• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frös ned min Sinn

Har Sinn skickat några svensktalande till forumet för att övertyga oss om att klockan uppfyller spec och att testet är felaktigt utfört? :pompus:

image.jpg

Bästa tråden på länge

lite OT, men ville inte starta en ny tråd.
I page and cooper's recension av U1an så sa han att lädret man kan välja att få klockan på är vattentåligt. Någon som vet något om det?

lite OT, men ville inte starta en ny tråd.
I page and cooper's recension av U1an så sa han att lädret man kan välja att få klockan på är vattentåligt. Någon som vet något om det?

Det stämmer, den ska vara vattentät. Det står wasserfest, och det har stämt bra.
Har en svart sådan i nästa oanvänt skick (svart), skicka PM om du är intresserad (Har själv inte kvar U1:an)

Det stämmer, den ska vara vattentät. Det står wasserfest, och det har stämt bra.
Har en svart sådan i nästa oanvänt skick (svart), skicka PM om du är intresserad (Har själv inte kvar U1:an)
tack så mycket för den infon. har tyvärr inte klockan än. Håller på och bestämma om jag ska offra min SMP för en U1 eller EZM3 ;)

Inflika att torr luft används inom dykbranschen, luft som komprimerats och förvaras i tryckflaskor för dykning, är tvättad och extremt torr. Vilket kan blåsas in i mindre volym, och ersätta den fuktiga luften i en mindre volym tillsammans med torkmaterial skulle kunna göra en torr miljö att skruva ihop sin klocka. Troligtvis så som Sinn gör i sitt labratorie, för att klämma in tidigare Argon, numera Kväve. (Tänk er en sluten behållare med 2 handskar in i)

De skriver ju att de ska skicka ett estimate, alltså ett kostnadsförslag. Tolkar det inte som att de nödvändigtvis kommer serva den gratis. De kanske bara testar den i sin frys och skickar tillbaka den igen alternativt rekommenderar en service som du får betala pga vårdslöshet. Bara för att den är under garanti innebär det inte att detta är ett garantiärende. :bored:

Eller tolkar jag mailet fel?

Blir kul att följa hur som helst. Har vara hört gott om deras service.

Edit:
RMA
A return merchandise authorization (RMA), return authorization (RA) or return goods authorization (RGA) is a part of the process of returning a product in order to receive a refund, replacement, or repair during the product's warranty period.

Nja så tolkar inte jag deras mail. De säger inte att att de ska skicka ett estimate, de säger att de ska "estimate the watch" vilket med deras dåliga engelska kan tolkas som att de mer ska undersöka klockan. Angående kostnaden tolkar jag denna mening "Your watch is insured through our house and we carry in case of warranty costs." som att de bär samtliga kostnader om den behöver fixas.

Så ja! Enligt ups är klockan framme hos våra vänner i Frankfurt. Nu väntar jag med spänning på att de små mustasch pryda ingenjörerna har kört min klocka genom sin super frys. Får se om den klarar sig bättre där än i mitt lilla istest hemma. Ska bli roligt att se vad de har att säga :)

Tillbaka
Topp