• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Tänk att det var så enkelt. Skulle ha läst instruktionsboken..
IMG_9562.jpeg
Du har hela helgen på dig att titta igenom alla YouTube-filmer där man förklarar alla funktioner på klockan 🤪
Det är ju halva nöjet 😁

Tyvärr inte.

Ja, 68 i puls efter att ha cyklat ganska intensivt i 7 minuter. Kan väl inte stämma?

Nej, det låter högst osannolikt även för en elitcyklist.
Jag har sedan länge varit med om att pulsmätare kan låsa sig. Jag har en Polar cykeldator där pulsmätaren kan fastna vid ett värde. Kallar det för pulslåsning då pulsen ibland efter en hård ansträngning ligger kvar trots att jag sänker tempot. Är då tvungen att sluta trampa helt för att det ska "lossna".

Har också varit med om det ett par gånger med min nya Garmin Forerunner 55.
Idag på gymmet efter en övning visade det över 110 även när jag stod still. Väntade en stund till utan förändring. Tog då av klockan så att pulsvisningen försvann, och tog direkt på klockan igen. Då visade det drygt 80.
Vad är det som händer egentligen? Med cykeldatorn har jag bröstband som mäter pulsen så där avbryts aldrig mätningen, medan den gör det när jag tar av klockan.
Detta får mig att fundera när och huruvida det är min puls som fastnar eller pulsmätarens mätning som gör det.
När jag cyklar verkar det vara min puls medan det när jag använder klockan verkar vara mätningen som gör det...🤔

Senast ändrad:
Tänk att det var så enkelt. Skulle ha läst instruktionsboken..
IMG_9562.jpeg
Dessutom tror jag det kan vara svårt om du går upp i puls väldigt snabbt, då tar den någon halv minut för att hinna ikapp. Kan även säkert mäta fel vid ev. extraslag eller om den hoppar ett slag. Kan ju hända relativt ofta om man går i pulls snabbt.

Tillbaka
Topp