• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Garmintråden ∆

@Angeli Vet du hur man enklast möjligt kan nå EKG på Venu?
När jag grejat lite fick man först trycka på översta knappen tror jag och sen bläddra åt höger och där hitta EKG i listan. Hälften vore nog för en gammal tant som morsan...

@Angeli Vet du hur man enklast möjligt kan nå EKG på Venu?
När jag grejat lite fick man först trycka på översta knappen tror jag och sen bläddra åt höger och där hitta EKG i listan. Hälften vore nog för en gammal tant som morsan...
Man kan lägga det som genväg genom att svepa vänster på skärmen till senaste använda appar eftersom den ligger i den mapen. Eller direkt genväg och ange Ekg från appar och när hon sveper vänster dyker den upp.

Gym efter ladugårds jobb, va många månader sen jag körde nåt ihållande, minst ett halvår sen om inte mer. Om man ska gå tillbaka till man kör rejält mycket så är det över ett och ett halvt år sedan hoppas kunna komma igång igen då jag tappat rejält av många års uppbyggande. Vi får stötta varandra i den här tråden vi har de rätta klockorna för att kunna ändra vår hälsa.
Här blir det inget tvättbräda till vår eller sommar troligen, tur att frun gillar mig mer utan 😁
Snart om ett par månader fyller man 40 år också, så bara hålla i
1000060771.jpg
1000060769.jpg

Senast ändrad:
Har investerat i en Garmin då jag ska göra mitt första maratonlopp nu i maj, sjukt praktisk att slippa räkna i huvudet när man är trött 😂. Har även använt den på gymmet(funkar bra där också tycker jag). Gårdagens ”långpass”.

Bilagor

• IMG_0919.jpeg
    IMG_0919.jpeg
    447 KB · Visningar: 1
Någon som kan ge erfarenheter och rekommendation för ett inköp av Garmin Swim 2?

Jag är nästan enbart intresserad att få mer stöd i simträningen och framförallt slippa ligga och räkna längder i bassängen (110, 111, 112, ...). Man tappar snabbt bort sig. Men även att få en uppfattning kring tempo...Tränar just nu för att genomföra Vansbro 10k efter att ha kört vanliga 3k tidigare...

Vill inte eller ha något "riktig" smartklocka då notiser och annat vis telefon får tillräckligt med uppmärksamhet.

Men kommer även vilja använda klockan till en viss del löpning för enklare mätning (tid, distans, tempo).

Någon som kan ge erfarenheter och rekommendation för ett inköp av Garmin Swim 2?

Jag är nästan enbart intresserad att få mer stöd i simträningen och framförallt slippa ligga och räkna längder i bassängen (110, 111, 112, ...). Man tappar snabbt bort sig. Men även att få en uppfattning kring tempo...Tränar just nu för att genomföra Vansbro 10k efter att ha kört vanliga 3k tidigare...

Vill inte eller ha något "riktig" smartklocka då notiser och annat vis telefon får tillräckligt med uppmärksamhet.

Men kommer även vilja använda klockan till en viss del löpning för enklare mätning (tid, distans, tempo).
Forerunner har ju simning också, både bassäng och öppet hav. Man ska väl dock inte ”dyka” med dom men för träning så ska det ju funka bra(har dock inte testat själv)

Min känsla är att allt fler klockentusiaster och vanliga människor bär mer och mer smart/hälsoklockor till vardags. Än del kör dubbelpipigt har man sätt.
Japp men dubbelpipig känns lite muppigt på något sätt att ha två klockor på sig fattar jag ändå inte grejen med 😬

I och för sig så kan man ju bara använda smartklockan för till exempel träningspass och ha den på sig och sen har sin vanliga klocka då fattar man ju mer grejen. Men för min egen del skulle jag bara tycka är så konstig ut om jag skulle ha mrg på ena handleden och Garmin på andra

Om man kör två då är de som att man bara gör det för att man inte förstått tanken på att smartklockor är de enda man egentligen behöver

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp