• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

G-Shock: ja eller nej?

Klargör gärna först om du syftar på Hmmwv eller Hummer.

Och om du syftar på Hummer - förklara gärna dess ändamål.
OK. Vi säger väl Hmmwv då.

Man kan säkert diskutera GM:s olika versioner av civilmodellen Hummer och dess funktionalitet hur länge som helst, men för att undvika minst två sidor OT-diskussion lägger jag mig platt. Det viktiga för mig med metaforen var andemeningen och inte principiellt rätt i detaljer. Förslagsvis kan man ju byta ut till "klockornas Toyota Landcruiser", om det låter bättre?

Oavsett tror jag de flesta förstår.

Var påväg att klicka hem en Frogman förut men insåg att den inte har en djupmätare?! Kan någon bekräfta det och kanske komma med tips på G shocks med djupmätare?

Var påväg att klicka hem en Frogman förut men insåg att den inte har en djupmätare?! Kan någon bekräfta det och kanske komma med tips på G shocks med djupmätare?
Den kunskap jag har moderna G-Shocks är att de inte har djupmätare. Dock kan du förstås dyka med en G-Shock oavsett modell, de skall klara 200m. Däremot så tror jag att Casio skall ha modeller med djupmätare. Skall forska vidare här och återkomma om jag hittar exakta modeller.

Här kommer en fråga som i och för sig handlar om G-Shock och även mina andra klockor (då jag tänkt lägga upp bilder på kommande klockinköp) men undrar hur man bifogar bilder så de hamnar i direkt anslutning till texten och inte som en bifogad tumnagel? Måste jag länka från Flickr eller någon annan extern källa? Kan jag inte bara lägga in bilderna direkt i meddelandet? Har varken Flickr eller Photobucket. Känns så omständigt att behöva länka från en extern källa istället direkt från sitt bildbibliotek.Om jag nu måste ha Flickr eller Photobucket, kostar det något? Några andra bra tips?

Den kunskap jag har moderna G-Shocks är att de inte har djupmätare. Dock kan du förstås dyka med en G-Shock oavsett modell, de skall klara 200m. Däremot så tror jag att Casio skall ha modeller med djupmätare. Skall forska vidare här och återkomma om jag hittar exakta modeller.
Tack, dyka går så klart bra, men djupmätare är alltid en kul extra-grej och bra med lite redundans. Blev ändå lite förvånad att dom inte hade det på en så annars fullsmockad klocka till det priset. Info om äldre G-Shocks med den funktionen tas tacksamt emot. Google funkar så klart, men finns ett överflöd av referenser som alla i den här tråden säkert vet, så det är svårt att sortera :)

Tack, dyka går så klart bra, men djupmätare är alltid en kul extra-grej och bra med lite redundans. Blev ändå lite förvånad att dom inte hade det på en så annars fullsmockad klocka till det priset. Info om äldre G-Shocks med den funktionen tas tacksamt emot. Google funkar så klart, men finns ett överflöd av referenser som alla i den här tråden säkert vet, så det är svårt att sortera :)
Dessa modeller är exempel på klockor som har djupmätare (de är inte G-Shocks men däremot Casio):
Casio Sea Pathfinder:
SPF60D-7AV
SPF-60D-7VDR
SPF100S-1V
SPF70T-7V

OK. Vi säger väl Hmmwv då.

Man kan säkert diskutera GM:s olika versioner av civilmodellen Hummer och dess funktionalitet hur länge som helst, men för att undvika minst två sidor OT-diskussion lägger jag mig platt. Det viktiga för mig med metaforen var andemeningen och inte principiellt rätt i detaljer. Förslagsvis kan man ju byta ut till "klockornas Toyota Landcruiser", om det låter bättre?

Oavsett tror jag de flesta förstår.
"Klockornas Toyota Landcruiser" - jag både köper och gillar den liknelsen. Japanskt, slitstarkt och funktionellt.

Används oftare än vad jag trodde.

IMG_6107.JPG

$_57.JPG

Är grymt sugen att beställa hem den från staterna.. Vet du skillnaden mellan din 9400J och denna 9400-3 ?
Dessvärre inte. Men kanske @xHenke vet?
Dock såg jag den på Balis flygplats för ca 2,5 miljoner rupiha (huvudräkning ger ca 1600 sek) och 10% sale på det priset. Kollade inte om det var 3 eller J modellen. Skicka ett PM om det låter intressant.

Dessvärre inte. Men kanske @xHenke vet?
Dock såg jag den på Balis flygplats för ca 2,5 miljoner rupiha (huvudräkning ger ca 1600 sek) och 10% sale på det priset. Kollade inte om det var 3 eller J modellen. Skicka ett PM om det låter intressant.

Japanversionen har kolfiberinlägg i bandet och kostade en dryg tusenlapp mer än standardversionen vid släpp. Ingen skillnad som syns på den gröna mer än att det står "carbon fiber" istället för "triple sensor" på bandet.

G-Shocken är alltid på när det vankas grovjobb eller träning.
I sommar har den också varit badklocka.
Gött då att man kan kolla in hög/låg vatten ;)
1436710537191-88003539.jpg

G-Shock funkar bra när man tränar etc. Någon som vet om det finns någon variant med blåtand och stegräknare? Har iaf en Mudman och en äldre variant som skänks vidare men funkar ännu perfekt!

G-Shock funkar bra när man tränar etc. Någon som vet om det finns någon variant med blåtand och stegräknare? Har iaf en Mudman och en äldre variant som skänks vidare men funkar ännu perfekt!
Mr. Tre333: Jag är intresserad av den äldre varianten som du nämner, hör gärna av dig. Angående dina frågor, det finns en modell som har bluetooth:
http://www.gshock.com/watches/Classic/GBX6900B-1
Jag tror inte det finns en G-shock med stegräknare, däremot finns det stegräknare i vissa Casio-modeller.

Tillbaka
Topp