• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frös ned min Sinn

Har funderat* lite till här. Hade det bara varit vatten som frös till is runt bezel och krona hade nog risken varit större. Nu låg ju klockan i ett glas med vatten där allt frös till is. Kan det vara så att isen runt klockan hjälpt till att förhindra en fryssprängning?

*Snille spekulerar

Försökte klura på detta också men blev inte klok på om klockans värme skulle hindra kristallbildningen att ske från klockan och ut eller om klockan kommer att agera kristalliseringspunkt.. typ samma teori som detta expriment. skulle mycket väl kunna vara så att det skulle vara värre om klockan var helt dränkt i vatten men inte ligger i vatten och kastats in...

Deprimerande att man vet att man har kunnat klura på sånt här, men man har glömt massor... Det enda jag använder nu av detta är snabbsättet att kyla öl.. Det ena kan mycket väl ha med det andra att göra.

Försökte klura på detta också men blev inte klok på om klockans värme skulle hindra kristallbildningen att ske från klockan och ut eller om klockan kommer att agera kristalliseringspunkt.. typ samma teori som detta expriment. skulle mycket väl kunna vara så att det skulle vara värre om klockan var helt dränkt i vatten men inte ligger i vatten och kastats in...

Deprimerande att man vet att man har kunnat klura på sånt här, men man har glömt massor... Det enda jag använder nu av detta är snabbsättet att kyla öl.. Det ena kan mycket väl ha med det andra att göra.

Så till nästa frysprojekt kan man helt enkelt slänga in klockan i frysen, ta ut den extremt försiktigt, och sen drämma till den med full kraft mot diskbänken.

Så till nästa frysprojekt kan man helt enkelt slänga in klockan i frysen, ta ut den extremt försiktigt, och sen drämma till den med full kraft mot diskbänken.

Nää... klockan är mycket tåligare än vatten så man måste använda flytande kväve för att frysa den och försiktigt placera den på en skärbräda. Sedan måste man ta en slägga (handslägga fungerar utmärkt) och drämma till den. Se till att filma det hela med en höghastighetskamera :pirate:

Sinn är awesome.

Sinn1.jpg

Sinn2.jpg

Klockan är i skrivande stund på väg hem igen. Men en tjänsteresa och UPS har försenat den. Hade jag bara varit hemma den dagen UPS knackade på dörren hade det tagit 34 dagar från det att jag lämnade in den hos ett UPS ombud (en fredag eftermiddag) tills dess att jag hade haft den i hand igen.

Fantastisk, och snabb, service av Sinn! Hm...kanske skulle ta och stoppa in min U1a i frysen också?

• Like
Reactions: jhm
Sinn är awesome.

Sinn1.jpg

Sinn2.jpg

Klockan är i skrivande stund på väg hem igen. Men en tjänsteresa och UPS har försenat den. Hade jag bara varit hemma den dagen UPS knackade på dörren hade det tagit 34 dagar från det att jag lämnade in den hos ett UPS ombud (en fredag eftermiddag) tills dess att jag hade haft den i hand igen.

Och dyrt vara det inte, även om man själv varit tvungen att betala för det, utanför garantitiden. :)

Nästa test måste bli en långsegling fastknuten på undervattensfartyget :)

Frågan är bara vad säkI ubåt säger om den saken?
Det sägs att du har kontakter i branchen.

1: Ja, man undrar ju hur ett klimat-test kan kosta så mycket. Det du gjorde var väl gratis? :)
2: Hur kan en service vara så billig? Det kan ju knappast vara en hel urverksservice för 60 pengar.
3: Kul, maila på!

Sinn är awesome.

Sinn1.jpg

Sinn2.jpg

Men den stora frågan är ju fortfarande om du bjöd ut Sinnbilden av tyska flickor...

Unboxing an old friend

tmp_16255-DSC_0007-1202704076.JPG

tmp_16255-DSC_0008-1409059973.JPG
2015-05-25 16.12.35.jpg

Då var den äntligen hemma igen. Nyservad och välmående till en kostnad av noll kronor. Hade inte jag jobbat och rest som jag har gjort hade det gått betydligt mycket snabbare. Strax över en månad från att jag skickade den tills dess att den var hemma igen. Jag är imponerad av Sinn, de verkar till och med ha fixat saker som jag inte klagat på (mikroskopisk smutsfläck på visare), deras kund bemötande kunde inte ha varit bättre. Har inte fått något svar på klimattest och test rapport än. Men det kommer nog.

Tillbaka
Topp