• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Tack för svar. Jag gick bet via google. Vad har du för handledsmått?

Edit:
Om du har någon bild på lager får du gärna dela med dig.
Självklart! Jag har kring 17,5cm typ. Egentligen lite ”för grov” för S tycker nog vissa, använder femte sista hålet på bandet. Men noll problem med det. Jag älskar storleken och vikten. Har länge önskat att en Garminklocka av denna variant gjorts, och nu är den här. Jag hade hemma både 2 och 2s innan jag bestämde mig för 2s. 2 kändes i stort sett som min Fenix, vilket jag ville ifrån.

Här bredvid en Fenix 6 Pro Sapphire. (Mellanstorlek, 47mm).

Säg till om du vill ha fler bilder.

Bilagor

• 63734BBA-CDCC-47D3-B198-7B2B05B0D35B.jpeg
    63734BBA-CDCC-47D3-B198-7B2B05B0D35B.jpeg
    458.4 KB · Visningar: 41
Senast ändrad:
Tackar @mathiash. Det känns som att det är s-modellen jag ska välja då. Kanonbra att Garmin erbjuder lite mindre storlekar för en som inte gillar för bulkiga klockor.

Tackar @mathiash. Det känns som att det är s-modellen jag ska välja då. Kanonbra att Garmin erbjuder lite mindre storlekar för en som inte gillar för bulkiga klockor.
Testa, tror du kommer gilla den. Visst är det! Äntligen känns det som att jag har en klocka på armen igen, inte en dator. Denna känns som att jag har en jävligt avancerad Casio på armen på dagarna (fast allt mysigt med Garmin ist). Både i vikt, storlek och utseende. Mycket positivt i min bok.

Senast ändrad:
Sportamore har nu en rabattkod på 10% som även funkar på Garmin. Fick en ganska bra deal precis om någon är sugen. Tycker sällan liknande koder brukar funka på Garmin, eller nya Garminprodukter. Hyfsat högt utgångspris men totalpriset blev ändå bra. Snow10 är koden.

Senast ändrad:
Har forskat lite mer gällande att min klocka tappar telefonen.
Har en watchface som visar om telefonen är ansluten eller ej, så fort jag stänger ner appen ( iPhone ) så slocknar ikonen..

Har forskat lite mer gällande att min klocka tappar telefonen.
Har en watchface som visar om telefonen är ansluten eller ej, så fort jag stänger ner appen ( iPhone ) så slocknar ikonen..
Om man låter appen vara kvar i bakgrunden så ska det stå såhär
127CE503-14D7-4FD3-8D84-C90AB35BF79A.jpeg

Tvingar man appen att stänga så är klockan fortfarande kopplad, kan ses i bluetooth i inställningar men har inte koppling till appen ,då kan kockan t.ex inte synka i bakgrunden
94409B6E-D8A9-4F24-9D4F-61C08FB0465F.jpeg

PXL_20220310_111358605.jpg
Jag har ju inte hunnit checka in här med nyförvärvet trots att den suttit på handleden sedan i måndags. Fenix 7s Solar Sapphire. Grymt nöjd med storlek och kvalitetskänsla. Betydligt högre än Venu 2s. Men, priset är ju mer än det dubbla också. Får se hur många av funktionerna man hinner använda - det kan ju, som tidigare konstaterats, också bli en sport i sig 😅

Gillar verkligen denna urtavla förövrigt som jag fått tips om via tråden. 👍

Jag var precis inne och provade nya Instinct 2s hos Klockmaster Fältöversten. Den satt riktigt skönt så det blir nog att jag köper en sån vad det lider. Jag har hela tiden varit inne på att köpa solar-versionen, men nu vacklar jag lite. Är det värt att lägga 1000kr på det när man ändå måste ladda klockan som vanligt ibland? Hjälp mig gärna att resonera lite kring det.

Edit:
1646923544778.png

Senast ändrad:
Jag var precis inne och provade nya Instinct 2s hos Klockmaster Fältöversten. Den satt riktigt skönt så det blir nog att jag köper en sån vad det lider. Jag har hela tiden varit inne på att köpa solar-versionen, men nu vacklar jag lite. Är det värt att lägga 1000kr på det när man ändå måste ladda klockan som vanligt ibland? Hjälp mig gärna att resonera lite kring det.

Edit:
1646923544778.png
Skulle sagt nej. Jag har solar. Jag laddar den ändå manuellt eftersom det går så snabbt och behöver göras så sällan.

Edit:
1646923544778.png
Solar på garmin är mer att den förlänger batteri tiden inte som gshock som laddas med det

Skulle sagt nej. Jag har solar. Jag laddar den ändå manuellt eftersom det går så snabbt och behöver göras så sällan.

