• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Stor skillnad i kvalitetskänsla skulle jag säga…hade först hem en F6 som jag returnerade omgående och bytte mot en Tactix Delta Solar, är supernöjd med det bytet. Det är förstås personligt vilka preferenser man har.
En annan egenskap med Tactix delta är att den finns i kombon solar och safirglas, den kombon finns inte på F6.
Det med safir hade jag fan inte tänkt på 😅
Klickade precis ( 10 min ) hem en Fenix 6pro då jag inte riktigt kommer överens med storleken på delta.

Men kanske blir markulering på den beställningen...

Det med safir hade jag fan inte tänkt på 😅
Klickade precis ( 10 min ) hem en Fenix 6pro då jag inte riktigt kommer överens med storleken på delta.

Men kanske blir markulering på den beställningen...
Beror lite på vilka handleder och ålder(syn) man har kanske men för mig som börjar se halvkass liten text och har handleder modell större så var det bytet bra. Är både dålig upplösning och kontrast på Garmin Fenix/Tactix så den litet större skärmen var också välkommen.

Har ni också problem att klockan inte automatiskt återansluter till telefonen?
Ifall jag tappat kontakten mellan klocka och Iphonen i detta fall, så hittar inte dom varandra automatiskt..?

Tycker alltid det varit så mellan Garmin och iPhone

Ifall jag tappat kontakten mellan klocka och Iphonen i detta fall, så hittar inte dom varandra automatiskt..?

Har det problemet ibland, men oftast inte. Jag springer alltid utan telefon, i mitt fall Android, och ibland när jag kommer hem så har dom tappat kontakten. Om jag startar om telefonen så funkar det igen. Har en Forerunner 945, upplevde inte det problemet innan jag även skaffade en Garmin vivo smart. Fick för mig att appen har problem när man byter klocka. Men jag vet inte.

Har det problemet ibland, men oftast inte. Jag springer alltid utan telefon, i mitt fall Android, och ibland när jag kommer hem så har dom tappat kontakten. Om jag startar om telefonen så funkar det igen. Har en Forerunner 945, upplevde inte det problemet innan jag även skaffade en Garmin vivo smart. Fick för mig att appen har problem när man byter klocka. Men jag vet inte.
Går jag in på appen så brukar det lösa sig, men springer jag ut till brevlådan för att hämta post, så är det ju inte alltid jag går in på appen 😅
Då återansluter den inte själv..

Bra tråd! Som en med lite klena handleder hade jag svårt att hitta nåt i rött storlek, men fastnade för Vivoactive 3 för ett par år sedan. Lagom storlek, smidig, alla funktioner jag behöver. Använder den för träning, pendling och vid den enstaka skogs-/fjällutflykten. Batteritid en ibland lite väl kort och funderar på att skaffa mig solcellsladdande klocka. Värt det?

Bra tråd! Som en med lite klena handleder hade jag svårt att hitta nåt i rött storlek, men fastnade för Vivoactive 3 för ett par år sedan. Lagom storlek, smidig, alla funktioner jag behöver. Använder den för träning, pendling och vid den enstaka skogs-/fjällutflykten. Batteritid en ibland lite väl kort och funderar på att skaffa mig solcellsladdande klocka. Värt det?
Instinct har nyligen kommit i en 40mm version, tidigare fanns bara 45mm. Den kanske kan funka om du har mindre handleder. :)

• Like
Reactions: dcb

För mig funkar det alltid per automatik. Låter som ett konstigt fel, antar du testat göra en ny parkoppling?

Hade det problemet initialt (kör Android), men efter uppdatering av appen har det inte varit några bekymmer.

Jag har haft solcell på en Fenix 6 pro, upplevde inte att det var värt det..
Sen på just instinct så tycker jag att man får en sån ful ram runt skärmen, typ som på en gammaldags miniräknare

Sen på just instinct så tycker jag att man får en sån ful ram runt skärmen, typ som på en gammaldags miniräknare
Jo, det är ju inte det vackraste man sett. Men jag har å andra sidan en del andra klockor just för det estetiska, även om det inte är helt oviktigt. Får bli att ta sig en funderare.

håller med på Tactixen/Fenixen ger det inte så mycket för mig var det mer känslan (av cool teknik). Å andra sidan på Instincten ger det ju märkbar skillnad i drifttid så där skulle jag lätt välja den, och då inte bara av känslomässiga skäl.

