Jonire
Basic
Grattis är det några fler skillnader än skärmen ficklampa etc mellan den och F7?Härligt! Sålde just min FR245 till en kompis och slog till på en Epix direkt, hoppas på hyfsat snabb leverans.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis är det några fler skillnader än skärmen ficklampa etc mellan den och F7?Härligt! Sålde just min FR245 till en kompis och slog till på en Epix direkt, hoppas på hyfsat snabb leverans.
Kul, hoppas du blir nöjd! Gjorde också bytet från FR245 och det är en rejäl uppgraderingHärligt! Sålde just min FR245 till en kompis och slog till på en Epix direkt, hoppas på hyfsat snabb leverans.
Dettta och ingen Solar heller. Ficklampan finns bara på 7X också. Pga skärmen är batteritiden också kortare.Grattis är det några fler skillnader än skärmen ficklampa etc mellan den och F7?
Imponerande batteritid givet den typen av display. Hur tycker du att reaktionstiden för att få på displayen är? Tillräckligt ok, eller släpar den lite så som många OLED-klockor kan göra?10 dagar sen jag laddade den nu så ser ut som jag får utlovade 16 dagar. Detta med ett par löppass med GPS och musik
Körde always on första dagen men sen bytte jag till gesture mode och det fungerar över förväntan.Imponerande batteritid givet den typen av display. Hur tycker du att reaktionstiden för att få på displayen är? Tillräckligt ok, eller släpar den lite så som många OLED-klockor kan göra?
Ja det verkar ju skumt, tyder på den skulle regga 5-10 ”felsteg” per km bilkörning. Det borde man kunna testa även på en mindre körsträcka. Med tanke på att just bilkörning är en så vanlig (och daglig) aktivitet för många vore det ju konstigt om de inte anpassat för detta. Du får hålla ett extra öga på hemvägen, titta till nån gång per timma och återrapporteraMmmmm, min dag har sett ut så här: vaknade 07:30, packade och städade huset i ett par timmar för att sedan åka bil, 7 timmar bakom ratten och 3 stopp (totalt en timme). Enligt min Instinct så har jag gått 7,9 km eller 9000 steg (hade redan gått 5000 steg hemma). Är klockan för känslig så att det blir felregistering, även när man kör? Känns skumt.
Ska göra. Ska även kolla hur klockan reagerar när jag rör mig inomhus, kan gå från ett rum till ett annat och tillbaka och få 100 steg, jag bor ju inte i ett slottJa det verkar ju skumt, tyder på den skulle regga 5-10 ”felsteg” per km bilkörning. Det borde man kunna testa även på en mindre körsträcka. Med tanke på att just bilkörning är en så vanlig (och daglig) aktivitet för många vore det ju konstigt om de inte anpassat för detta. Du får hålla ett extra öga på hemvägen, titta till nån gång per timma och återrapportera
Jag har en fenix 6 silver med stål länk till saluJag är också lite tveksam till det men verkar som man kan bestämma när den är aktiv. Personligen skulle jag nog välja Epix2 eller en Fenix6 tror jag.
Ok lugnt för mig sportar denna tack ändå för tipsJag har en fenix 6 silver med stål länk till salu
Sjukt snygga....och dyra ;-)Marq athlete slappar i soffan
Jag håller med, tänkte köpa titan länk från garmin men drygt 4000 kr så kanske får vänta liteSjukt snygga....och dyra ;-)
Vad heter den "facen"Fenix på äventyr!
Vad heter den "facen"
Jag har lagt in mina träningspass med övning, set, reps, vikt, vila - tutti! Och får hjälp på gymmet. Det är huuur smidigt som helst. Vibrerar vid nedräkning när det är dags att lyfta t.ex. Tycker det är en grym kamrat även på gymmet. Den grejar inte riktigt att hålla koll på antal utförda reps men det klarar jag av själv. Däremot sjukt skönt att få hjälp med hur mycket jag ska lasta på inför varje övning samt loggning av passen sker per automatik i Garmin-appenKlockan får arbeta hårt under ett träningspass (tidtagning )
Det låter invecklat!Jag har lagt in mina träningspass med övning, set, reps, vikt, vila - tutti! Och får hjälp på gymmet. Det är huuur smidigt som helst. Vibrerar vid nedräkning när det är dags att lyfta t.ex. Tycker det är en grym kamrat även på gymmet. Den grejar inte riktigt att hålla koll på antal utförda reps men det klarar jag av själv. Däremot sjukt skönt att få hjälp med hur mycket jag ska lasta på inför varje övning samt loggning av passen sker per automatik i Garmin-appen
Under passet? Det gör jag inte. Kör ett strikt program med progressiv viktökning. Efter vajre pass uppdaterar jag vikter per övning till nästa gång . Det tog lite tid att lägga in allt men när det väl är inlagt är det grymt.Det låter invecklat!
Hur gör du om du vill byta övning mot någon annan under passet tex?
Jag har lagt in mina träningspass med övning, set, reps, vikt, vila - tutti! Och får hjälp på gymmet. Det är huuur smidigt som helst. Vibrerar vid nedräkning när det är dags att lyfta t.ex. Tycker det är en grym kamrat även på gymmet. Den grejar inte riktigt att hålla koll på antal utförda reps men det klarar jag av själv. Däremot sjukt skönt att få hjälp med hur mycket jag ska lasta på inför varje övning samt loggning av passen sker per automatik i Garmin-appen
Jag brukar också använda den men utan äggklocka och iställlet att man ser vilotiden och startar set och sen avslutar och vilotid börjar då villtidtagning. Sen kan man ju hålla koll på pulsen också vilken borde säga ännu mer om vilobehovet mellan set . Lite som att tempa köttet istället för att ta tid när man grillarSmidigt, men riskerar man inte att bli ombedd att starta ett nytt set fastän man behövde lite mer vila?
Setvilan beror ju på övning, men t ex knäböj krävre 3-4 minuter för mig medan biceps 1 1/2 min.
Du kan ställa vilken tid du vill mellan olika set. Så knäböj kör jag fyra minuter t.ex. och rodd 2 min. Det går att ställa på knapptryckning istället för tid också. Man kan göra hur mycket som helstSmidigt, men riskerar man inte att bli ombedd att starta ett nytt set fastän man behövde lite mer vila?
Setvilan beror ju på övning, men t ex knäböj krävre 3-4 minuter för mig medan biceps 1 1/2 min.
Du kan ställa vilken tid du vill mellan olika set. Så knäböj kör jag fyra minuter t.ex. och rodd 2 min. Det går att ställa på knapptryckning istället för tid också. Man kan göra hur mycket som helst
Typ 46ish mm. Gillar storleken rejält!Hej. Är det någon som har koll på lug to lug på Instinct 2s?
Tack för svar. Jag gick bet via google. Vad har du för handledsmått?Typ 46ish mm. Gillar storleken rejält!