• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Vilket är det bekvämaste bandet till Garmin om man ska ha på klockan dygnet runt? Det känns som om original klämmer lite för mycket. Funkar det bättre med kardborre även om den inte är lika elastisk?

God morgon svårt att beskriva hur nöjd jag är över beslutet att gå över till Garmin👍
De krävs mer eller mindre en sensation att jag skulle gå över till en G-Shock igen som huvudarbetsklocka på daglig basis
Lite som om att jag skulle välja min Grålle framför en årsmodell 2025 Massey Ferguson.
I slutändan handlar om att ha någonting som hjälper en och som man är väldigt nöjd över.
Synd bara att det är så jäkla svårt att sälja av det man har.
Min före detta tråd byggde nog mycket på att det fanns mycket folk och motor i tråden som gjorde att klockor kunde omsättas av medberoende människor. Får helt enkelt antingen testa Tradera eller ha is i magen och vänta in marknaden eller så får det bli återvinningsstationen plastsortering och skrotsortering 😳
1000052761.jpg
Har du hittat hem nu @hepanter Tänker du dig att sälja av allt annat och bli en Garminista till 100%

Vilket är det bekvämaste bandet till Garmin om man ska ha på klockan dygnet runt? Det känns som om original klämmer lite för mycket. Funkar det bättre med kardborre även om den inte är lika elastisk?
Jag tycker att Hemsutbandet är bekvämaste. Jag har de på dygnet runt. Tål inte Garmins gummiband. Det som följer med Fenix 8 är riktigt obekvämt.

@L&W vad skulle du säga är rimligt att betala för en Fenix 8 amoled respektive Tactix 7 amoled på andrahandsmarknaden? I fint skick. Börjar bli sugen på att testa, även om Instinct tactical fyller alla mina behov.

Har du hittat hem nu @hepanter Tänker du dig att sälja av allt annat och bli en Garminista till 100%
Man vet aldrig vad framtiden bär av men ser inte att jag behöver ha 5 gshocks kvar. Fundera på att behålla två till en början. Mrg o gwf1000 digital.
Om inte ens de åker på efter ett halvår Ja då är ju frågan om man ska ha dem också. Men tänkte Man kan ju behålla dem ett halvår om man inte får något bud som man inte kan motstå.
Jag behöver inget annat än Garmin på gården. Jag behöver inte ha 6 olika modeller av samma märke iaf👍

Det här var en besvikelse. Trots ”laddning” på en fönsterlampa hela natten så fortsätter batteriet att minska. Solar är därmed endast en gimmick.
IMG_0635.jpeg
Kanske krävs mer energi än den lampan levererade? Min erfarenhet är att vanliga lampor är bra klena för det ändamålet. Blir inte alls som starkt solsken. Tydligen behöver en Garmin 50000 lux ca för att få en effektiv laddning. En inomhuslampa ger mellan 500 -1000 lux läste jag

@L&W vad skulle du säga är rimligt att betala för en Fenix 8 amoled respektive Tactix 7 amoled på andrahandsmarknaden? I fint skick. Börjar bli sugen på att testa, även om Instinct tactical fyller alla mina behov.
Har riktigt dåligt koll på begagnade priser på Garmin tyvärr. 😅 Tactix brukar vara lite dyrare än Fenix och är lite ovanligare.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp