• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Sov-klockan på.

PXL_20240913_160154374.jpg

Köpte en begagnad Apple watch ultra för jag ville testa och se om den kunde ersätta Garmin 7X. Hade den en vecka sen sålde jag den. Saknade den runda Fenix klockan och framförallt batteritiden. Visst är batteriet bättre i Ultra men det är fortfarande max 2 dygn till skillnad från 30 på min Fenix. Insåg också att jag uppskattade MIP skärmens allways on, tycker det är sjukt smidigt att den alltid är på och beroende på ljus inte behöva väcka den. Visst är Ultra en smartare klocka men jag har inte dom behoven kom jag fram till

Finns det någon digital urtavla som ser bra ut och som funkar på det nyare Garmin modellerna?
Kollade igenom alternativen på: https://apps.garmin.com/en-US/apps/metaCategory/digitalWatchFaces men tycker att allt ser mer eller mindre bedrövligt ut.
Såklart subjektivt men letar efter något hyfsat minimalistiskt med ett bra typsnitt

Har alltid använt denna men den funkar tyvärr inte på de senare versionerna.
PXL_20240915_174303190.jpg

//j
Bläddra tillbaka i tråden så har jag lagt ut många bra 👋👍

Finns det någon digital urtavla som ser bra ut och som funkar på det nyare Garmin modellerna?
Kollade igenom alternativen på: https://apps.garmin.com/en-US/apps/metaCategory/digitalWatchFaces men tycker att allt ser mer eller mindre bedrövligt ut.
Såklart subjektivt men letar efter något hyfsat minimalistiskt med ett bra typsnitt

Har alltid använt denna men den funkar tyvärr inte på de senare versionerna.
PXL_20240915_174303190.jpg

//j

Eller

Va kul att @Derix, @L&W, @Patric J, @Fujoor och @spammerstakeahike är här samtidigt. Alla från G-Shock-tråden 😁

Det är roligare att snöa in på G-shockz men mycket skonsammare för plånboken med Garmin ☝️
Man får istället roa sig med urtavlor, hälsodata och armband...

Vad är främsta anledningen till Garmin just nu för er? @Derix har redan nämnt att pulsmätningen låg överst.

Själv har jag störst nytta av notiserna från mobilen i klockan. Vilket jag inte tänkte på innan jag köpte Garmin.
Så himla skönt att slippa att ha på ljud och behöva ta upp mobilen och titta. Sparat antal hundra (?) vändor med handen ner i fickan för att ta upp mobilen. Visst, det kunde jag haft en Amazfit till för en tiondel av priset. Men 51mm Garmin är ju ganska biffig och snygg dessutom.

Håller också ganska bra koll på sömnhistorik och Body battery.

Va kul att @Derix, @L&W, @Patric J, @Fujoor och @spammerstakeahike är här samtidigt. Alla från G-Shock-tråden 😁

Det är roligare att snöa in på G-shockz men mycket skonsammare för plånboken med Garmin ☝️

Vad är främsta anledningen till Garmin just nu för er? @Derix har redan nämnt att pulsmätningen låg överst.

Själv har jag störst nytta av notiserna från mobilen i klockan. Vilket jag inte tänkte på innan jag köpte Garmin.
Så himla skönt att slippa att ha på ljud och behöva ta upp mobilen och titta. Sparat antal hundra (?) vändor med handen ner i fickan för att ta upp mobilen. Visst, det kunde jag haft en Amazfit till för en tiondel av priset. Men 51mm Garmin är ju ganska biffig och snygg dessutom.

För min del var det väl kombinationen av att jag tröttnade lite på samlandet och köpte mig en apple watch. Kommer dock inte överrens med ios och bytte tillbaka till android. Hade ett tag en pixel watch men det var jobbigt att ladda varje natt så det blev en garmin venu 3s.

Den är liten, behändig, kan mäta alla mina aktiviteter, visa puls hela tiden och med allt påslaget räcker den 4-5 dagar. Skulle nog räckt mer om jag inte hade always on display.

Tycker även det är praktiskt att man kan svara i den som en apple watch om man sitter lite dåligt till och inte kan ta upp luren. Tycker jag utnyttjar den maximalt för alla aktiviteter.

