• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Så här ett halvt dygn senare måste jag säga att komforten är okej medan utseendet är grymt bra. Helt rätt i mina ögon. 😃
20241211_095303.jpg

Ska beställa ett sådant där band sen, tycker orginal bandet är inte bra alls, känns som att de är för mjukt och kommer snart att gå sönder med spännen/hålen. min GBD-H2000 som som också har gummiband känns mycket mer robustare och bättre kvalite rent generellt... Men ja blir att besälla nytt band oavsett vid tillfälle :p

Min kollega hade ett extra skärmskydd ifrån sin Fenix 6(?) vilket passade Instinct 2x perfekt.

Tycker det ser snyggt ut med den hårdvaran intil klockan.
Kan inte mer än instämma!
Sen att det är grönt gör inte saken sämre i min värld.
Det blir bekvämare om du bär den en bit bakom handleden. Sensorn funkar också bättre då.
1000021540.jpg
Kan tro det. Problemet jag har är bara att min arm mest av allt väl liknar en flaska, så klockorna måste antingen sitta fast, vilket inte är behagligt, eller så åker de fram vare sig jag vill eller inte. Knölen är inte mycket till knöl hos mig 🙄

Kan inte mer än instämma!
Sen att det är grönt gör inte saken sämre i min värld.

Kan tro det. Problemet jag har är bara att min arm mest av allt väl liknar en flaska, så klockorna måste antingen sitta fast, vilket inte är behagligt, eller så åker de fram vare sig jag vill eller inte. Knölen är inte mycket till knöl hos mig 🙄
Aha ok, har samma typ av handled. Nästan helt platt ovansida av handleden. Min sitter lagom fast då jag vill att sensorn ska ha bra kontakt med huden.

Jag köpte dessa och är mer än nöjd med dem. Nu är det kardborre så de har knappast evig livslängd, men de är grymt bekväma och nästan lika enkla att montera som originalet du har på nu.
Screenshot_20241205_212538_Samsung Internet.jpg

https://amzn.eu/d/1aI4h10
Känns dock som att man ska slita loss kardborrekuddarna när man trär igenom bandet och sedan tar bort det.
Byter man band dagligen som jag sliter det nog en del. Skönt är det dock 😀

Känns dock som att man ska slita loss kardborrekuddarna när man trär igenom bandet och sedan tar bort det.
Byter man band dagligen som jag sliter det nog en del. Skönt är det dock 😀
Instämmer i känslan.
Det finns alternativa bandstift för den som vill, att få tag I. Så att det blir lättare att få loss bandstiften än vad det är i originalutförande.

Tycker bandet blir mjukare med tiden, och eftersom det pressas under ett runt stift så finns det ingen kant att haka fast i, så jag tror risken att kardborren släpper p g a detta är liten.

Instämmer i känslan.
Det finns alternativa bandstift för den som vill, att få tag I. Så att det blir lättare att få loss bandstiften än vad det är i originalutförande.

Tycker bandet blir mjukare med tiden, och eftersom det pressas under ett runt stift så finns det ingen kant att haka fast i, så jag tror risken att kardborren släpper p g a detta är liten.
Har du nån länk till bandstiften ? Har googlat en del i detta tidigare och sett att det bytts till nån bättre variant.

Saknar skruvarna på Fenix 5an 😅

Japp. Det funkar. Inte ett märke.
20241212_202744.jpg
20241212_202816.jpg

Det som ser ut som ett märke är i själva verket en gjutskarv.
Sen kan jag instämma i att de inte gjort stiften så att de är tänkta att tas bort. Hade varit bra med kragar på dem. Men märken blir det ju lätt ändå. Man måste vara försiktig.
Är det samma på nyaste Fenix ?
Ingen som har vågat sig på hardcore mod att borra och sätta skruvar som på Fenix 5 😅

You are brave 😁
Jag hade gjort så här. (Bild från reddit)
1000021573.jpg
Men jag har inga stift att ersätta med. Kan ju köpa från Hawkrigger, men det har jag inte gjort.
Första gången jag monterade loopremmen tog jag bort stiften, men det behöver man ju inte, så nu låter jag bli. Så nu får nog stiften sitta där de sitter tror jag.

Tillbaka
Topp