Solar på garmin är mer att den förlänger batteri tiden inte som gshock som laddas med det

Agree! Men det är fräckt med solar 😉

Hade Fenix 7 funnits med safir utan solar hade jag kört på det lätt. Repor i glaset likväl som glasskydd ger mig kalla kårar så gorillaglas var inget alternativ. Jag är inte särskilt imponerad av deras motståndskraft mot repor.

Agree! Men det är fräckt med solar 😉

Hade Fenix 7 funnits med safir utan solar hade jag kört på det lätt. Repor i glaset likväl som glasskydd ger mig kalla kårar så gorillaglas var inget alternativ. Jag är inte särskilt imponerad av deras motståndskraft mot repor.
Nej gorilla glas är inte så bra. jag har lyckats repa några utan safir glas. Det roliga är att jag aldrig vetat när eller hur det hände.

Hej allihop!
Jag har en fråga. Jag har köpt ett nytt armband till min fenix 6x sapphire. Det är garmins ultrafit nylon. Dyrt som stryk och jag tycker inte det håller måttet. Jag menar att det är för smalt och det ser inte snyggt ut och dessutom glappar det liksom. Har jag rätt eller vad säger ni? någon annan som har samma problem? Tankar ?

Bilagor

• 0C78E9A2-ED2A-4513-9C74-AAF9152D52F0.jpeg
    0C78E9A2-ED2A-4513-9C74-AAF9152D52F0.jpeg
    28.7 KB · Visningar: 9
Hej allihop!
Jag har en fråga. Jag har köpt ett nytt armband till min fenix 6x sapphire. Det är garmins ultrafit nylon. Dyrt som stryk och jag tycker inte det håller måttet. Jag menar att det är för smalt och det ser inte snyggt ut och dessutom glappar det liksom. Har jag rätt eller vad säger ni? någon annan som har samma problem? Tankar ?
Väldigt konstigt. Min enduro har samma storlek som 6x på den sitter den perfekt. Kan du mäta den. Den borde vara 26 mm. Finns inte i mindre storlek. Vart köpte du den? Kanske inte orginal?
D326E3E0-C7F6-4E64-9BD0-FC0B49666BC2.jpeg

Väldigt konstigt. Min enduro har samma storlek som 6x på den sitter den perfekt. Kan du mäta den. Den borde vara 26 mm. Finns inte i mindre storlek. Vart köpte du den? Kanske inte orginal?
D326E3E0-C7F6-4E64-9BD0-FC0B49666BC2.jpeg
Ja. Jo det är original. köpt från klockmagasinet. Garmin tycker inte att bandet är felaktigt vilket känns olikt dem som brukar vara hjälpsamma och förstående. Bandet är inte ens 26mm som jag trodde och som de lovat. Får hoppas på hjälp från klockmagasinet.

Ja. Jo det är original. köpt från klockmagasinet. Garmin tycker inte att bandet är felaktigt vilket känns olikt dem som brukar vara hjälpsamma och förstående. Bandet är inte ens 26mm som jag trodde och som de lovat. Får hoppas på hjälp från klockmagasinet.
Mitt är också inköpt hos klockmagasinet.
Se mina bilder nedan
F35B89E7-AA04-48A0-81DA-3AE6B5B69324.jpeg
7AF97434-E339-4313-BD94-151B22516779.jpeg

Bilagor

• 5D4553F2-4BA9-4717-8B22-0BCAA0223391.jpeg
    5D4553F2-4BA9-4717-8B22-0BCAA0223391.jpeg
    777.5 KB · Visningar: 5
Väldigt konstigt mätte min och den är exakt 26

Edit:
1646923544778.png
Sommartid kommer du troligen inte behöva att ladda klockan alls, men under 6 månader av året funkar inte solladdning alls tycker jag, det är för mörkt. Det ska man vara medveten om.
Provade Instinct 2 men gillade inte alls den nya boetten som känns lite ömtålig jfm gen1. Men visst har den flera funktioner och en grym batteritid.

@NiklasF
Lite follow up ang solar funktionen. Har varit i solen en liten stund i morse och därefter kört bil och varit på kontoret. Trots att det är fint ute och vi har stora fönster på jobbet så laddas inte klockan jättemycket (se det vågrätta strecket i laddningsfönstret). Antar att UV-skyddet i fönsterglas påverkar jättemycket. Så är man inte ute laddas klockan typ inte eller alldeles för lite för att slippa en laddning då och då. Helt ok enligt mig, klockan laddas på 2 timmar och sen behöver man inte tänka under några veckor

F7468753-AD81-40A7-9349-E788F5E59E76.jpeg

Tillbaka
Topp