• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Denna layouten är rätt oslagbar
@ironcastle jag tror jag hittat en keeper tavla, har sökt jorden runt efter tavlor sen fanns den inbyggd i klockan 😄
Fasen ett hemsut band på detta nu så är man hemma😄
1000052728.jpg
1000052716.jpg
Jag vet. Körde med samma men med kontrasterande timmar.

Har hittat det! Inte undra på att jag inte upptäckt det: vad har "mute" eller KEY 🎵 för koppling till belysning? 🤔
Hursomhelst så har ett litet missnöje med G-shock nu försvunnit!

Men en bild för att hålla sig till trådsämnet.
Tiden har dock tappats bort helt igen. Misstänker att detta skett när jag startade träningsprogram sist.

1000006878.jpg
Night-mode. På natten vill man inte ha ljud på men vill ha lyset på så att man ser.

Det bandet är riktigt bra. Det är också bekvämare än de vanliga bandet. Tog du M så kan det se lite konstigt ut om svansen sticker ut för mycket då änden är offset triangelformade. Jag har 19cm handled och M sitter perfekt.
1000021945.jpg

1000021944.jpg
Jag har inte mer än 17,5, men jag tycker M är rätt lagom. Jag har inte ens på tajtaste läget utan oftast någon cm kvar att spänna. På gymmet drar jag iofs åt till max, men aldrig annars. Gillar inte när klockan sitter tajt. Instämmer med @Agnby⌚ i storlek S känner man sig som en strypt katt. 🙀

Jag har inte mer än 17,5, men jag tycker M är rätt lagom. Jag har inte ens på tajtaste läget utan oftast någon cm kvar att spänna. På gymmet drar jag iofs åt till max, men aldrig annars. Gillar inte när klockan sitter tajt. Instämmer med @Agnby⌚ i storlek S känner man sig som en strypt katt. 🙀
Jag har 3 olika band från Hemsut. Alla är lite olika långt men passar bra på min 19cm handled.Just det röda bandet kan se lite konstigt ut om den inte ser ut som på bilden. En polare med smalare handled provade min F8 med det bandet och det såg konstigt ut. Han tyckte inte det var bekvämt heller.
Man får nog prova sig fram vad som passar sig bäst.

Om man ska köpa ett hemsut vilken storlek rekommenderas till ca 17,5 cm handled.
Vart skickar dom ifrån är de inom eu från deras hemsida? Står säkert om jag googlar men expertismen finns ju här.
Tänkte man kan ju ha ett sånt band på kvällar och när man åker till stan de är ju lätt o byta hehe
Jag körde S på mina Hemsut band. Mäter drygt 17 cm och tycker de sitter perfekt utan att ha provat M. Beställt båda gångerna från amazon.

Den är riktigt användbar. Jag använder den dagligen.
Samma här. Finge jag önska något hade det varit att den var riktad kl 3 ist f 12. Det hade gjort användningen av den bättre tror jag. Handen som klockan sitter på måste främst användas till att rikta ljuset som det är nu. Hade den lyst i armens förlängning istället hade jag kunnat använda min vänsterhand till något mer än att bara lysa med. Men annars kanon!

God morgon svårt att beskriva hur nöjd jag är över beslutet att gå över till Garmin👍
De krävs mer eller mindre en sensation att jag skulle gå över till en G-Shock igen som huvudarbetsklocka på daglig basis
Lite som om att jag skulle välja min Grålle framför en årsmodell 2025 Massey Ferguson.
I slutändan handlar om att ha någonting som hjälper en och som man är väldigt nöjd över.
Synd bara att det är så jäkla svårt att sälja av det man har.
Min före detta tråd byggde nog mycket på att det fanns mycket folk och motor i tråden som gjorde att klockor kunde omsättas av medberoende människor. Får helt enkelt antingen testa Tradera eller ha is i magen och vänta in marknaden eller så får det bli återvinningsstationen plastsortering och skrotsortering 😳
1000052761.jpg

Samma här. Finge jag önska något hade det varit att den var riktad kl 3 ist f 12. Det hade gjort användningen av den bättre tror jag. Handen som klockan sitter på måste främst användas till att rikta ljuset som det är nu. Hade den lyst i armens förlängning istället hade jag kunnat använda min vänsterhand till något mer än att bara lysa med. Men annars kanon!
Har sett folk springer på kvällen och använder sin Garmin som varningslampa blinkande i rött. Kan vara därför den ligger vid kl2. Det syns bättre då.

Vaknade upp idag och känner att det är en tactixs 7 pro jag ska ha på gården.
När mina g-shock är sålda då kan det bli verklighet.
Tills dess går det ingen nöd på mig, skulle säga att man blir inte så stressad av att byta heller när man är så nöjd, nästan en liten ovanlig känsla

Tillbaka
Topp