• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Skrivbordsdrömmar om varmare tider :)
IMG_1776.jpeg

Hej!
Är det någon som använder sin Garminklocka vid styrketräning? Jag gymmar mer än jag springer just nu och varit intressant att höra om det finns några användbara funktioner kopplat till det.

Mvh
Anders

Hej!
Är det någon som använder sin Garminklocka vid styrketräning? Jag gymmar mer än jag springer just nu och varit intressant att höra om det finns några användbara funktioner kopplat till det.

Mvh
Anders
Här kan du läsa lite om det.

Oj det lät inte kul.Hur är det ens möjligt? Tror du att den har varit använd och sen returnerad. Jag som trodde att inbränningen kom efter en tids användning?
Den var oanvänd från Garmin. Trodde att det var bakgrundsmönster föst men sen såg jag att det var olika ikoner inbrända i bakgrunden. Skärmen blir också grön när den tänds i full styrkan i direkt ljus. Trodde först att jag hade Green shift aktiverat men det var problem med skärmen. Synd, den är både snyggare och tuffare än Fenix 8 jag har nu. Fenix 8 ser rätt anonym ut jämfört med Tactixen.

Zooma in på visarna så ser du inbräningen.
1000021313 (1).jpg

Den var oanvänd från Garmin. Trodde att det var bakgrundsmönster föst men sen såg jag att det var olika ikoner inbrända i bakgrunden. Skärmen blir också grön när den tänds i full styrkan i direkt ljus. Trodde först att jag hade Green shift aktiverat men det var problem med skärmen. Synd, den är både snyggare och tuffare än Fenix 8 jag har nu. Fenix 8 ser rätt anonym ut jämfört med Tactixen.

Zooma in på visarna så ser du inbräningen.
1000021313 (1).jpg
Ja precis jag ser, riktigt tråkigt .
Väldigt rå och snygg modell måste jag säga annars
Men just den där modellen borde väl inte ha större risk än någon annan med amoled att få detta tillstånd? Tänker både på epix2 samt din Fenix 8🤔
Förstår jag det rätt om risken alltid finns liksom med dessa amoled
Tänker om man skulle haft en taktix, Fenix 8 eller epix2 så är risken lika stor på allihop

Ja precis jag ser, riktigt tråkigt .
Väldigt rå och snygg modell måste jag säga annars
Men just den där modellen borde väl inte ha större risk än någon annan med amoled att få detta tillstånd? Tänker både på epix2 samt din Fenix 8🤔
Förstår jag det rätt om risken alltid finns liksom med dessa amoled
Tänker om man skulle haft en taktix, Fenix 8 eller epix2 så är risken lika stor på allihop
Jag tror jag har otur med den bara. Jag är OK med att det blir lite inbränningar efter några års användning men inte från start. 😂 Ska se hur min F8 funkar. Blir det inbränningar på den så går jag tillbaka till Instinct.

Senast ändrad:
Hej!

Mvh
Anders
Ja, vi är flera som gör det. Jag tycker det funkar bra, men visst fippel blir det. Den har autoräkning av antal reps, men den funkar inte alltid helt hundra, eftersom den bygger på att den känner att armen rör sig. Inte alltid den gör det.
Det är dock rätt lätt att justera efter varje set om man behöver. Men om man inte kan acceptera att behöva ha lite koll under passet så kan man nog bli lite irriterad kan jag tro. Men det är ju liksom inte AI vi snackar om. Det är en accelerometer som ska göra sitt jobb.

Tillbaka
Topp