra en fryssprängning?För lång tråd för att hinna läsa igenom hela men det borde väl vara en jävla skillnad att låta en klocka ligga i vatten i och frysa in den och att ligga i -45 graders luft.. Vattnet expanderar när det fryser så fryssprängning borde väl vara en ganska stor risk för krona och packningar tycker jag?