Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den heter Stone Stealth 2. Har en del trevliga Wf, men tror inte att man får posta här.
Så skrev jag i trådens första post, så för mig är det precis som det ska vara!Fyll nu på med bilder, nyheter, watch face, frågor mm
Ibland funderar man lite på hur mycket batteri den drar. Finns säkert nån på YouTube som har svaret...Fantastiskt med ficklampa
Jag har postat en del non branding Wf, men var osäker om man kunde posta från kända märken.Så skrev jag i trådens första post, så för mig är det precis som det ska vara!
Vet inte varför man inte skulle få posta WF här?
Exakt min tanke medIbland funderar man lite på hur mycket batteri den drar. Finns säkert nån på YouTube som har svaret...
Hur avancerat är sömnhistoriken på Instinct?Sovit kasst. Nu fick jag det bekräftat av klockan också
Vad betyder stridsflyg-symbolen intill åttan?
Hur avancerat är sömnhistoriken på Instinct?
Får du sammanfattning i text också?
På Epix ser det ut såhär:
Det är Stealth Mode.Vad betyder stridsflyg-symbolen intill åttan?
Man kan ställa in Garmin at mäta varje sekund istället för var fjärde eller vad det är. Iaf på vissa modeller.Nej, det låter högst osannolikt även för en elitcyklist.
Jag har sedan länge varit med om att pulsmätare kan låsa sig. Jag har en Polar cykeldator där pulsmätaren kan fastna vid ett värde. Kallar det för pulslåsning då pulsen ibland efter en hård ansträngning ligger kvar trots att jag sänker tempot. Är då tvungen att sluta trampa helt för att det ska "lossna".
Har också varit med om det ett par gånger med min nya Garmin Forerunner 55.
Idag på gymmet efter en övning visade det över 110 även när jag stod still. Väntade en stund till utan förändring. Tog då av klockan så att pulsvisningen försvann, och tog direkt på klockan igen. Då visade det drygt 80.
Vad är det som händer egentligen? Med cykeldatorn har jag bröstband som mäter pulsen så där avbryts aldrig mätningen, medan den gör det när jag tar av klockan.
Detta får mig att fundera när och huruvida det är min puls som fastnar eller pulsmätarens mätning som gör det.
När jag cyklar verkar det vara min puls medan det när jag använder klockan verkar vara mätningen som gör det...
Det går att ändra till varje sekund eller smart. Men det påverkar inte pulsen utan endast gps punkterna hur den skriver dataMan kan ställa in Garmin at mäta varje sekund istället för var fjärde eller vad det är. Iaf på vissa modeller.
Fortfarande 100% ~12h senare.
Ja, jag köpte en begagnad AWU. Tänkte den kanske kunde ersätta min Fenix 7X men det kunde den inte . Visst, jag klarade nästan 2 dygn men det är ju löjligt lite jämfört med nästan 30 dygn. Apple watch är absolut mer smartwatch men jag behöver bara det Garmin erbjuder kom jag fram till. Dessutom är det ju sååå skönt att slippa batteriångestFortfarande 100% ~12h senare.
Ibland skänker man en tanke till vissa stackare som råkat köpa watch
Jag är dålig på AW men hade dom släppt en Ultra utan e-sim borde dom väl få upp batteritiden till 10-15 dagar?Ja, jag köpte en begagnad AWU. Tänkte den kanske kunde ersätta min Fenix 7X men det kunde den inte . Visst, jag klarade nästan 2 dygn men det är ju löjligt lite jämfört med nästan 30 dygn. Apple watch är absolut mer smartwatch men jag behöver bara det Garmin erbjuder kom jag fram till. Dessutom är det ju sååå skönt att slippa batteriångest
Man behöver inte aktivera e sim. E sim går bara igång när klockan och mobilen tappar bluetooth. Det är då den börjar dra batteriJag är dålig på AW men hade dom släppt en Ultra utan e-sim borde dom väl få upp batteritiden till 10-15 dagar?
Då hade säkert några procent av Garmin-användarna gått över.
Det vetikatten. Äpple-användare är ganska trogna och ofta fast i fruktkorgens olika sammankopplade apparater.Men om garmin släpper en fenix med e sim då tror jag apple kommer tappa kunder.
Absolut inte! Då hade vi andra inte lärt oss nåt.Tänk att det var så enkelt. Skulle ha läst instruktionsboken..
Trådens första Fenix 8
Fick en bra deal på en Fenix 8 Amoled så har nu en Fenix 7 47mm Solar Sapphire till övers. Hur mycket kan man tänkas få för den? Kanske någon i tråden som är på jakt efter en? Bilden på nya klockan…
Är det stock eller aftermarket Wf? Grattis till klockan
Fick en bra deal på en Fenix 8 Amoled så har nu en Fenix 7 47mm Solar Sapphire till övers. Hur mycket kan man tänkas få för den? Kanske någon i tråden som är på jakt efter en? Bilden på nya klockan…
Det är stock, Data Dash heter den visst. Går att byta ganska frisk frisk data du vill ska va med och även en hel del olika färger.Är det stock eller aftermarket Wf? Grattis till klockan