Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, kan ju testa o slänga urtavlan o ladda ner på nytt. Tim visaren funkar ju, men inte minut uppe vid loggon haha. I början innan jag ändrade custom texten så hade jag inte problemet.Nollställt den genom att välja en annan theme, monokrom tex.
De där va livatLite G-Shock färger![]()
![]()
Det har inkommit en orosanmälan till G-shocktråden över ett ökat antal G-shockare som börjar hänga här i Garmintråden.
Garmin är bra fast inte lika coola som G-shock. Så för det mesta bär jag G-shock.
Men kanske jag framöver skaffar någon finare Garmin. Här en bild från ett par veckor sen då jag jämförde G-shock mot Garmin.
![]()
Snygg med silvrig bezelInstinct 3 Tactical Edition![]()
![]()
Bra att den inte såg ut som i läckta bilden. Var rädd för det då det stämde med Instinct 3. Men 18k
Om den sett ut som i din bild så kanske den hade varit billigareBra att den inte såg ut som i läckta bilden. Var rädd för det då det stämde med Instinct 3. Men 18k![]()
Haha ja kanske. Tycker att den nya 8an är för likt Fenix 8. 7an ser fortfarande bättre ut tycker jag. Men 8an har bättre funktioner och nyare mjukvara.Om den sett ut som i din bild så kanske den hade varit billigare![]()
Garminbase.com
Inspirerad av den här.Garminbase.com
Modell
Garmin Fenix 8
Special edition : yes
Crazy colours edition
Orosanmälan...?
Jag upplever att situationen snarare liknar ett behandlingshem för G-Shock-entusiaster, där man uppmuntras att byta ut urtavlor upprepade gånger istället för att investera i en ny G-Shock.
När det gäller multi-funktionella enheter anser jag att de bör erbjuda mer än enbart en lekfull upplevelse – de ska kunna mäta en rad hälsoaspekter, något som jag inte anser att G-Shock-klockorna lever upp till.
Jag är av den uppfattningen att G-Shock inte bör satsa på smartklockor, eftersom de ligger efter i utvecklingen, likt Nokia vid iPhone-eran. Min tidigare erfarenhet med en GBD-pulsklocka visade på bristande tillförlitlighet.
G-Shock bör enligt min mening fortsätta att fokusera på sin ursprungliga nisch. När det gäller tränings-, hälso- och äventyrsklockor är det svårt att konkurrera med Garmin, som under många år har etablerat sig som en ledande aktör inom GPS-teknik och relaterade innovationer.
Under de senaste åren har G-Shock breddat sitt sortiment från enklare modeller till dyrare alternativ, vilket kan uppfattas som ett försök att maximera intäkterna snarare än att förfina sin kärnkompetens. Detta är en bedömning som jag gör utifrån mina egna erfarenheter.
Dessutom anser jag att de frekventa jubileumsutgåvorna, som lanseras i begränsade upplagor, skapar en onödig köppress på konsumenter med ett starkt varumärkesberoende.
Garmin, å andra sidan, erbjuder en omfattande paketlösning med en välutvecklad enhet och en professionell app, vilket gör dem till en mycket trevlig upplevelse
Debattör //
Hepanter i sammarbete med AI
---
Synd bara att 47mm inte kom med MIP- skärm. Hade varit perfekt.
Ställt klockan till "mute" så släcks inte lyset när du bläddrar i menyerna.Ja, Casio borde ha avstått från att försöka konkurrera med Garmin, Polar osv i att ge ut träningsklockor.
En stor brist hos G-shocks är att klockans olika funktioner är mer eller mindre oanvändbara i mörker. Och om man trycker på lyset och sen på en annan knapp så släcks lyset tidigare istället för att behållas på.
Detta borde Casio ändra på.
DW-H5600 Squad är här ett undantag: det går att ställa in att lyset precis som med Garmin tänds oavsett vilken knapp man trycker på.
På så vis kan man använda och justera funktionerna även i mörker.
Ställt klockan till "mute" så släcks inte lyset när du bläddrar i menyerna.
Det är G-Shocks "night mode"Oj, har jag missat detta i nästan 4 år?![]()
@L&W istället för AI och nationalencyklopedinDet är G-Shocks "night mode"![]()
Det är G-Shocks "night mode"![]()
Köp M så blir det bra!Om man ska köpa ett hemsut vilken storlek rekommenderas till ca 17,5 cm handled.
Vart skickar dom ifrån är de inom eu från deras hemsida? Står säkert om jag googlar men expertismen finns ju här.
Tänkte man kan ju ha ett sånt band på kvällar och när man åker till stan de är ju lätt o byta hehe
S är 16-18cm och M är 18-20cm. Hemsut skickar bandet från Kina om du beställer direkt från deras hemsida.Om man ska köpa ett hemsut vilken storlek rekommenderas till ca 17,5 cm handled.
Vart skickar dom ifrån är de inom eu från deras hemsida? Står säkert om jag googlar men expertismen finns ju här.
Tänkte man kan ju ha ett sånt band på kvällar och när man åker till stan de är ju lätt o byta hehe
Håller på att leta efter "mute"...
Därför det tar sån tidS är 16-18cm och M är 18-20cm. Hemsut skickar bandet från Kina om du beställer direkt från deras hemsida.