• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Köpte min på rea. Snygg färg tyckte jag. Använde den enbart sporadiskt men sedan jag fick diagnosen sömnapne för ett par år sedan, har jag försökt använda den mer och mer nattetid. Nu när sömnapnen är åtgärdad (sova i sidoläge), vill jag ändå veta hur min puls är nattetid.

Har stängt av alla BT notiser. Denna version skickar vidare allt från telefonen, går alltså inte att sålla, vilket är outhärdligt

Ett stort plus är 30 dagars batteritid och att det går att justera styrkan på lampan. Gillar inte att bli bländad när jag kollar på klockan,nattetid.
😅
Det var så GBD-H1000 gjorde med notiser 😆
Gick inte att sålla alls vilket det går med Garmin (se ovan).

Men jävlen vilket pris 😅
IMG_4749.jpeg

För mig var det att jag var besviken på att G-shock med pulsmätare inte håller måttet.
Köpte först en GBD-H1000-8 för att ha när jag springer. Det visade sig att den inte alls funkar bra vid löpning, vilket jag för sent också läste i en recension.
När jag nyligen läste tester och såg på youtube så fastnade jag vid Forerunner 55 vilken har fått mycket bra betyg som en löparklocka och låg i någorlunda bra prisklass. Ville inte ha det billigaste heller.
Är du nöjd med Forerunner 55? Jag funderar på en sån.
Kan den vara bra för cykling med?

Finns sekundvisning?

Är du nöjd med Forerunner 55? Jag funderar på en sån.
Kan den vara bra för cykling med?

Finns sekundvisning?

Jo det finns. Och man kan välja olika format och hur mycket som ska visas.

1000001713.jpg

1000001722.jpg

1000001723.jpg

Jag är dock inte nöjd med att medan tidtagarurfunktionen visas med positiv display så visas vanliga klockfunktionen bara med negativ display.

1000001721.jpg

1000001717.jpg

Och: om den funkar bra för löpning så funkar den helt säkert för cykling också.
Vad jag förstår är pulsmätningen svårare under löpning då armarna rör sig.
Jag kommer också att använda den på spinningcykel i vinter.

Senast ändrad:

1000001713.jpg

1000001722.jpg

1000001723.jpg

Jag är dock inte nöjd med att medan tidtagarurfunktionen visas med positiv display så visas vanliga klockfunktionen bara med negativ display.

1000001721.jpg

1000001717.jpg

Tackar för genomgången!🤩

1000001713.jpg

1000001722.jpg

1000001723.jpg

1000001721.jpg

1000001717.jpg

Vad jag vet så kan man ändra så klockan visar i positiv display också

Du behöver vara i aktivitet. Då är puls sensorn i mer exakt läge som drar mer batteri.
I vanliga läge så klarar sig klockan 2-3 veckor med hr 24/7.
I aktivitet utan gps så klara den sig bara i någon dag eftersom sensor drar mycket mer ström för att vara mer exakt
Det förklarar endel. Testar imorgonbitti

Tillbaka
Topp