Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, tre stycken och Fido1s gröna var den första jag köpteHar du också haft Rangeman alltså?
Bra val min herre!Japp, tre stycken och Fido1s gröna var den första jag köpte
Klargör gärna först om du syftar på Hmmwv eller Hummer.Är inte en Hummer funktionell för det ändamål den utvecklats för då?
OK. Vi säger väl Hmmwv då.Klargör gärna först om du syftar på Hmmwv eller Hummer.
Och om du syftar på Hummer - förklara gärna dess ändamål.
Den kunskap jag har moderna G-Shocks är att de inte har djupmätare. Dock kan du förstås dyka med en G-Shock oavsett modell, de skall klara 200m. Däremot så tror jag att Casio skall ha modeller med djupmätare. Skall forska vidare här och återkomma om jag hittar exakta modeller.Var påväg att klicka hem en Frogman förut men insåg att den inte har en djupmätare?! Kan någon bekräfta det och kanske komma med tips på G shocks med djupmätare?
Tack, dyka går så klart bra, men djupmätare är alltid en kul extra-grej och bra med lite redundans. Blev ändå lite förvånad att dom inte hade det på en så annars fullsmockad klocka till det priset. Info om äldre G-Shocks med den funktionen tas tacksamt emot. Google funkar så klart, men finns ett överflöd av referenser som alla i den här tråden säkert vet, så det är svårt att sorteraDen kunskap jag har moderna G-Shocks är att de inte har djupmätare. Dock kan du förstås dyka med en G-Shock oavsett modell, de skall klara 200m. Däremot så tror jag att Casio skall ha modeller med djupmätare. Skall forska vidare här och återkomma om jag hittar exakta modeller.
Dessa modeller är exempel på klockor som har djupmätare (de är inte G-Shocks men däremot Casio):Tack, dyka går så klart bra, men djupmätare är alltid en kul extra-grej och bra med lite redundans. Blev ändå lite förvånad att dom inte hade det på en så annars fullsmockad klocka till det priset. Info om äldre G-Shocks med den funktionen tas tacksamt emot. Google funkar så klart, men finns ett överflöd av referenser som alla i den här tråden säkert vet, så det är svårt att sortera
Fint, tack, tyvärr inte lika "balla" som en G-Shock. Får jaga vidareDessa modeller är exempel på klockor som har djupmätare (de är inte G-Shocks men däremot Casio):
Casio Sea Pathfinder:
SPF60D-7AV
SPF-60D-7VDR
SPF100S-1V
SPF70T-7V
Good luck! Köper du någon G-Shock så dela gärna med dig i den här tråden. Skulle vara kul att se vilken modell du kommer välja.Fint, tack, tyvärr inte lika "balla" som en G-Shock. Får jaga vidare
"Klockornas Toyota Landcruiser" - jag både köper och gillar den liknelsen. Japanskt, slitstarkt och funktionellt.OK. Vi säger väl Hmmwv då.
Man kan säkert diskutera GM:s olika versioner av civilmodellen Hummer och dess funktionalitet hur länge som helst, men för att undvika minst två sidor OT-diskussion lägger jag mig platt. Det viktiga för mig med metaforen var andemeningen och inte principiellt rätt i detaljer. Förslagsvis kan man ju byta ut till "klockornas Toyota Landcruiser", om det låter bättre?
Oavsett tror jag de flesta förstår.
Finns en sida som heter sir Pierres godispåse (han kanske är med på ks) och han verkar har bra koll på limiterade G-Shocks och vart man kan hitta dem, om du du vill ha ett tipsLetar en g-shock just nu,helst limited edt.
Cool as ice! Inte sett den modellen förut. Pryder din handled!Används oftare än vad jag trodde.
Nu är dags dags att tackla lite Balinesiska vågor och tack vare Rangeman vet jag att det är 33,6 gr
Edit. Ref nr är GW-9400J
Dessvärre inte. Men kanske @xHenke vet?
Är grymt sugen att beställa hem den från staterna.. Vet du skillnaden mellan din 9400J och denna 9400-3 ?
Dessvärre inte. Men kanske @xHenke vet?
Dock såg jag den på Balis flygplats för ca 2,5 miljoner rupiha (huvudräkning ger ca 1600 sek) och 10% sale på det priset. Kollade inte om det var 3 eller J modellen. Skicka ett PM om det låter intressant.
Matchar bra ihop! Kör hårt!G-shock är en klocka man kan ta ut svängarna med! Lifes fun
I vått och torrt! Bra där!G-Shocken är alltid på när det vankas grovjobb eller träning.
I sommar har den också varit badklocka.
Gött då att man kan kolla in hög/låg vatten
Bra där!I G-Shock
Mr. Tre333: Jag är intresserad av den äldre varianten som du nämner, hör gärna av dig. Angående dina frågor, det finns en modell som har bluetooth:G-Shock funkar bra när man tränar etc. Någon som vet om det finns någon variant med blåtand och stegräknare? Har iaf en Mudman och en äldre variant som skänks vidare men funkar ännu perfekt!