Jag jämförde priset på Fenix 8 47mm amoled med dlc titan för 13,3k vs Tactix 8 47 amoled för 16,9k från Garmins hemsida.18k vs 11k. 7k skillnad i pris![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag jämförde priset på Fenix 8 47mm amoled med dlc titan för 13,3k vs Tactix 8 47 amoled för 16,9k från Garmins hemsida.18k vs 11k. 7k skillnad i pris![]()
OK. Köpte min Fenix 8 51mm DLC amoled för 11k. 47 Amoled ligger på runt 10k. Tactix 8 blir nog billigare med tiden men då blir säkert Fenix 8 också ännu billigare. Hade de behållit designen från 7 Amoled så kanske, men det skiljer fortfarande för mycket mellan modellerna.Jag jämförde priset på Fenix 8 47mm amoled med dlc titan för 13,3k vs Tactix 8 47 amoled för 16,9k från Garmins hemsida.
Ja det var ett bra pris för Fenix 8 dlc och jag håller med dig att det skiljer för mycket i pris för det man får.OK. Köpte min Fenix 8 51mm DLC amoled för 11k. 47 Amoled ligger på runt 10k. Tactix 8 blir nog billigare med tiden men då blir säkert Fenix 8 också ännu billigare. Hade de behållit designen från 7 Amoled så kanske, men det skiljer fortfarande för mycket mellan modellerna.
Kul med den känslan när man väntar på något trevligtTactix 7 pro ballistics kostar ju 14-15 k ny inte så billigt heller. Men galet cool är den, känner mig eld o lågor och längtar efter den.
Den känns på riktigt väldigt taktisk.
Kul! Den är riktigt tuff! Tror den var ännu dyrare då det ingår ballistics calculator. Men den har gen 4 sensor jämfört med Tactix 7 Amoled.Tactix 7 pro ballistics kostar ju 14-15 k ny inte så billigt heller. Men galet cool är den, känner mig eld o lågor och längtar efter den.
Den känns på riktigt väldigt taktisk
Många av mina kollegor som flyger SAR har Tactix på armen. Där finns en hel del funktioner som är bra att ha som pilot. Jag var själv lite snål och tänkte att jag klarar mig utan dessa funktioner men Tactix 7 är ju onekligen snyggast enligt mig. Jag föredrar också MIP framför Amoled. Med ballistiska räknefunktioner tillgängliga så är det ju bara till att införskaffa ett prickskyttegevär och börja övaNej vill ha MIP display så blir en tactix 7pro ballistics
Ps kanske 8 an kommer med mip med? Tycker 7 an är vrålasnygg
Allt blir inte bättre med utvecklingenhelt min egna uppfattning om detta dock
Perfekt behöver ju ha exakta väderkartor till skörden
Ja, när jag hade Tactixen så såg jag att den hade inbyggd flygkartor och navigering. Tyckte det var kul. Men Garmin verkar har tagit bort den från Tactix 8 och ersatt den med dykarfuntionen från Fenix 8.Många av mina kollegor som flyger SAR har Tactix på armen. Där finns en hel del funktioner som är bra att ha som pilot. Jag var själv lite snål och tänkte att jag klarar mig utan dessa funktioner men Tactix 7 är ju onekligen snyggast enligt mig. Jag föredrar också MIP framför Amoled. Med ballistiska räknefunktioner tillgängliga så är det ju bara till att införskaffa ett prickskyttegevär och börja öva![]()
Nu blev det genast ännu mer coolare med tactix efter ditt inlägg, hur ska jag hantera allt dettaMånga av mina kollegor som flyger SAR har Tactix på armen. Där finns en hel del funktioner som är bra att ha som pilot. Jag var själv lite snål och tänkte att jag klarar mig utan dessa funktioner men Tactix 7 är ju onekligen snyggast enligt mig. Jag föredrar också MIP framför Amoled. Med ballistiska räknefunktioner tillgängliga så är det ju bara till att införskaffa ett prickskyttegevär och börja öva![]()
Stå inte emot släpp fram begäret, sänk gardenBaksidan av att tråden växer är att man (jag) börjar bli sugen på andra modeller samtidigt
Att vissa kör med fler Garmin på samma gång gör det inte lättare!
Får inte bli som med G-shock, att man hela tiden letar nytt.
stå emot
stå emot
![]()
Snygg klocka också dessutom. Man har fått en nystart i livet med dessaJag kan rapportera att denna klocka effektivt suger tag i mig med alla dess funktioner. Här finns så mycket att lära! Igår installerade jag ECG appen som nu finns tillgänglig på denna modell samt satte upp Garmin Pay eftersom jag inte kan betala med min Android tyvärr. Det här ser riktigt lovande ut måste jag säga!![]()
Eller hur!Baksidan av att tråden växer är att man (jag) börjar bli sugen på andra modeller samtidigt
Att vissa kör med fler Garmin på samma gång gör det inte lättare!
Får inte bli som med G-shock, att man hela tiden letar nytt.
stå emot
stå emot
![]()
Bara att man vet att den kan mycket och lite till gör den så sjukt cool klockaNu blev det genast ännu mer coolare med tactix efter ditt inlägg, hur ska jag hantera allt detta.
Det är ju verkligen coolt med klockor som används i sådana typ av yrken.
Satt och kolla på en recension igår på youtube tror den nästan va en timma lång, klockan är så grymt snygg också och man är ju alltid tokig i att ha funktioner även om man inte använder alla dessa. Men vetskapen att det finns där räckerboys with their toys som man brukar säga
SpännandeNy (Garmin) på väg in. Någon sugen? Instinct 2 Tactical, köpt ny av mig för någon vecka sedan.
![]()
Blir vi tactix bröder måntro...Ny (Garmin) på väg in. Någon sugen? Instinct 2 Tactical, köpt ny av mig för någon vecka sedan.
![]()
Vi får hoppas detBra val!
Passar bra med Tactix tavlan