Instinct 2 utan eller med solar är inte dåligt val heller om man vill ha längre batteri tidDet här med träningsklocka är uppenbarligen en djungel. Har precis börjat försöka sätta mig in i vad ”man ska ha” och har väl kommit ungefär så långt att det i a f ska vara en Garmin av något slag. Behöver lite hjälp av er med mer kunskap.
Jag har tänkt att återuppta löpning efter att de senaste 10+ åren endast sprungit ganska korta 5-10km) rundor när andan fallit på (vilket har varit allt från 2ggr i veckan till 1ggn/månad). Jag har under den här perioden cyklat en hel del så grundflåset är ok.
Hade nu som sagt tänkt bli lite mer strukturerad och löpträna 3-4ggr/vecka under 1år för att se hur mkt det ger på 10km. Drömmen vore att komma ner under 40min (vilket jag klarat tidigare).
På den tiden jag sprang som mest låg jag på 50-60km/vecka. Jag hade jävligt dålig struktur på upplägget men blev ju hyfsad tack vare kvantiteten. Nu vill jag istället satsa på kvalité och se vad det kan ge. Jag är långt ifrån ordentligt påläst om träningsupplägg men har baskunskaper. Jag letar efter en klocka som kan hjälpa mig med upplägget helt enkelt.
Vad ska jag köpa och varför?