• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

Vilket är det bekvämaste bandet till Garmin om man ska ha på klockan dygnet runt? Det känns som om original klämmer lite för mycket. Funkar det bättre med kardborre även om den inte är lika elastisk?
Hook and loop är bekvämast.
Finns på Amazon för billigt.
Screenshot_20250214_124909_Amazon Shopping.jpg

Senast ändrad:
Såg någon franskt onlineshop hade det priset. Känner inte till de och ville inte chansa. Hade jag köpt där och den strular så kan det bli problem med retur. De svenska onlineshops sänkte max 1k.
Ja det var en handlare i Frankrike och en i Tyskland. Jag hade strul med mjukvaran i min och den gick inte att uppdatera trots att Garmin support skickade ut en fil som jag fick ladda ner och installera om. Klockan var köpt på elgiganten via jobbet och Garmin support bad mig maila kvittot till dem och skicka in klockan direkt till dem. Jag fick en helt ny klocka av dem så deras support är superbra. Så där av min tanke att det kvittar vart den är köpt om man har strul.

Kanske krävs mer energi än den lampan levererade? Min erfarenhet är att vanliga lampor är bra klena för det ändamålet. Blir inte alls som starkt solsken. Tydligen behöver en Garmin 50000 lux ca för att få en effektiv laddning. En inomhuslampa ger mellan 500 -1000 lux läste jag
Så är det nog. Nu ligger den på fönsterbrädan i strålande solsken och gottar sig, så hinner den ladda upp sig för en runda till gymmet i eftermiddag.

Det här var en besvikelse. Trots ”laddning” på en fönsterlampa hela natten så fortsätter batteriet att minska. Solar är därmed endast en gimmick.
IMG_0635.jpeg
Solladning är mest för att hålla batteritiden +/- noll under dagliga användning. Det bästa jag kom upp till är runt 3-4% under stark sol i flera timmar. Då får jag ♾️ som varar i en dag sen går det ner igen. Så köp en extra sladd. 🙂

Ja det var en handlare i Frankrike och en i Tyskland. Jag hade strul med mjukvaran i min och den gick inte att uppdatera trots att Garmin support skickade ut en fil som jag fick ladda ner och installera om. Klockan var köpt på elgiganten via jobbet och Garmin support bad mig maila kvittot till dem och skicka in klockan direkt till dem. Jag fick en helt ny klocka av dem så deras support är superbra. Så där av min tanke att det kvittar vart den är köpt om man har strul.
Den där franska handlaren känns inte helt 💯...

@L&W vad skulle du säga är rimligt att betala för en Fenix 8 amoled respektive Tactix 7 amoled på andrahandsmarknaden? I fint skick. Börjar bli sugen på att testa, även om Instinct tactical fyller alla mina behov.
De flesta Fenix 8 jag sett har legat kring 10k. Någon gång billigare, men då får man vara på hugget ordentligt.
Tactix har jag inte följt.

En god vän med stort klockintresse har pratat varmt om Garmin ett tag. Jag blev förstås nyfiken och började läsa lite. Kändes som att det kunde bli ett kul komplement till mina GShock, så bestämde mig för att titta lite närmare på dem. Igår blev det en utflykt till Klockmaster Fältöversten, så nu är man med Garmin också 🙂

IMG_9579.jpeg

En god vän med stort klockintresse har pratat varmt om Garmin ett tag. Jag blev förstås nyfiken och började läsa lite. Kändes som att det kunde bli ett kul komplement till mina GShock, så bestämde mig för att titta lite närmare på dem. Igår blev det en utflykt till Klockmaster Fältöversten, så nu är man med Garmin också 🙂

IMG_9579.jpeg
Hjärtligt välkommen du också 😀

IMG_9579.jpeg
Bra val! Men farligt. Du har kanske sett hur det har gått för de flesta av oss övriga? 😂

IMG_9579.jpeg
Tänker du visa oss? 😂

Det är inte lätt att hålla ett träningsintresse igång sen 11 års åldern nu för tiden blandar jag promenader meditation ihop med träning.
Det är en balansgång man vill fortfarande vara relativt tung så att inte tjuren eller kossorna inte springer iväg med en när man håller i grimma och smidig nog för att kunna springa efter djur på rymmen.
Tyngde även viktigt när man rullar tunga balar och öser foder och mockar kalvboxar, samtidigt som flåset måste finnas.
Garmin kan alla fall hjälpa mig att optimera från 40 och framåt nu försöka bromsa gubben så gott det går
1000052957.png
1000052956.jpg

Tillbaka
Topp