Sen är jag väldigt förtjust i garmins app, jag tycker den visar upp hälsodata på ett sätt som varken ios eller android gör med sin mjukvara.

Som du själv säger, man för variera urtavlor och band. Jag har fastnat för denna.
IMG-20240916-WA0006.jpg

För mig var det att jag var besviken på att G-shock med pulsmätare inte håller måttet.
Köpte först en GBD-H1000-8 för att ha när jag springer. Det visade sig att den inte alls funkar bra vid löpning, vilket jag för sent också läste i en recension.
När jag nyligen läste tester och såg på youtube så fastnade jag vid Forerunner 55 vilken har fått mycket bra betyg som en löparklocka och låg i någorlunda bra prisklass. Ville inte ha det billigaste heller.

För mig var det att jag var besviken på att G-shock med pulsmätare inte håller måttet.
Köpte först en GBD-H1000-8 för att ha när jag springer. Det visade sig att den inte alls funkar bra vid löpning, vilket jag för sent också läste i en recension.
När jag nyligen läste tester och såg på youtube så fastnade jag vid Forerunner 55 vilken har fått mycket bra betyg som en löparklocka och låg i någorlunda bra prisklass. Ville inte ha det billigaste heller.
Har också provat GBD-H1000 men blev besviken. Den var så dålig att man fick stänga av notiser helt. Gick inte att hantera. Letar fortfarande med jämna mellanrum efter G-Shock med liknande funktioner som Garmin att rotera mellan men den klockan är inte uppfunnen än 😮‍💨

Att byta till en vanlig klocka och behövs slå på mobilljudet kommer inte att hända så jag är inmålad i ett hörn. På gott och ont. 😁

Tänk om vi skulle kunnat få hit @roosterman också! Det hade varit stort 🏆🎉

köpte min för puls, sömnmätning och stegräkning. Gillar den stora MIP skärmen och grymma batteritiden. Och hur cool är inte Ballistic calculator, Jump master, kill switch, Night vision... 😁

Köpte min på rea. Snygg färg tyckte jag. Använde den enbart sporadiskt men sedan jag fick diagnosen sömnapne för ett par år sedan, har jag försökt använda den mer och mer nattetid. Nu när sömnapnen är åtgärdad (sova i sidoläge), vill jag ändå veta hur min puls är nattetid.

Har stängt av alla BT notiser. Denna version skickar vidare allt från telefonen, går alltså inte att sålla, vilket är outhärdligt

Ett stort plus är 30 dagars batteritid och att det går att justera styrkan på lampan. Gillar inte att bli bländad när jag kollar på klockan,nattetid.
😅

Köpte min på rea. Snygg färg tyckte jag. Använde den enbart sporadiskt men sedan jag fick diagnosen sömnapne för ett par år sedan, har jag försökt använda den mer och mer nattetid. Nu när sömnapnen är åtgärdad (sova i sidoläge), vill jag ändå veta hur min puls är nattetid.

Har stängt av alla BT notiser. Denna version skickar vidare allt från telefonen, går alltså inte att sålla, vilket är outhärdligt

Ett stort plus är 30 dagars batteritid och att det går att justera styrkan på lampan. Gillar inte att bli bländad när jag kollar på klockan,nattetid.
😅
Nu vet jag inte vad du kör för telefon men på IOS kan man styra vilka notiser man får till klockan. Man klickar ur Notiscenter på dom man inte vill ha till klockan. Har gjort så på flertalet appar där jag bara vill ha notiser i telefonen men inte till min Garmin

IMG_5019.jpeg

Nu vet jag inte vad du kör för telefon men på IOS kan man styra vilka notiser man får till klockan. Man klickar ur Notiscenter på dom man inte vill ha till klockan. Har gjort så på flertalet appar där jag bara vill ha notiser i telefonen men inte till min Garmin

IMG_5019.jpeg

Har nog missat den funktionen.
Jag använde inte deras app på flera månader och då tog de bort mitt konto. Märklig policy.

IMG_5019.jpeg
Så här gör jag i Android med Epix:

1000009270.jpg

1000009268.jpg

1000009266.jpg

Bilagor

• 1000009270.jpg
    1000009270.jpg
    77.2 KB · Visningar: 0
Tillbaka
Topp