• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Jag tog av klockan för att inspektera baksidan och vips så satte uppdatering igång. Jag har dock inte märkt några buggar ännu.

Jag tror jag kör på utan skydd ett tag till. Ja kanske blir det så att jag blir OWG och då spelar det mindre roll...
Jag har drabbats av ett tillfälle när klockan gick ner i någon form av bootläge, men det gick att stänga av den hårt s a s, och därefter starta om den, ungefär som när datorn hänger sig. I övrigt så har jag inte heller märkt av nåt på de 4 månader jag varit igång med Garmin.

Shit, det var i sista sekunden! Hann glömma Epixen i laddaren. Tur att den inte hann över 90%! 😁
20250208_215926.jpg
Om du kör Homeassistant hemma och laddar ner appen HassControl på din Garmin så borde det gå att skapa en automation som slår av en IKEA Tretakt stickpropp eller liknande när du har laddat upp till 80% Rena spekulationer men det är min gissning.

De såg jag tillbaka i tråden, är de lite som folk som bär MRG...? Helt enkelt en liten utfryst minoritet som inte blir fullt accepterade av den stora massan😬😎

Hade varit kul om man fått sett några i tråden igen🙂👍
Det jag är lite emot Marq serien är att de har äldre mjukvara och sensor jämfört med nya modellerna. Ska man betala så mycket för de så ska de ha senaste tekniken eller bättre jämfört med Fenix tex.

Förstår inte varför man skulle vilja ha något annat än Instinct 2X, den har alla funktioner jag behöver 🤷‍♂️ För min egen del så är det en lättnad att komma ifrån hysterin om att köpa nya klockor hela tiden.
Jepp, jag förstår dig! Garmintråden är Klocksnacks elefantkyrkogård dit man går för att ta kål på flippandet. Så är i alla fall mina förhoppningar. Jag har en inre fejd som pågår för tillfället och kanske kommer jag till samma slutsats som dig Budda!

Skulle vilja slå ett slag för Garmins kartor och navigering vilket inte pratas så mycket om i tråden 🙂

Otroligt användbart om man gillar vandring eller trailrunning.

Använder klockan som enda navigeringsverktyg på mina turer och det fungerar klockrent varje gång.

Bilagor

• 20230903_084142.jpg
    20230903_084142.jpg
    274.5 KB · Visningar: 3
Förstår inte varför man skulle vilja ha något annat än Instinct 2X, den har alla funktioner jag behöver 🤷‍♂️ För min egen del så är det en lättnad att komma ifrån hysterin om att köpa nya klockor hela tiden.
I mitt fall synen, Fenix 7xpro bättre för mina ögon.
Att bläddra i menyer är en fröjd nu samt läsa notiser jämfört mot instinct.
Instinct är fortfarande grym men inte om man ser kasst

Skulle vilja slå ett slag för Garmins kartor och navigering vilket inte pratas så mycket om i tråden 🙂

Otroligt användbart om man gillar vandring eller trailrunning.

Använder klockan som enda navigeringsverktyg på mina turer och det fungerar klockrent varje gång.
Aldrig använt tyvärr 😐
Är Garmins inbyggda bra eller måste man ladda ner några andra?

Det är ju ganska stora siffror på Instinct 😜
Hemskärmen var inga problem Det står värre om man ska bläddra i menyn eller läsa sms.
Ska nämna så att jag är född med en ögonsjukdom får inte köra bil har väl ungefär 40 % synskärpa sen har fått åldersseende på det.
Jag vill inte snacka ner instinct Hur grym klocka som helst.
Men för oss som Har ägt bägge så vet man att Fenix X får en större typsnitt speciellt när man kan välja större text som en inställning 👍
Sånt är jag sjuk nöjd över som är lite handikappad. Samma sak med mobiler inte kör jag med en liten skärm utan en lite större

Hemskärmen var inga problem Det står värre om man ska bläddra i menyn eller läsa sms.
Ska nämna så att jag är född med en ögonsjukdom får inte köra bil har väl ungefär 40 % synskärpa sen har fått åldersseende på det.
Jag vill inte snacka ner instinct Hur grym klocka som helst.
Men för oss som Har ägt bägge så vet man att Fenix X får en större typsnitt speciellt när man kan välja större text som en inställning 👍
Sånt är jag sjuk nöjd över som är lite handikappad. Samma sak med mobiler inte kör jag med en liten skärm utan en lite större
Det bästa med Instinct är att den är sjukt tålig och man behöver inte vara rädd om den.

Det bästa med Instinct är att den är sjukt tålig och man behöver inte vara rädd om den.
Jag arbetar som målare samt inom industrin, har 4 barn och villa med allt vad det innebär. Med det sagt, inte något synbart märke på min Epix. Kanske 0,5mm färgtapp på bezelkanten men annars inget.
Så man behöver inte vara rädd om Epix heller 😁
Lätt att tvätta och skrubba om så skulle behövas.
Däremot ETT märke från en tegelpanna på titanarmbandet @ironcastle köpte 😐

Exakt så det är det. Fenix känns ju lite mer som en fin klocka på något sätt. Tål ju säkert en hel del stryk titan med. Ringen runt är väl i och för sig ganska känslig mot smällar då kanten är ganska skarp på bezel. Givetvis så måste jag väl ha en instinct också framöver😜

Är i samma sits, var sugen på att byta ut min Epix till nya Fenix men insåg att skillnaden inte kan motivera priset. De enda skulle vara lite bättre batteritid och bättre ficklampa som jag hade nyttjat. Blev ett par nya band istället och hoppas på större uppgraderingar till nästa modell.
IMG_3604.jpeg
Svårt o släppa denna bilden som lades upp här, skapar ha begär i denna matchningen
Fler bilder?

Tillbaka
Topp