Haha! Du är rolig du. Bortsett den grupp av (fåtal) medlemmar här som lyckosamt spekulerar i klockor, så är den stora majoriteten av inköp ”korkade”. Vem behöver egentligen en klocka alls idag…
. Och om man ska se till träning med återkoppling, för elit eller elitmotionärer, så är nog en Polar Vantage 2 i kombination med ett H10 pulsband en av de mest prisvärda. Och i jämförelse med vanliga klockor är ju faktiskt en Garmin (som tråden handlar om) väsentligt mindre korkad än en vanlig klocka, under förutsättning att träningsklockan används för sitt syfte och inte bara som en livsstilsmarkör (dvs inte alls för att träna eller för utomhusaktiviteter).
Med det sagt så fyller min Marq Expedition strax fyra år, och jag är nere i sisådär 5-6 kr per träningstimme, vilket är väsentligt mindre än kostnaden per timme för löparskor, för att inte tala om skidor eller cykel. Och jag håller helt med om att den nya versionen, som nu har ett listpris på 27 tkr är helt förkastligt dyr. Dubbelt vad jag gav. Och helt riktigt hade en Fenix 6 fyllt samma syfte som min Marq, och timkostnaden för min träning hade blivit ännu lägre…
Men det handlar ju sällan om enbart det.
Edit: Av egen nyfikenhet var jag tvungen att gå in i Garmin Connect och kolla hur många timmar jag loggat på min Marq. Det är en bit över 2600 timmar och om jag minns rätt så gav jag runt 15 tkr. Så jag ändrade de tidigare 8-9 kr per timme jag först skrev i mitt inlägg till 5-6 kr. Har precis lagt till tre timmar för övrigt i form av MTB/single track i vackraste fjällmiljö. Igår blev det ca 1:45 fjällöpning.