• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Det börjar bli dags att köpa nytt band till min Fenix 7 PRO.
Mottager gärna tips på band, quickfit eller tyg funkar bäst. Upplever att många AM band är väldigt styva.
Någon bra leverantör man ska hålla sig till, eller undvika för den delen?
IMG_2077.jpeg
Jag köpte dessa och är mer än nöjd med dem. Nu är det kardborre så de har knappast evig livslängd, men de är grymt bekväma och nästan lika enkla att montera som originalet du har på nu.
Screenshot_20241205_212538_Samsung Internet.jpg

https://amzn.eu/d/1aI4h10

Jag köpte dessa och är mer än nöjd med dem. Nu är det kardborre så de har knappast evig livslängd, men de är grymt bekväma och nästan lika enkla att montera som originalet du har på nu.

Kan bli ytterligare några kardborre, kör på ett original och ett AM nu. Har inte märkt någon större skillnad i kvalitet på ett års användande.

Nöjd. 😁
20241206_195850.jpg

Har noterat en sak som jag inte var beredd på. Vet inte om jag ställt in något annorlunda, tror inte det, men när jag gymmar med Fenix 7X så får jag alltid avsluta setet manuellt.
EPIX:en däremot, den avslutar setet självmant. Först blev jag lite störd på det, men när man väl vant sig så är det nog att föredra. Men vad är det som gör att det skiljer mellan klockorna beteende? Kan man ställa in detta någonstans? Någon som vet?

Nöjd. 😁
20241206_195850.jpg

Har noterat en sak som jag inte var beredd på. Vet inte om jag ställt in något annorlunda, tror inte det, men när jag gymmar med Fenix 7X så får jag alltid avsluta setet manuellt.
EPIX:en däremot, den avslutar setet självmant. Först blev jag lite störd på det, men när man väl vant sig så är det nog att föredra. Men vad är det som gör att det skiljer mellan klockorna beteende? Kan man ställa in detta någonstans? Någon som vet?
Du kan ställa in det i meny för träningsprogramet att den kör auto eller manuellt set.

Du kan ställa in det i meny för träningsprogramet att den kör auto eller manuellt set.
Tack för tipset.
Fick googla en stund och det visade sig att det var "dolt" här.
Man måste göra ändringen innan passet startar. Annars syns inte alternativet.
Så i inställningar för styrketräning så ser det ut så här:
20241207_074234.jpg

Detta läge innebär att man bara behöver starta setet. Sen avslutar klockan det när den känner av en rörelse som inte överensstämmer med serien av rörelser alldeles innan.
För överkroppsträning funkar detta bra tycker jag.
20241207_074252.jpg

Medan man i detta läge både får starta och stoppa setet själv.
För benträning är detta det bättre alternativet enligt min erfarenhet hittills.
20241207_074246.jpg

Tack för tipset.
Fick googla en stund och det visade sig att det var "dolt" här.
Man måste göra ändringen innan passet startar. Annars syns inte alternativet.
Så i inställningar för styrketräning så ser det ut så här:
20241207_074234.jpg

Detta läge innebär att man bara behöver starta setet. Sen avslutar klockan det när den känner av en rörelse som inte överensstämmer med serien av rörelser alldeles innan.
För överkroppsträning funkar detta bra tycker jag.
20241207_074252.jpg

Medan man i detta läge både får starta och stoppa setet själv.
För benträning är detta det bättre alternativet enligt min erfarenhet hittills.
20241207_074246.jpg
Du kan ställa in det via Garmin Connect appen också. Gå inte på inställningar för klockan, aktivitet och träningsprogrammet. Det går snabbare att ställa in allt där än direkt i klockan tycker jag.

Kul att känna att man är nöjd med sitt köp!
Denna var ju inte alldeles billig, gav 7,5k , men i förhållande till annat, t ex en Seiko tonfisk, får man bara en bättre begagnad för samma pengar, och den hade garanterat inte fått sitta på lika länge som Fenix / Epix gjort den senaste månaden. Den här nyförälskelsen har hållit i sig bra mycket längre än någon annan klocka jag köpt de senaste åren, då i spannet från 4-5k ända upp till +30k.
Det tycker jag ändå säger nåt.

Btw, arbetströjan sitter på...🙄
20241207_122431.jpg

Kul att känna att man är nöjd med sitt köp!
Denna var ju inte alldeles billig, gav 7,5k , men i förhållande till annat, t ex en Seiko tonfisk, får man bara en bättre begagnad för samma pengar, och den hade garanterat inte fått sitta på lika länge som Fenix / Epix gjort den senaste månaden. Den här nyförälskelsen har hållit i sig bra mycket längre än någon annan klocka jag köpt de senaste åren, då i spannet från 4-5k ända upp till +30k.
Det tycker jag ändå säger nåt.

Btw, arbetströjan sitter på...🙄
20241207_122431.jpg
Ja det brukar bli så med Garmin, man har de längre på än vanliga klockor pga alla funktioner

Uppdaterade en sak på urtavlan på min EPIX2 och när jag sen sände det till klockan så blev den svart. Pulsmätaren blinkade till ibland, men jag kunde inte starta om den. WTF!?
Det gick dock att väcka den med start+back+light intryckt, då startade den om sig. Men vad hände egentligen, och varför?

Tankar? Har denna tavla aktiverad.
20241207_215311.jpg

Uppdaterade en sak på urtavlan på min EPIX2 och när jag sen sände det till klockan så blev den svart. Pulsmätaren blinkade till ibland, men jag kunde inte starta om den. WTF!?
Det gick dock att väcka den med start+back+light intryckt, då startade den om sig. Men vad hände egentligen, och varför?

20241207_215311.jpg
Jag har aldrig använt andra urtavlor än orginal. Orsakar ofta problem, som högre batteri användning och buggar

20241207_215311.jpg
Har sett detta på min 7X också med 3:e parts urtavla. I mitt fall blev bara skärmen svart och valde jag en annan urtavla så kunde jag sen välja 3:e parts urtavlan igen. Aldrig sett det med Garmin egna

20241207_215311.jpg
Har aldrig hänt på min Venu 3 och jag använder uteslutet bara 3e parts tavlor. Kan vara just den tavlan och den som kodat den det är strul ifrån.

Senast ändrad:

Läste på något annat forum att Abanen Hook and loop straps skulle vara grymma (och ganska lätta) men inte lyckats hitta någon i EU som levererar dem. Det ser dock verkligen ut som att Yooside är exakt samma strap men med annat brand! Får klicka hem några och testa!

Tillbaka
Topp