• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Märkt sedan igår att min instinct 2x drar mer batteri än vanligt. Tappat 6 % på 36 timmar. Plus att den fick 20k sol en dag och hade inte den på mig inatt och utan gps aktivitet. Det blir ungefär 60 % på 15 dagar. Har automatiska uppdateringar avstängt. Någon annan som märkt något?

Märkt sedan igår att min instinct 2x drar mer batteri än vanligt. Tappat 6 % på 36 timmar. Plus att den fick 20k sol en dag och hade inte den på mig inatt och utan gps aktivitet. Det blir ungefär 60 % på 15 dagar. Har automatiska uppdateringar avstängt. Någon annan som märkt något?
Har inte märkt det på min. Har du testat starta om den?

1000022819 (2).jpg
1000022824.jpg

Kan hända att jag hittade felet. har ett no name extent pulsband så kopplas med bluetooth. såg att den inte var bortkopplade i inställningar, det stod att den söker. kan vara det som gjord att batteriet laddades ur snabbare. ska se hur den beter sig under dagen

Grattis till din nya klocka och ser fram emot att höra dina tankar om den.
Tackar😀👍 suttit med läsglasögon och ställt in via både klocka och app, blir att hårdköra den nu och se ifall den pallar med livet på gården.
Kommer säkert uppstå frågor bra de finns kompetens här👍😀
Vill försöka få barometer på hemskärm de blir nästa uppgift om de går...
Edit fick in barometer nu

Senast ändrad:
Tackar😀👍 suttit med läsglasögon och ställt in via både klocka och app, blir att hårdköra den nu och se ifall den pallar med livet på gården.
Kommer säkert uppstå frågor bra de finns kompetens här👍😀
Vill försöka få barometer på hemskärm de blir nästa uppgift om de går...
Edit fick in barometer nu
Det blir kul att höra hur många steg du kommer upp i om dagarna!

God morgon
Första sömnanalysen gjord, gjorde en liten blunder troligen då jag gick och la mig tidigare igår men den registrerade inte förrän senare sen var den i sovläget en halvtimme efter jag vaknar måste så måste nog kolla över det.
Finns säkert människor i den här tråden som sover bättre än vad jag gör, har ju klagat mycket på dålig energi om dagarna 🤔
1000050802.png
1000050803.png
1000050800.jpg

God morgon
Första sömnanalysen gjord, gjorde en liten blunder troligen då jag gick och la mig tidigare igår men den registrerade inte förrän senare sen var den i sovläget en halvtimme efter jag vaknar måste så måste nog kolla över det.
Finns säkert människor i den här tråden som sover bättre än vad jag gör, har ju klagat mycket på dålig energi om dagarna 🤔
1000050802.png
1000050803.png
1000050800.jpg
Jag är ingen expert, men min erfarenhet hittills säger mig att det varierar en del. Ge det lite tid innan slutsatser dras.

Avseende sovläget så går klockan på dina inställningar. Men du kan väcka den om tuppen gol för tidigt.

En fråga, krävs det en dator för att kunna uppdatera klockan via Garmin express om man vill ladda ner urtavlor mm från Garmin iq Store?
1000051004.png

Tillbaka
Topp