• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Får jag fråga vad du har för mått på handleden? 51 ser ut att funka bra. Kanske främst pga typen av klocka.
Visst, ca 17,5 cm omkrets.
Fast mer intressant är väl i sammanhanget bredden på handleden, och lustigt nog verkar jag ha begåvats med i princip samma mått som Garmin bestämt sig för att L2L-måttet skulle vara på 51mm-modellen.
Så ja, den är stor, men inte större än den projicerade ytan från handleden. Det är t o m så att armbandet faktiskt inte går lodrätt neråt utan behöver gå lite utåt på vägen runt handleden.
Visst är den stor, men det funkar, blir väl slutsatsen.

Stone stealth 2
20241018_165810.jpg

En vecka har passerat med Garmin på armen. Tänker inte längre på storleken.
Fick äran att betala för urtavlan idag, det hade dykt upp en krumelur på tavlan som visade sig vara en nyckel. Men 4$ var inte så blodigt så det fick det vara värt. Tycker han som gjort den har fått till den bra faktiskt. Använder ju i stort sett all information den bjuder på.
20241023_195231.jpg

Har sett i andra trådar att Garmins elastiska armband uppskattas. Finns såklart alternativ att få tag i t ex på Amazon. Så det fick bli ett sånt. Lär visa sig om det får sitta kvar...
20241023_195249.jpg
20241023_195242.jpg

En vecka har passerat med Garmin på armen. Tänker inte längre på storleken.
Fick äran att betala för urtavlan idag, det hade dykt upp en krumelur på tavlan som visade sig vara en nyckel. Men 4$ var inte så blodigt så det fick det vara värt. Tycker han som gjort den har fått till den bra faktiskt. Använder ju i stort sett all information den bjuder på.
20241023_195231.jpg

Har sett i andra trådar att Garmins elastiska armband uppskattas. Finns såklart alternativ att få tag i t ex på Amazon. Så det fick bli ett sånt. Lär visa sig om det får sitta kvar...
20241023_195249.jpg
20241023_195242.jpg
Har lovordat nylonbanden några sidor bak i tråden. Var motståndare först, sen en kopia och till sist tre original 😍

Ja jisses. Köpte en Marq när de kom första gången. Kostade mig vad en Fenix 8 kostar nu. Men har över 3200 timmar loggade på den, så timpriset för just den är lägre än vad ett par löparskor kostar per timme… Men för över 38 tkr krävs det många och långa pass för att motivera kostnaden. Särskilt som man kanske inte ska räkna med att få ut mer än fem år från den, även om jag hoppas att min håller i ett tag till.

Ja jisses. Köpte en Marq när de kom första gången. Kostade mig vad en Fenix 8 kostar nu. Men har över 3200 timmar loggade på den, så timpriset för just den är lägre än vad ett par löparskor kostar per timme… Men för över 38 tkr krävs det många och långa pass för att motivera kostnaden. Särskilt som man kanske inte ska räkna med att få ut mer än fem år från den, även om jag hoppas att min håller i ett tag till.
Varför är den så dyr? Vad gör den så mycket dyrare än Fenix?

Varför är den så dyr? Vad gör den så mycket dyrare än Fenix?
Av samma anledning som en Rolex Submariner är dyrare än en Grand Seiko diver, eller en Rolex Explorer är dyrare än en Sinn 556: För att det går att ta mer betalt, inte nödvändigtvis för att man får något bättre. Marq sticker ut genom valet av boettmaterial samt marknadsföring. ”Luxury”.

Inga vettiga anledningar alltså. Just den senaste Marq har boett i damaskus-stål.

Går det inte att byta ut batteriet på dem dyrare Garmin klockorna, om den lämnas in hos Garmin?

Tillbaka
Topp