Den här tabellen från DC rainmaker var överskådlig och bra för nya Instincten
8EA01E87-2D41-4E82-8511-FB8F9C43A467.jpeg

20220213_133329-COLLAGE.jpg

Inhandlade en Tempe för 270kr på Amazon. En kul kanske helt onödig pryl till min Instinct 1. Men att under träning eller annan aktivitet kunna få en exakt temperatur är alltid en bonus :)
Varit lite sugen på en, temperatursensorn på klockan går inte att använda till mycket…Fixar tempe större temperaturförändringar snabbt? Jag tänker ifall man haft den inomhus i rumstemperatur och går ut i minusgrader, hur lång tid innan den visar korrekt?

Varit lite sugen på en, temperatursensorn på klockan går inte att använda till mycket…Fixar tempe större temperaturförändringar snabbt? Jag tänker ifall man haft den inomhus i rumstemperatur och går ut i minusgrader, hur lång tid innan den visar korrekt?
DSC_0008.JPG

Ett inte så vetenskapligt test!
2-14 minuter = utomhus

Vid aktivitet så visar Tempe temperatur kontinuerligt, Tempe skickar data 1 gång varje minut.
Vid vanlig användning så tar det mellan 1 och 2 minuter för klockan och sensorn att hitta varandra. Vid kontakt visas temperaturen under ca 2 minuter.

Personligen så tycker jag att den funkar kanon :)

DSC_0008.JPG

Ett inte så vetenskapligt test!
2-14 minuter = utomhus

Vid aktivitet så visar Tempe temperatur kontinuerligt, Tempe skickar data 1 gång varje minut.
Vid vanlig användning så tar det mellan 1 och 2 minuter för klockan och sensorn att hitta varandra. Vid kontakt visas temperaturen under ca 2 minuter.

Personligen så tycker jag att den funkar kanon :)
Snyggt, tack! Blir nog köpa en :)

För mig funkar det bra. Tappar och sen hittar när den är nära. Otur. Jag har iPhone.

Enduron är väl i princip en Femix 6x som är nerklockad för att spara ström och möjligen med annat batteri också. Är ingen löpare eller långdistanslöpare själv men för mig föll det på Detta. Jag valde en Tactix Delta Solar som jag kompletterat med armbandet från Enduron.

– No Maps (nor Trendline/heatmap routing)
– No Music
– No WiFi sync
Hur bra är "enduro" bandet? Beställde ett från Garmin idag 😅

Tänkte ställa en liten fråga: funderar på att lämna tillbaka min Garmin Fenix 6 Sapphire Titanium för att skaffa en Garmin Instinct 2 Solar. Finns fördelar vad gäller batteritiden och att den tål lite mer stryk men å andra sidan är det en mindre lyxig klocka utan färgdisplay, sapphire och titan. Vilken modell skulle du välja?

Tänkte ställa en liten fråga: funderar på att lämna tillbaka min Garmin Fenix 6 Sapphire Titanium för att skaffa en Garmin Instinct 2 Solar. Finns fördelar vad gäller batteritiden och att den tål lite mer stryk men å andra sidan är det en mindre lyxig klocka utan färgdisplay, sapphire och titan. Vilken modell skulle du välja?
Om du inte absolut måste ha den extra batteritiden ser jag inga direkta fördelar. F6 är tillräckligt stryktålig enligt mig och överlag en bättre klocka.

Med det sagt får du fundera kring laddningen då det är en vattendelare för många.

Om du inte absolut måste ha den extra batteritiden ser jag inga direkta fördelar. F6 är tillräckligt stryktålig enligt mig och överlag en bättre klocka.

Med det sagt får du fundera kring laddningen då det är en vattendelare för många.
F6

alltså grejen är att jag skulle klara mig fint med 14 dagar batteritid i smartwatch mode, men fulladdad står 6 dagar, det är är långt ifrån det de lovar. ska man springa med den och lyssna på musik blir livslängden ännu mindre. Men kanske en laddning på 1-2 timmar 1-2 ggr i veckan är värt för de funktioner man får. Instinct 2 har ingen spotify och wi-fi eller?

Tillbaka
Topp