• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frös ned min Sinn

SVAR FRÅN SINN!!!!

Idag skickade jag ett mail till Sinn och frågade lite försynt om det mailet jag hade skickat i måndags hade kommit fram. Jag bifogade också det första mailet. Svar kom mindre än 30 minuter senare.
Haha jag älskar (ser tyskar i vita rockar skruva på sig obekvämt) att de säger uttryckligen "...your small ice test" :D

Tyskarna sitter med en hightech superfrys och testar sina ur, sedan kommer en liten jordgubbe från sverige och sabbar deras fina ingenjörskonst med "...sitt lilla is prov" :D

LMAO! Jag garvar då jag döööööör! :D :D

Skicka in den, du kommer troligen vara av med klockan i några månader men du lär få igen den med en gratis djupservice :)

Haha jag älskar (ser tyskar i vita rockar skruva på sig obekvämt) att de säger uttryckligen "...your small ice test" :D

Tyskarna sitter med en hightech superfrys och testar sina ur, sedan kommer en liten jordgubbe från sverige och sabbar deras fina ingenjörskonst med "...sitt lilla is prov" :D

LMAO! Jag garvar då jag döööööör! :D :D

Skicka in den, du kommer troligen vara av med klockan i några månader men du lär få igen den med en gratis djupservice :)
Jo, jag drog lite på smilbandet där också. Small ice test :D

Haha, fy tusan så underbart! Sådär tyskt korrekt med en touch av torr humor. Här snackar vi kundbemötande av rang :)

Måste nästan köpa en Sinn till, bara för att :)

Vilka skickar liknande mail till andra tillverkare? Tvivlar på att Rolex kommer kalla det "small ice test" och närmast låta lite förnärmade över att klockan inte pallade det.

Sjukt ball detta.
Sugen på att köpa en Sinn, sen slita skiten ut den... efter det går man till spermabanken och ber om flytande kväve och gör ett superdupertest.

Kul se hur de reagerar på ett sånt test, sperma-sinn'n fr Schweden.

Ah! va kul att du fick svaret alla hoppades på, att dom dragit igång en utredning :D hoppas dom fixar till din klocka och att du får en rejäl goddiebag!

Hälsn. Johan ( long time lurker, 1st time poster) haha

Haha, fy tusan så underbart! Sådär tyskt korrekt med en touch av torr humor. Här snackar vi kundbemötande av rang :)

Måste nästan köpa en Sinn till, bara för att :)

Vilka skickar liknande mail till andra tillverkare? Tvivlar på att Rolex kommer kalla det "small ice test" och närmast låta lite förnärmade över att klockan inte pallade det.
Hittills har klockan varit värd varenda spänn. Det svaret från Sinn är ju nästan magiskt. Jag slänger in deras klocka i frysen, den stannar och de är villiga att ersätta/utföra service - utan att jag har bett om det. Nu har jag ju inte publicerat det mailet jag skrev till dem, men jag skrev inte ett enda ord om att jag ville ha ersättning/service/ny klocka.

De skriver ju att de ska skicka ett estimate, alltså ett kostnadsförslag. Tolkar det inte som att de nödvändigtvis kommer serva den gratis. De kanske bara testar den i sin frys och skickar tillbaka den igen alternativt rekommenderar en service som du får betala pga vårdslöshet. Bara för att den är under garanti innebär det inte att detta är ett garantiärende. :bored:

Eller tolkar jag mailet fel?

Blir kul att följa hur som helst. Har vara hört gott om deras service.

Edit:
RMA
A return merchandise authorization (RMA), return authorization (RA) or return goods authorization (RGA) is a part of the process of returning a product in order to receive a refund, replacement, or repair during the product's warranty period.

De skriver ju att de ska skicka ett estimate, alltså ett kostnadsförslag. Tolkar det inte som att de nödvändigtvis kommer serva den gratis. De kanske bara testar den i sin frys och skickar tillbaka den igen alternativt rekommenderar en service som du får betala pga vårdslöshet. Bara för att den är under garanti innebär det inte att detta är ett garantiärende. :bored:

Eller tolkar jag mailet fel?

Blir kul att följa hur som helst. Har vara hört gott om deras service.

Edit:
RMA
A return merchandise authorization (RMA), return authorization (RA) or return goods authorization (RGA) is a part of the process of returning a product in order to receive a refund, replacement, or repair during the product's warranty period.
Ja, du kan ju ha rätt på den punkten. Beror nog på om de anser att det är ett garanti ärende eller inte. Men vårdslöst att frysa in sin klocka? Näää, helt omöjligt.

Ja, du kan ju ha rätt på den punkten. Beror nog på om de anser att det är ett garanti ärende eller inte. Men vårdslöst att frysa in sin klocka? Näää, helt omöjligt.
De tycker ju uppenbarligen att ditt lilla frystest är löjligt, så ur den aspekten borde de laga den gratis. Tror dock inte att det finns något att laga. Tror de kommer testa den i sin frys och komma fram till att den klarar det testet. Därefter kommer de skicka tillbaka den.

Tvivlar på att Rolex kommer kalla det "small ice test" och närmast låta lite förnärmade över att klockan inte pallade det.
En Rolex pallar ju, så situationen uppstår aldrig.

130213-Ice.jpg

De tycker ju uppenbarligen att ditt lilla frystest är löjligt, så ur den aspekten borde de laga den gratis. Tror dock inte att det finns något att laga. Tror de kommer testa den i sin frys och komma fram till att den klarar det testet. Därefter kommer de skicka tillbaka den.
Förhoppningsvis kan jag i alla fall få ett svar på varför den stannade. Annars kan min U2a få en liten all inclusive spa resa. Det har den gjort sig förtjänt av :)

Kylan när du fryser in den går inte att jämföra med kyla utomhus där klockan sitter på armen.
Men helt klart är att om klockan är nyservad och oljorna är nya så klarar den nog testet bättre.

Ska bli intressant och se vad Sinn kommer fram till.

Kylan när du fryser in den går inte att jämföra med kyla utomhus där klockan sitter på armen.
Men helt klart är att om klockan är nyservad och oljorna är nya så klarar den nog testet bättre.

Ska bli intressant och se vad Sinn kommer fram till.
Varför? Är det kallar än -30 "får" vi inte vidröra metall utan handskar, och med tanke på den mängden kläder man har på sig då skulle jag nog försöka bära klockan på Nato/zulu utanför kläderna. Och bär man den runt armen under kläderna kommer inte klockan vistas i en miljö som är -45.

Varför? Är det kallar än -30 "får" vi inte vidröra metall utan handskar, och med tanke på den mängden kläder man har på sig då skulle jag nog försöka bära klockan på Nato/zulu utanför kläderna. Och bär man den runt armen under kläderna kommer inte klockan vistas i en miljö som är -45.
-30 i luften känns bättre än att bada i vatten som skulle vara -30. Eller att frysa in kroppen i en isbit.

Tillbaka
Topp