Tactix 7 amoled fanns ute hos två handlare i europa för ca 10k.Tactix brukar inte bli så mycket billigare på BF tyvärr.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tactix 7 amoled fanns ute hos två handlare i europa för ca 10k.Tactix brukar inte bli så mycket billigare på BF tyvärr.![]()
Såg någon franskt onlineshop hade det priset. Känner inte till de och ville inte chansa. Hade jag köpt där och den strular så kan det bli problem med retur. De svenska onlineshops sänkte max 1k.Tactix 7 amoled fanns ute hos två handlare i europa för ca 10k.
Hook and loop är bekvämast.Vilket är det bekvämaste bandet till Garmin om man ska ha på klockan dygnet runt? Det känns som om original klämmer lite för mycket. Funkar det bättre med kardborre även om den inte är lika elastisk?
Ja det var en handlare i Frankrike och en i Tyskland. Jag hade strul med mjukvaran i min och den gick inte att uppdatera trots att Garmin support skickade ut en fil som jag fick ladda ner och installera om. Klockan var köpt på elgiganten via jobbet och Garmin support bad mig maila kvittot till dem och skicka in klockan direkt till dem. Jag fick en helt ny klocka av dem så deras support är superbra. Så där av min tanke att det kvittar vart den är köpt om man har strul.Såg någon franskt onlineshop hade det priset. Känner inte till de och ville inte chansa. Hade jag köpt där och den strular så kan det bli problem med retur. De svenska onlineshops sänkte max 1k.
Såg ju onekligen coolt ut också. Nu blev jag sugenHook and loop är bekvämast.
Finns på Amazon för billigt.
![]()
Sjukt konstigt resonemang!Jag behöver inte ha 6 olika modeller av samma märke iaf![]()
Så är det nog. Nu ligger den på fönsterbrädan i strålande solsken och gottar sig, så hinner den ladda upp sig för en runda till gymmet i eftermiddag.Kanske krävs mer energi än den lampan levererade? Min erfarenhet är att vanliga lampor är bra klena för det ändamålet. Blir inte alls som starkt solsken. Tydligen behöver en Garmin 50000 lux ca för att få en effektiv laddning. En inomhuslampa ger mellan 500 -1000 lux läste jag
Solladning är mest för att hålla batteritiden +/- noll under dagliga användning. Det bästa jag kom upp till är runt 3-4% under stark sol i flera timmar. Då får jagDet här var en besvikelse. Trots ”laddning” på en fönsterlampa hela natten så fortsätter batteriet att minska. Solar är därmed endast en gimmick.
![]()
Den där franska handlaren känns inte heltJa det var en handlare i Frankrike och en i Tyskland. Jag hade strul med mjukvaran i min och den gick inte att uppdatera trots att Garmin support skickade ut en fil som jag fick ladda ner och installera om. Klockan var köpt på elgiganten via jobbet och Garmin support bad mig maila kvittot till dem och skicka in klockan direkt till dem. Jag fick en helt ny klocka av dem så deras support är superbra. Så där av min tanke att det kvittar vart den är köpt om man har strul.
Köp. Mycket bra komfort. Går att tvätta med tvål och vatten om man vill.Såg ju onekligen coolt ut också. Nu blev jag sugen![]()
De flesta Fenix 8 jag sett har legat kring 10k. Någon gång billigare, men då får man vara på hugget ordentligt.@L&W vad skulle du säga är rimligt att betala för en Fenix 8 amoled respektive Tactix 7 amoled på andrahandsmarknaden? I fint skick. Börjar bli sugen på att testa, även om Instinct tactical fyller alla mina behov.
Då lägger jag nog hellre till 2' och köper en oanvänd utan gamla hudavlagringarDe flesta Fenix 8 jag sett har legat kring 10k. Någon gång billigare, men då får man vara på hugget ordentligt.
Tactix har jag inte följt.
+1 på det. Otroligt bekvämt. Kan ibland gränsa till topptung, men då jag kör fenix 7s så funkar det bra, kanske värre vid större storlekar. Det torkar snabbt efter en dusch och är grymt bekvämt hela dagen - från kontoret till (hemma)gymmet.Hook and loop är bekvämast.
Finns på Amazon för billigt.
![]()
Hjärtligt välkommen du ocksåEn god vän med stort klockintresse har pratat varmt om Garmin ett tag. Jag blev förstås nyfiken och började läsa lite. Kändes som att det kunde bli ett kul komplement till mina GShock, så bestämde mig för att titta lite närmare på dem. Igår blev det en utflykt till Klockmaster Fältöversten, så nu är man med Garmin också
![]()
Bra val! Men farligt. Du har kanske sett hur det har gått för de flesta av oss övriga?En god vän med stort klockintresse har pratat varmt om Garmin ett tag. Jag blev förstås nyfiken och började läsa lite. Kändes som att det kunde bli ett kul komplement till mina GShock, så bestämde mig för att titta lite närmare på dem. Igår blev det en utflykt till Klockmaster Fältöversten, så nu är man med Garmin också
![]()
Tänker du visa oss?En god vän med stort klockintresse har pratat varmt om Garmin ett tag. Jag blev förstås nyfiken och började läsa lite. Kändes som att det kunde bli ett kul komplement till mina GShock, så bestämde mig för att titta lite närmare på dem. Igår blev det en utflykt till Klockmaster Fältöversten, så nu är man med Garmin också
![]()